تور پراگ: حمل و نقل عمومی در پراگ (قسمت دوم)

به گزارش مجله مدیریت ناب، پراگ یکی از شهرهای دیدنی و گردشگری فوق العاده جمهوری چک است که همواره مقصد بسیاری از گردشگران بوده و دارای بهترین سیستم حمل و نقل عمومی جهت جابجایی مسافران و مردم است. در این مقاله با خبرنگاران همراه باشید.

تور پراگ: حمل و نقل عمومی در پراگ (قسمت دوم)

با ما سفر کنید و با تور پراگ از زیباترین کشور اروپا دیدن کنید و شهر زیبای پراگ را ببینید.

در سفر به پراگ برای رفتن به اطراف شهر، توصیه می کنیم به جای استفاده از ماشین های شخصی یا تاکسی، از سیسستم حمل و نقل عمومی بهره ببرید. شرایط ترافیکی در مرکز شهر در طی دهه گذشته بسیار نامناسب شده است. اگر احتیاج به یک اتومبیل یا یک تاکسی دارید، بخش های مربوط به پارکینگ و گرفتن تاکسی را بخوانید.

در زیر قیمت های مربوط به جابه جایی دو نفره از فرودگاه پراگ به مرکز شهر باهم مقایسه شده اند (قیمت ها سپتامبر 2012 معتبرند):

حمل و نقل عمومی 11,038 تومان

تاکسی سرویس از 86,241 تومان به بالا

شرکت شاتل 44,845 تومان

رفتن به هتل ها، بسته به هتل فرق دارد، اما معمولا از 103,486 تومان به بالا

گرفتن تاکسی در فرودگاه پراگ

اولین نکته مهم

گرفتن تاکسی در پراگ کار ساده ای نیست. برای جلوگیری از خراب شدن سفر و داشتن یک تجربه بد، درست بعد از اینکه از پرواز پیاده شدید، یک تاکسی کرایه کنید.

هنگامی که شما از خروجی پایانه بیرون می روید، چندین تاکسی را در کنار کمربندی می بینید که از طریق شرکت های مختلف سازماندهی می شوند که به وضوح مشخص شده و قابل تشخیص هستند.

پیشنهاد ما این است که از تاکسی رادیویی AAA بهره ببرید. خدمات و قیمت های آنها بسیار مناسب است. شما باید مبلغی در حدود 44,845 تا 86,241 تومان برای رفتن از فرودگاه پراگ به مرکز شهر در نظر بگیرید. اتومبیل های آنها واقعا در دسترس و در اختیار هستند. اگر همچین تصمیمی نگرفتید، با فردی که در ایستگاه ورودی AAA حضور دارد، تماس بگیرید. شما نباید احتیاجی به تماس با مرکز بازرسی پیدا کنید، اما فقط در موارد ضروری، شماره های آنها عبارتند از: 140 14 یا 222 333 222 (انگلیسی صحبت کنید).

یکی دیگر از شرکت های مهم تاکسی رانی پراگ، شهر تاکسی است، اما در حال حاضر در فرودگاه ایستگاهی ندارد. شما می توانید با شماره گیری 257 257 257 (به انگلیسی صحبت کنید) یک تاکسی کرایه کنید یا برای سفارش وانت یک SMS به شماره 777 257 257 به شکل زیر ارسال کنید:

نام شما، محل مورد نظر، زمان مورد نظر

گرفتن تاکسی در پراگ

در حومه پراگ، حمل و نقل عمومی آسان و در دسترس است و شما غالبا نباید از تاکسی بهره ببرید. گرفتن تاکسی ایده ای مناسب برای زمان هایی است که تعداد چمدان زیادی دارید، هوا سرد است و باید به مکانی دور بروید، یا شب ها، هنگامی که مترو در دسترس نیست و تراموا و اتوبوس ها کمتر فعالیت می نمایند.

متأسفانه در پراگ، رانندگان تاکسی به گرفتن هزینه های اضافی و امانت دار نبودن معروف اند. بر اساس تست های مخفی اجرا شده در ماه جولای 2012، تنها یک نفر از پنج راننده تاکسی پراگ، راستا صحیح انتقال از نقطه A به نقطه B را انتخاب کرد، مبلغ درست را دریافت نموده و رسید چاپ کرد.

این ویژگی ها مربوط به تاکسی هایی بود که در خیابان گرفته شده بودند و تلفنی کرایه نشده بودند. خوشبختانه تعدادی شرکت تاکسی رانی معتبر در پراگ وجود دارد که شما می توانید به خدمات رسانی خوب و قیمت های منصفانه آنها اعتماد کنید.

در اینجا چند نکته بیان می گردد که شما را از سردرگمی و ایجاد چندین مشکل نجات می دهد:

  • تاکسی هایی را که در مقابل ایستگاه های قطار یا در محل های گردشگری قرار دارند کرایه نکنید. این تاکسی ها اغلب در انتظار گردشگر های بی اطلاع هستند و هزینه چندین برابری دریافت می نمایند.
  • اگر شما احتیاج به تاکسی کرایه ای در خیابان دارید، اطمینان حاصل کنید که یک تاکسی واقعی و ثبت شده است. لامپ زرد رنگ باید به طور دائم بر روی سقف شان نصب شده باشد و باید عبارت TAXI را با حروف سیاه در دو طرف ماشین حک نمایند. نام راننده، شماره مجوز و قیمت ها باید روی دو درب جلو چاپ گردد.
  • سعی کنید قبل از سوار شدن، مقدار هزینه قابل پرداخت را مشخص کنید. اگر یک تاکسی را در خیابان متوقف کردید، قبل از سوار شدن باید از راننده سوال کنید و اگر مبلغ گفته شده منطقی به نظر می رسید، حتی می توانید پیش پرداختی بپردازید. اگر تاکسی را تلفنی سفارش دهید، که همواره ایده مناسبی محسوب می گردد، می توانید قیمت تقریبی یا حتی قیمت دقیق را از منشی بپرسید.
  • وقتی که سوار ماشین هستید، اطمینان حاصل کنید که نرخ تاکسی متر مطابق با فهرست قیمت های درج شده در خودرو است. اگر این گونه نبود، آن را به اطلاع راننده برسانید یا تاکسی را متوقف نموده و از تاکسی پیاده شوید.
  • راننده موظف است به شما رسید چاپی ارائه دهد. اگر این کار را نکرد، شما می توانید از راننده رسید درخواست نموده یا هزینه کرایه را نپذیرید.
  • هوشمندانه رفتار کنید و تاکسی ها را از طریق یکی از این شرکت های معتبر و خوش رفتار تاکسی رانی کرایه کنید:
  • رادیو تاکسی AAA - تلفن 14 140 یا 222 333 222، www.aaa-taxi.cz
  • تاکسی شهر- تلفن 257 257 257، www.citytaxi.cz
  • پروفی تاکسی - تلفن 14 150، www.profitaxi.cz
  • هالو تاکسی - تلفن 2 4411 4411، www.halotaxi.cz
  • سدوپ - تلفن 777 666 333، www.sedop.cz

بلیت ها و گذرنامه های سیستم حمل و نقل عمومی پراگ

بلیت های تک سفره

سیستم حمل و نقل عمومی پراگ از دو نوع بلیت تک سفره استفاده می نماید:

  • بلیت 30 دقیقه ای: 4,139 تومان
  • بزرگسالان: 4,139 تومان
  • بچه ها 6-15 سال: 2,069 تومان
  • بچه ها زیر 6 سال: رایگان
  • بلیت 90 دقیقه ای: 5,500 تومان
  • بزرگسالان: 5,500 تومان
  • بچه ها 6-15 سال: 2,760 تومان
  • بچه ها زیر 6 سال: رایگان

در صورت لزوم، شما می توانید یک بلیت 90 دقیقه ای را به طور مستقیم از راننده به قیمت 6,900 تومان بخرید.

هر دو نوع بلیت می توانند برای همه نوع حمل و نقل عمومی مورد استفاده قرار گرفته و امکان انتقال بین خطوط (مترو به مترو، تراموا به تراموا و غیره) و انتقال بین انواع حمل و نقل (مترو به تراموا، تراموا به اتوبوس و غیره) را برای مدت زمان اعتبارشان، 3090 دقیقه فراهم می نمایند.

بلیت ها از طریق دستگاه های زرد رنگ فروش بلیت (بعلاوه به انگلیسی، سکه ها)، دفاتر بلیت فروشی در برخی از ایستگاه های مترو، Tabák / ترافیکا، برخی از روزنامه فروشی ها و مراکز اطلاعاتی گردشگری فروخته می شوند. شما بعلاوه می توانید بلیت ها را با استفاده از تلفن همراه خود و ارسال پیغام متنی DPT24 یا DPT32 به شماره 06 902 بخرید. بلیت شما معمولا در عرض یک دقیقه به تلفن شما ارسال می گردد.

بلیت ها باید در ورودی ایستگاه های مترو و تراموا / اتوبوس به منظور تمدید دوره اعتبار، پانچ (سوراخ) شوند. اگر بلیت خود را از طریق اس ام اس درخواست کردید، قبل از ورود از طریق نقلیه یا منطقه پرداخت در مترو، باید بلیت خود را دریافت نموده باشید.

کارت گردشگری

چند نوع کارت کوتاه و بلند مدت وجود دارد:

کارت کوتاه مدت (گردشگری)

  • کارت 24 ساعته: 19,000 تومان (بچه ها 6 تا 15 سال: 9,500 تومان)
  • کارت 3 روزه (72 ساعت): 53,500 تومان

کارت درازمدت (با یک شناسه عکس صادر می شوند)

  • ماهانه: 94,800 تومان
  • سه ماهه: 255,300 تومان
  • 5 ماه: 422,500 تومان
  • سالانه: 819,000 تومان

کارت ها می توانند برای هر نوع حمل و نقل عمومی شهر پراگ در مدت زمان اعتبارشان، استفاده شوند. بچه ها زیر 6 سال احتیاجی به کارت ندارند و خدمات برای آنها رایگان است.

کارت بلیت های کوتاه مدت (گردشگری) در دفاتر فروش بلیت واقع در برخی از ایستگاه های مترو و مراکز اطلاع رسانی گردشگری فروخته می شوند. کارت های طولانی مدت در دفاتر بلیت فروشی موجود در برخی از ایستگاه های مترو به فروش می رسد.

دفاتر بلیت فروشی در بسیاری از ایستگاه های مترو (به عنوان مثال دجویکا، هاردشنیکا، موستک، فلورانس، هلاونی نادرازی، نادرازی هلوسویکو، نامستی میرو) واقع شده اند و معمولا از ساعت 6:30 صبح تا 6:30 بعد از ظهر فعال هستند، برخی از این باجه ها برای ناهار بسته می شوند.

منبع: کجارو / myczechrepublic.com
انتشار: 13 دی 1400 بروزرسانی: 13 دی 1400 گردآورنده: mnab.ir شناسه مطلب: 1861

به "تور پراگ: حمل و نقل عمومی در پراگ (قسمت دوم)" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور پراگ: حمل و نقل عمومی در پراگ (قسمت دوم)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید