چگونه هزینه های اضافی سفر خود را کاهش دهیم؟

به گزارش مجله مدیریت ناب، در طول سفر معمولا برای بیشتر شما پیش آمده است که هزینه هایتان با آن چیزی که انتظارش را داشته اید، مطابقت نداشته و این بدلیل هزینه های غیرمنتظره ای است که در سفرتان از قبل برای آنها برنامه ریزی نکرده اید.هزینه هایی اضافی که علاوه بر هزینه های معمول مثل اقامت در هتل و هزینه پرواز یا حمل و نقل با هر وسیله دیگر، جیبتان را خالی می نمایند. از حق ورودی قسمت های مختلف تا ارائه خدماتی که بصورت ناخواسته مجبور به پرداخت هزینه می شویم.برای خلاصی از آنها، با هم تعدادی از رایج ترین مواردی که باید به آنها توجه ویژه ای گردد، آنالیز می کنیم. با رعایت این چند نکته می توانید برنامه ریزی دقیق تر و سفری به صرفه تر برای خود داشته باشید.

چگونه هزینه های اضافی سفر خود را کاهش دهیم؟

اگر علاقمند به سفر با بهترین تور بهاری کانادا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم تور کانادا از تورنتو، مونترال و ابشار نیاگارا دیدن کنید و بهترین تجربه سفر را داشته باشید.

هزینه های اضافی اما ضروری

شاید برای بسیاری از ما، یک سفر بدون کمی تفریحات اضافه و خرید چیزهای مورد علاقه، سفر دلچسبی نباشد. چیزهایی مثل خدمات اتاق هتل یا رفتن به یک اسپا، می توانند یک سفر ساده را به یک تعطیلات لذت بخش تبدیل نمایند. البته این موارد کاملا اختیاری هستند. اما هزینه هایی در سفر وجود دارند که در واقع، ضروری هستند و نمی توان آنها را اختیاری نامید.

استفاده از پارکینگ هتل یکی از همین هزینه های اضافی اما لازم است. با انتخاب هتل هایی که پارکینگ رایگان دارند می توانید این هزینه اضافی را در سفر خود حذف کنید. گزینه دیگر، انتخاب تعطیلاتی بدون ماشین است به عنوان مثال سفر به شهرهایی که به سادگی و با پای پیاده بتوان به جاذبه های گردشگری آن سر زد یا شهری که دارای سیستم حمل و نقل عمومی کارآمد و مطمئن باشد.

جایگاه ها و حوله هایی که در استخرها و سواحل در اختیار شما قرار می گیرند نیز جزو همین هزینه های اضافی هستند. اگر در حال انتخاب و رزرو یک تور و سفر ساحلی هستید، حتما قبل از رزرو، درباره هزینه ها و خط مشی هتل، تحقیق کنید. اگر هتل شما برای در اختیار گذاشتن وسایل و حوله ها از شما هزینه اضافی دریافت می نماید شما می توانید با خرید حوله از یک فروشگاه محلی، در هزینه های خود صرفه جویی کنید.

هزینه های خروج از کشور

در میان هزینه های پنهان سفر، هزینه خروج از کشور یکی از غیرمنتظره ترین و بی موقع ترین هزینه های ممکن هستند. این هزینه ها معمولا مسافران را هنگام خروج از یک کشور، حتی اگر برای مدت خیلی کوتاه و به عنوان توقفگاه در آنها حضور پیدا نموده باشند، گیر می اندازند. گرچه این هزینه ها چندان بالا نیستند و بین 20 تا 30 دلار خواهند بود، اما زمانی که در حال سفر بین چندین کشور باشید، مجموع آنها مبلغ قابل توجهی خواهد شد. هنگام خروج از کشورهایی مانند هنگ کنگ، کامبوج، کاستاریکا، کلمبیا و کشورهای مجاور، انتظار پرداخت چنین هزینه هایی را داشته باشید.

هزینه های رومینگ موبایل

اگر شما هم جزو آن دسته از افراد هستید که نمی توانید موبایلتان را از خودتان جدا کنید و در عین حال دوست ندارید هزینه های زیاد رومینگ موبایل را بپردازید، باید قبل از سفر، با اپراتور تلفن همراهتان تماس بگیرید و از آنها برای فعال سازی بسته های بین الملل مشاوره بگیرید. علاوه بر این، می توانید با استفاده از اپلیکیشن های مکالمه صوتی و تصویری با دوستان و نزدیکانتان ارتباط آنلاین برقرار کنید و به این ترتیب به میزان قابل توجهی در هزینه های خود صرفه جویی خواهید کرد.سعی کنید هتلی را انتخاب کنید که وای فای رایگان در اختیارتان قرار می دهد.

هزینه رفت و آمد از فرودگاه به هتل و برعکس

پس از اینکه هواپیما در فرودگاه به زمین نشست، شما بی صبرانه منتظر هستید تا به هتل بروید و کمی استراحت کنید. اما به ناگاه با هزاران پیشنهاد و جایگزین برای خروج از فرودگاه و رفتن به هتل رو به رو می شوید. گزینه هایی که همه آنها ادعا می نمایند ارزان ترین روش برای حمل و نقل از فرودگاه به هتل یا برعکس هستند. به سادگی می توانید از این سردرگمی که موجب افزودن هزینه های اضافی می گردد نجات پیدا کنید. بهترین کار این است که قبل از سفر، درباره تمامی روش ها و هزینه های آنها تحقیق کنید و بهترین مورد را با توجه به شرایطتان انتخاب کنید.

در ضمن این نکته را نیز مد نظر داشته باشید که بیشتر فرودگاه های جهان، وسایل حمل و نقل عمومی ارزان قیمت دارند یا در نزدیکی ایستگاه های وسایل حمل و نقل عمومی واقع شده اند.

کارمزد برداشت پول از خودپرداز (ATM) در هتل و فرودگاه

برداشت پول از حساب می تواند یکی از موارد پرهزینه در سفر باشد. به خصوص در مناطقی که شما انتخاب های محدودی در خودپردازها دارید مثل هتل ها و فرودگاه ها. معمولا هر چه بانک بزرگ تر باشد، هزینه استفاده از خودپرداز آن نیز بیشتر است. به عنوان مثال کارمزد برداشت از حساب برای بانکی مانند بانک آمریکا، 5 دلار به ازای هر تراکنش است.

اگر می خواهید این هزینه های اضافی را حذف کنید و در عین حال، دوست ندارید تا مقدار زیادی پول نقد همراه خود داشته باشید، دستگاه های خودپرداز شریکان بین المللی بانکتان را جست و جو و از آنها بهره ببرید. البته این خودپردازها نیز هزینه کارمزد دارند اما به میزان قابل توجهی ارزان تر هستند.

هزینه های سرسام آور گردشگاه ها و اقامتگاه ها

شاید یکی از پرهزینه ترین موارد، همین هزینه های سرسام آور گردشگاه ها و اقامتگاه های مختلف باشد. هتل ها معمولا عنوان می نمایند که از این هزینه ها برای پوشش خدماتی چون مرتب کردن اتاق، قهوه و سایر خدمات متفرقه استفاده می نمایند. البته هتل هایی هم پیدا می شوند که این هزینه های اضافی را ندارند. شما می توانید با چک کردن سایت هتل یا سایت های دیگر این موارد را از قبل جست و جو کنید.

بیمه کرایه خودرو

بیشتر شرکت های کرایه خودرو، بیمه های گران قیمت عرضه می نمایند اما خوشبختانه همواره به آنها احتیاج پیدا نخواهید کرد. قبل از اینکه برای کرایه ماشین وتهیه بیمه نامه اقدام کنید با شرکت ارائه دهنده کارت اعتباری خود تماس بگیرید و پرس و جو کنید که آیا تصادفات و موارد این چنینی را نیز پوشش می دهد یا خیر. اگر این موارد را نیز پوشش دهد، دیگر احتیاجی به پرداخت هزینه برای بیمه کرایه خودرو ندارید. به علاوه می توانید با ارائه دهنده بیمه شخصی خود نیز تماس بگیرید و درباره پوشش این موارد از آنها اطلاع کسب کنید.

هزینه های استفاده از کشتی های گردشگری و عوارض و هزینه های بندری

نشستن در یک کشتی تفریحی و فاصله دریافت از دغدغه های زندگی روزمره برای همه ما لذت بخش است. اما همین که نگاهی به صورت حسابمان می اندازیم، تمام این لحظات زیبا را فراموش خواهیم کرد. زمانی که تور گردش تفریحی با کشتی را انتخاب می کنید، انتظار داشته باشید که هزینه هایی به صورت حساب شما افزوده گردد. این هزینه ها شامل مالیات و عوارض و سایر هزینه های بندری است. تعجب شما زمانی بیشتر خواهد شد که هنگام پرداخت صورت حساب، متوجه می شوید که باید مبلغی را به عنوان انعام اجباری بپردازید حتی اگر غذای شما به صورت سلف سرویس سرو شده باشد.

منبع: الی گشت
انتشار: 26 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: mnab.ir شناسه مطلب: 669

به "چگونه هزینه های اضافی سفر خود را کاهش دهیم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چگونه هزینه های اضافی سفر خود را کاهش دهیم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید