جنگ مرزی هند و چین به فضای مجازی کشیده شد

به گزارش مجله مدیریت ناب، در میان صف آرایی یک ماهه نیروهای نظامی هند و چین در منطقه لاداخ و انتقال تجهیزات نظامی سنگین به مناطق مرزی، دو کشور در توییتر نیز یک جنگ مجازی را شروع نموده اند که می تواند به تنش های بیشتر منجر گردد.

جنگ مرزی هند و چین به فضای مجازی کشیده شد

با ما همراه باشید و با تور چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

به گزارش رسانه های هندی، کاربران هندی و چینی روز گذشته اقدام به انتشار تصاویری از درگیری های خشونت آمیز میان نیروهای ارتش هند و چین در منطقه شمالی دریاچه پانگ گونگ در شرق لاداخ کردند.

این تصاویر سربازهای هند و چین را نشان می دهند که با سنگ، چوب و میله های آهنین به شدت مجروح شده و تعدادی نیز بیهوش بر روی زمین افتاده اند.

کارشناسان هندی اعلام نموده اند که انتشار این گونه تصاویر می تواند بسیار اثرات منفی داشته باشد و به افزایش ناخواسته تنش ها در خط واقعی کنترل میان هند و چین و همچنین شلیک گلوله منجر گردد. مرزهای هند و چین در 45 سال گذشته شاهد هیچ درگیری مسلحانه ای نبوده است.

ارتش هند از سوی دیگر از انتشار این تصاویر به شدت انتقاد نموده است و آن ها را یک اقدام گمراه نماینده در میان مناقشه مرزی هند و چین و همچنین مذاکره مداوم دو کشور در سطح نظامی و دیپلماتیک برای حل این تنش توصیف نموده است.

امان آنند سخنگوی ارتش هند گفت: در رسانه های اجتماعی تصاویر مختلفی در مورد حوادث اخیر در مناطق مرزی منتشر شده اند. محتوای این تصاویر تایید شده نشده است .کوشش ها برای مرتبط کردن آن ها با شرایط در مرزهای شمالی یک اقدام گمراه نماینده است.

وی اضافه کرد: در حال حاضر هیچ خشونتی میان نیروهای هندی و چینی وجود ندارد. ما به شدت کوشش ها برای احساسی کردن این مساله که بر امنیت ملی تاثیر می گذارند را محکوم می کنیم.

این درحالی است که روز گذشته راجنات سینگ وزیر کشور هند در اخطاری شدید به چین اعلام نمود که هند کنونی با سال 1962 متفاوت است و چین نباید این کشور را دستکم بگیرد.

هند و چین در سال 1962 یک جنگ کوتاه مرزی داشتند که به شکست هند در مقابل چین منجر شد.

مقامات هندی همچنین روز گذشته اعلام نمودند که ارتش این کشور تعداد بیشتری از نیروهای نظامی خود را از مناطق مختلف به لاداخ منتقل نموده است تا با پنج هزار نیروی نظامی چین در این منطقه مرزی مقابله کند.

مناقشه مرزی میان هند و چین یکی از جدی ترین مناقشه های مرزی میان دو کشور از سال 2017 تا به امروز است. هند و چین در سال 2017 در منطقه دو کلم واقع در شرق هیمالیا شاهد تنش مرزی بودند که پس از 73 روز و با دخالت رهبران دو کشور حل شد.

همچنین هند و چین در سال 1962 یک جنگ مختصر بر سر اختلاف های مرزی داشتند.

ناظران نظامی معتقدند یکی از دلایل افزایش تنش های مرزی میان هند و چین، ساخت یک باند فرودگاه و همچنین جاده در نزدیکی مرزها با چین است. هند سعی نموده است تجهیزات و زیرساخت های خود در امتداد مرزهای مشترک با چین را گسترش دهد.

مقامات مطلع هندی اعلام نمودند که با وجود مذاکرات میان مقامات نظامی دو کشور، هنوز ارتش های دو کشور حاضر به عقب نشینی از مواضع خود نیستند.

دهلی نو معتقد است که نیروهای چینی به خاک هند تجاوز نموده اند و برای انتها تنش، باید به درون خاک چین عقب نشینی نمایند.

از سوی دیگر چین می خواهد هند ساخت و ساز را در تمام مناطق مورد اختلاف متوقف کند.

هند و چین در مرزهای مشترک به طول بیش از 3 هزار کیلومتر دارای اختلاف هستند و با وجود برگزاری مذاکرات مختلف مرزی، دو کشور هنوز نتوانسته اند این اختلافات را برطرف نمایند.،ایرنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 12 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: mnab.ir شناسه مطلب: 986

به "جنگ مرزی هند و چین به فضای مجازی کشیده شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جنگ مرزی هند و چین به فضای مجازی کشیده شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید