جاذبه های گردشگری و دیدنی کلاله Kalaleh

به گزارش مجله مدیریت ناب، کَلاله شهری است در شرق استان گلستان، ایران . این شهر مرکز شهرستان کلاله است. این شهر در جادهٔ گرگان به مراوه تپه قرار گرفته است. آنالیز باستان شناسان در شهر کلاله تاریخ این شهر را به 7500 سال پیش تخمین زده است.شهرستان کلاله با توجه به موقعیت دارای جاذبه ها و مراکز دیدنی بسیاری است که این جاذبه ها به 3 دسته جاذبه های تاریخی و جاذبه های دینی و جاذبه های طبیعی تقسیم می گردد.در ادامه مطلب همراه خبرنگاران باشید تا با جاهای دیدنی کلاله بیشتر آشنا شوید.

جاذبه های گردشگری و دیدنی کلاله Kalaleh

اگر علاقمند به سفر با بهترین تور کانادا ارزان قیمت هستید با ما همراه شوید

زیارتگاه خالد نبی کلاله

در کوه های شمالی قریه گوگجه در بخش مراوه تپه و در محدوده دهستان تمران (تمر قره قوزی) بر فراز ارتفاعات گوگجه داغ، آرامگاه خالد بن سنان (ع) قرار گرفته است. این زیارتگاه در شمال شرقی شهرستان کلاله در استان گلستان واقع می باشد. این زیارتگاه منسوب به حضرت خالد بن سنان علیه السلام معروف به خالدنبی (ع) است که یکی از اولیا بزرگ و انبیاء دوره فترت بوده و آخرین مبلغ دین مسیح می باشد که مردم را به دین و آیین مسیحیت دعوت می نموده است.

گورستان خالدنبی کلاله

به گزارش کلاله خبر،جایی در دوردستهای شمال گلستان بر روی تپه ماهورهای سبز صحرا گورستانی باستانی با منظره خیره نماینده و عجیب قرار گرفته است که آدمی را به اسرار همچنان ناشناخته تاریخ باز می گرداند، گورستانی با سنگ قبرهای منحصر به فرد و بی نظیر که تا 5 متر قد دارند و هنوز قدمت دقیق آنها معلوم نیست. سنگ مزارهای گورستان خالد نبی که طول آنها حداقل بین نیم تا حداکثر 5 متر است با قطری بیش از 50 سانتیمتر و وزنی بالغ بر2 تن به صورت ایستاده و در شکل هایی تجریدی از سنگ یکپارچه حجاری و تراشیده شده است. این سنگ مزارها که تعداد آنها به حدود 600 عدد می رسد در منطقه ای کوهستانی در شمال شرق استان گلستان قراردارد و منظره ای رازآلود را به تصویر کشیده اند.

بلیط هواپیما در طاهاگشت

مسجد و مدرسه کریم ایشان

ساختمان مسجد و مدرسه کریم ایشان متعلق به دوره قاجاریه است و بر اساس تاریخی که بر سردر ورودی مدرسه کتابت شده، در سال 1328 هجری قمری ساخته شده است. مسجد و مدرسه کریم ایشان در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است.ساختمان آجری مسجد با نقشه مربع مستطیل بنا شده و شامل یک شبستان با سردر ورودی است که سقف آن با 4 گنبد پوشیده شده است. مدرسه کریم ایشان که در نزدیکی مسجد و در ضلع جنوب غربی آن است به شکل زیبایی با پلان چهار ضلعی یا مربع شکل ساخته شده است.

چشمه زاو

یکی از جاذبه های طبیعی و گردشگری شهر کلاله چشمه زاو است. این چشمه در روستای زاو قرار گرفته است. به دلیل اینکه در محوطه اطراف چشمه ساخت و سازی انجام نشده طبیعت آن دست نخورده باقی مانده است. این چشمه در روزهای نخستین فصل بهار پر آب و خروشان است و بیشتر گردشگران همین زمان را برای بازدید از آن انتخاب می نمایند اما متاسفانه امکانات رفاهی و گردشگری مانند محل استراحت، پارکینگ یا سرویس بهداشتی در این منطقه فراهم نشده و راه دسترسی به این چشمه هم خاکی و ناهموار است.

جنگل پلکانی شهر کلاله

این جنگل مابین دو کوه بلند قرار گرفته است که چشمه های متعدد با ایجاد جریان های آبی به آن جلوه زیبایی داده و از جمله شگفتی های دیگر این مکان پلکانی بودن ان بصورت تخته سنگی می باشد و بهترین مکان برای کوهنوردان و علاقمندان به هیجانات است.

چشمه آق سو کلاله

چشمه و آبشار آق سو در 7 کیلومتری کلاله واقع شده است که از زیبایی خیره نماینده و جذابی برخوردار است و به علت آب و هوای عالی و طبیعت سرسبز خود از دیدنی های کلاله محسوب می گردد.

لمینت دندان کامپوزیت دندان ایمپلنت ارتودنسی

منبع: تاپ تراول
انتشار: 2 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: mnab.ir شناسه مطلب: 599

به "جاذبه های گردشگری و دیدنی کلاله Kalaleh" امتیاز دهید

1 کاربر به "جاذبه های گردشگری و دیدنی کلاله Kalaleh" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جاذبه های گردشگری و دیدنی کلاله Kalaleh"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید