در یک روز برفی کجای تهران پیاده روی کنیم؟

به گزارش مجله مدیریت ناب، فکرش را بکنید که روز برفی و پیاده روی منحصر به فرد خود را روی پل بسیار زیبایی بگذرانید که در ارتفاع 40 متری زمین هستید. جایی که ، شاهراه های اصلی تهران مانند بزرگراه مدرس، همت، رسالت و حقانی درست در برابر چشمان شما زیر بارش برف قرار دارند

در یک روز برفی کجای تهران پیاده روی کنیم؟

با آغاز فصل سرما و بارش برف حتی اگر در پاییز هم باشد. بیشتر هموطنان برای دیدن این پدیده دل انگیز و چشم نواز راهی مناطقی می شوند که یا پوشیده از برف شده اند، یا می توانند از آنجا به راحتی شاهد بارش برف باشند، یا تصاویر برفی ثبت نمایند و یا در نهایت برف بازی نمایند. خیابان های سطح شهر معمولاً بهترین گزینه اند. اما کدامیک مناسب ترند و یا دیگر مکان هایی که می توانند در یک روز برفی حس خوب پیاده روی را به ما بدهند کجا هستند؟ برنامه تان را به بعد از خواندن این مطلب از صفحه گردشگری مان موکول کنید تا بهترین مقصد را برای خود بیابید. با خبرنگاران همراه باشید.

روز برفی خیابان ولیعصر

شاید یکی از خاطره انگیز ترین خیابان های تهران همین خیابان ولیعصر باشد. راستش از نظر من نسل جدید و نسل قدیم هم ندارد. زمستان و بهار هم سرش نمی گردد، باران و برف و آفتاب هم نمی شناسد. اینجا فقط و فقط یک خیابان دیدنی است با خاطره های طولانی. با جذاب ترین پیاده روی. در واقع هرگز از پیاده روی در خیابان خوب چنارها خسته نمی شوید. از اینکه یک روز برفی را در این خیابان گذرانده اید هم پشیمان نمی شوید. قدم زدن روی برف نو، در خیابان ولیعصر هیچگاه کهنه نمی گردد.

اینجا ستون فقرات شهر تهران است و تقریباً از آن بالاهای تهران، در واقع فرق سر تا جنوب آن یعنی نوک پای تهران را در بر می گیرد. می توانید پیاده روی تان را از خیابان تجریش آغاز کنید و تا هر جایی که دلتان بخواهد بروید. بعد هم از هر جا که خسته شدید به یکی از ایستگاه های اتوبوس بروید و دوباره به همانجا که آغاز کردید برگردید. به علاوه تماشای بارش برف از پنجره های بزرگ اتوبوس و دیدن تصاویر برفی از خیابان ولیعصر بسیار لذت بخش است.

بام تهران در یک روز برفی

ارتفاعات شهر تهران همواره بیشتر از نقاط دیگر در یک روز برفی دیدنی هستند. پیاده روی در محوطه بام تهران جذابیت مخصوص به خود را دارد. به علاوه وقتی به آنجا رسیدید می توانید منظره تمام تهران را زیر بارش برف تماشا کنید. دریافت عکس برف که با سرعت روی سر تمام تهران می ریزد بسیار دلپذیر است. به علاوه در آنجا تفریحات متنوعی هست که اگر تصمیم دارید روز برفی خود را در بام تهران بگذرانید می توانید سری به مطلب بام تهران کجاست؟ در صفحه گردشگری خبرنگاران، بزنید تا روزتان هم فال باشد و هم تماشا.

راستی نباید فراموش کنید یک آش کشک حسابی بخورید آن هم با کشک زیاد تا هم گرمتان کند هم خاطره خوشمزه ای از بام پایتخت را در ذهنتان به جای بگذارد.

روز برفی پارک ملت

یکی از قدیمی ترین پارک های تهران پارک ملت است. کلی خاطره انگیز هم هست. معمولاً هواداران خاص خودش را هم دارد. البته این برای یک روز خوب پاییزی و یا پیاده روی در یک روز برفی صدق نمی نماید. چراکه از جای جای تهران برای رفتن زیر بارش برف و ثبت تصاویر برفی و دیگر لذت های زمستانی به پارک های تهران می آیند. فرقی هم نمی نماید پارک جمشیدیه باشد یا پارک قیطریه کهن سال و مهربان. اصلاً همه پارک های سطح شهر همواره در فصل پاییز و زمستان دیدنی تر از باقی فصول هستند.

اینجا هم مانند بام تهران تفریحات بی نظیری دارد که پردیس سینمایی یکی از آنهااست، می توانید برای با خبر شدن از آن به مطلب پارک ملت به چه علت دیدنی است مراجعه کنید تا از آن با خبر شوید.

روز برفی دریاچه خلیج فارس

دریاچه چیتگر یا خلیج فارس یکی از زیباترین و البته پرامکانات ترین جاذبه های تفریحی پایتخت شده است. امکانات مختلفی هم دارد که در مقاله دریاچه چیتگر ، ساحل پایتخت خبرنگاران به طور کامل به آن اشاره کردیم. اینجا یک فضای بسیار ایدئال برای پیاده روی است. و شما می توانید روز برفی خود را در پیاده روی عریض با چشم اندازی بی نظیر به دریاچه چیتگر تجربه کنید.

اگر پیاده روی تان را به عصر یک روز برفی بیندازید، غیر از ویترین گردی که صبح و شب ندارد، می توانید یک عصرانه یا شام حسابی را در یکی از کافه رستوران های با کیفیت اینجا نوش جان کنید. دور از هیاهوی شهر در کنار این دریاچه قدم بزنید و از هوای لطیف و بارش آرام برف لذت ببرید.

روز برفی پارک قیطریه

بارها شده تصمیم گرفته اید به جایی بروید و قدم بزنید. جایی که حسابی لذت پیاده روی را ببرید. خیلی هم خوب. همانطور که گفتیم پارک های تهران برای پیاده روی جان می دهند. حسابی کیف خواهید کرد که اگر پارکی مثل قیطریه را برای پیاده روی یک روز برفی انتخاب کنید. چه بخواهیم و چه نخواهیم، به شما خوش خواهد گذشت.

جهت پیاده روی عالی قیطریه با آن پوشش گیاهی و سنگ فرش های بی سرانجام، با درختان چندین ساله و آن همه تفریح که می توانید راجع به آن در اینجا بخوانید، می توانند حال و هوای دلمان را خوب نمایند. پارکی مثل پارک قیطریه نظیرش پیدا نمی گردد. خوب است اگر برای دریافت تصاویر برفی، برف بازی، دریافت تعدادی عکس برف یا کلاً ثبت تصاویر برفی، تصمیم خاصی ندارید، حتماً به پارک قیطریه سر بزنید.

روز برفی مجموعه سعدآباد

اصلاً فرقی نمی نماید شما در یک روز برفی به کاخ سعد آباد بروید یا عصر یک روز پاییزی. رفتن به کاخ سعدآباد ، یک پیاده روی شاهانه است. برف و بارانش هم شاهانه است. آن درختان دیدنی، آن باغ پهناور آن هوای دلپذیر و چه و چه و چه… کلی لذت را برایتان به همراه خواهد داشت. ارمغانی خوش است رفتن به دربار تهران. حالا این بماند که داریم می رویم کلی هم خوش بگذرانیم. گردشگرانِ پیاده گردِ پایتخت نشین، وقتی صحبت از پیاده روی در یک روز برفی به میان می آید حتماً مقصد خود را مجموعه کاخ سعد آباد معرفی می نمایند. زیبایی های بی خاتمه این مکان، اولین چیزی است که از این پاتوق همیشگی به یاد دیگران می اندازد. پیاده رو های عریض با آن درختان بلندقامت جلوه بی نظیری از بارش برف را به نمایش می گذارند.

روز برفی خیابان 30 تیر

از جمله مکان های شلوغ و پر رفت و آمد که برای یک پیاده روی جانانه جان می دهد خیابان 30 تیر است. این خیابان هرگز نمی خوابد و زندگی شبانه آن همواره در جریان است. اصلاً می توان گفت خیابان سی تیر به خیابان همواره بیدار هم معروف است. اگر ترجیح می دهید که پیاده روی خود را به شب بیندازید. این خیابان در کنار پارک جمشیدیه و قیطریه یکی از انتخاب های منحصر به فرد زمستانی است.

خیابان سی تیر یکی از قدیمی ترین خیابان های پایتخت است، که امروز یکی از جاذبه های گردشگری تهران هم هست. کافه های سیاری که نوشیدنی های گرم و دلچسبی را برای فروش ارائه می دهند و یا آن غذاهای خوشمزه در این فوداستریت می توانند خاطره یک پیاده روی فراموش نشدنی را برایتان به ارمغان بیاورند.

روز برفی پارک جمشیدیه

یکی از جاذبه های بس بی نظیر و تماشایی تهران پارک جمشیدیه است. به لحظات زندگی تان رنگ تازه ای می بخشد و پاییز و زمستان و بهار و تابستانش حرف تازه ای برای گفتن دارد. این پارک واقعاً سر شوق می آوردت. جایی که پر از جذابیت های منحصر به فرد است. حالا فکرش را بکنید اینجا مقصد پیاده روی شما در یک روز برفی باشد، آنوقت است که این پارک تمام زیبایی هایش را زیر گوشت زمزمه می نماید. اصلاً سِحر می شوی در فضای بی مثال ش. به علاوه کوهنوردان، کوه پیمایی خود را در یک روز برفی معمولاً از اینجا به سمت ارتفاعات کلک چال تجربه خواهند کرد.

روز برفی پل طبیعت

مجموعه پارک آب و آتش را همه می شناسند. تهرانی ها که اصلاً نگویید نه، اینجا یک مکان تفریح مشهور در تهران است. پل طبیعت و پارک طالقانی که امروزه تبدیل به یکی از اصلی ترین پاتوق ها برای پیاده گردی و پیاده روی های طولانی شده است. یکی از سرگرمی های بی نظیر در فضای زیبا و متفاوت در قلب شهر.

فکرش را بکنید که روز برفی و پیاده روی منحصر به فرد خود را روی پل بسیار زیبایی بگذرانید که در ارتفاع 40 متری زمین هستید. جایی که ، شاهراه های اصلی تهران مانند بزرگراه مدرس، همت، رسالت و حقانی درست در برابر چشمان شما زیر بارش برف قرار دارند و محو تماشای انبوه فضای کاملاً سفید پوش شده خواهید شد. یادتان باشد حتماً کنار فانوس دریایی عکسی از خاطره روز برفی خود ثبت کنید.

روز برفی پارک پردیسان

هرگاه از یکی از شهروندان تهرانی آدرسی از یک جهت پیاده روی خوب را بپرسید، حتماً جهت پیاده روی پارک پردیسان را به شما پیشنهاد خواهد داد. پارک پردیسان در حاشیه اتوبان حکیم گزینه بسیار خوبی برای پیاده روی یک روز برفی خواهد بود. جهت پیاده روی عریضی که دارد و بارش برفی که کلی روحتان را تازه می نماید. نمی گذارد پیاده روی شما به کمتر از یک ساعت برسد! شب های پاییزی خوش آب و هوای شما را بسیار دلچسب تر کند. جهت پیاده روی این منطقه نسبتاً زیاد است و طی کردن آن می تواند چند ساعت نیز طول بکشد.

منبع: پیام دلتا
انتشار: 3 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: mnab.ir شناسه مطلب: 762

به "در یک روز برفی کجای تهران پیاده روی کنیم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "در یک روز برفی کجای تهران پیاده روی کنیم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید