راهنمای سفر نوروزی به روستاهای پرجاذبه و زیبای شمال تهران ، پرسه در قصر میرزا آقا خان نوری و حمام تاریخی راحت آباد

به گزارش مجله مدیریت ناب، شمیران به عنوان قطب و پایگاه گردشگری شهر تهران شناخته شده و روستاهای این منطقه به دلیل آب و هوای خوش و منظره ها طبیعی، همیشه مورد توجه گردشگران است.

راهنمای سفر نوروزی به روستاهای پرجاذبه و زیبای شمال تهران ، پرسه در قصر میرزا آقا خان نوری و حمام تاریخی راحت آباد

به گزارش خبرنگاران آنلاین، اگر مایل هستید در ایام نوروز، سفری کوتاه اما پرخاطره را از تهران تجربه کنید، این راهنما را بخوانید.

آهار

آهار از روستاهای رودبار قصران شمیران است که حدود 2 ساعت با شمال شرقی شمیران فاصله دارد. روستای آهار در فصل بهار می تواند یکی از مقاصد گردشگری خوش آب و هوا برای دوستداران روستاگردی باشد.

خواندنی های بیشتر را اینجا دنبال کنید

تماشا بافت سنتی روستا، کوچه پسکوچه های خاکی و باغی شکل، تماشای های طبیعی در نزدیکی آن مانند آبشار شکراب، آبشار چهل پله، امامزاده قدیمی طاهر، ارتفاعات ده تنگه، قلعه تاریخی دختر، بلندی های سی چال و... و. از جاذبه های گردشگری و تفریحی روستا هستند. بلندی های آهار با شیب تقریبا ملایم برای کوهنوردان حرفه ای حدود 3 ساعت پیاده روی دارد. به علاوه مزارع و با غ های اطراف آن در فصل بهار بسیار تماشای است.

میگون

میگون از توابع شمیرانات به فاصله تقریبی یک ساعت از شمال شرقی شمیران واقع شده است. روستای میگون بیشتر آب و هوای ییلاقی و کوهستانی دارد. از جاذبه های گردشگری و تفریحی در اطراف روستا می توان به مدرسه یخ نوردی، کمپ ورزشی اسپید کمرچال، غار هملون و... اشاره نمود. جالب است بدانید میگون به دو قسمت روستای میگون و میگون نو تقسیم شده است که درروستای میگون قدیمی های میگون با بافت روستایی و سنتی هنوز هم در خانه های خشتی و گلی زندگی می نمایند. اگر سفری به روستای میگون داشتید؛ استفاده از محصولات محلی آن شامل لبنیات و میوه باغهایش خالی از لطف نیست.

لواسان

لواسان نیز یکی از بخش های روستاهای شمیرانات است که به سه قسمت شهر لواسان و دهستان لواسان بزرگ و کوچک تقسیم شده است و حدود نیم ساعت از شمال شرقی فاصله دارد. لواسان علاوه بر بافت شهری و وجود مراکز خرید پارک ها و بوستان های کنار رودخانه و سد لتیان، دارای جاذبه های گردشگری فراوانی مانند منطقه حفاظت شده ورجین، دشت هویج، سد لتیان، رودخانه لار، حمام تاریخی، آبشار برگ دنیا، روستای افجه، غار موزه وزیری، امامزاده اسماعیل، آبشار سوستون، قلعه باستانی کلاک، امامزادگان فضل و فاضل روستای چهار باغ لواسان بزرگ، کوه پیرزن، تپه باستانی شهروا و...است.

افجه

این روستا یکی از روستاهای دهستان لواسان کوچک و بخش لواسانات از شهرستان شمیران است که حدود یک ساعت از شمال شرقی شمیران فاصله دارد و دارای چشمه سارها، قلمستان ها و کشتزارهای وسیعی است. افجه از آن جهت که محل تولد و آرامگاه هنرمندی چون کاوه گلستان بوده؛ معروف است. از تماشای های روستای افجه می توان به دشت لار، قصر میرزا آقا خان نوری صدر اعظم، حمام تاریخی راحت آباد، سقاخانه حضرت ابوالفضل(ع)، درخت چنار 400ساله، مسیرهای کوهنوردی قل هریزان، پرسون، ساکا، آتشکده مهر چال و کاروانسرای تاریخی دوره صفوی، آبشار پسچویگ، دشت سبواستان اشاره نمود.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 3 فروردین 1402 بروزرسانی: 3 فروردین 1402 گردآورنده: mnab.ir شناسه مطلب: 2173

به "راهنمای سفر نوروزی به روستاهای پرجاذبه و زیبای شمال تهران ، پرسه در قصر میرزا آقا خان نوری و حمام تاریخی راحت آباد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راهنمای سفر نوروزی به روستاهای پرجاذبه و زیبای شمال تهران ، پرسه در قصر میرزا آقا خان نوری و حمام تاریخی راحت آباد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید