تمهیدات 6 استان برای بهبود یافتگان کرونا

به گزارش مجله مدیریت ناب، معاون بهداشت، درمان و توانبخشی جمعیت هلال احمر از راه اندازی مراکز مراقبتی برای نگهداری بیماران بهبودیافته مبتلا به کرونا در 6 استان کشور اطلاع داد.

تمهیدات 6 استان برای بهبود یافتگان کرونا

به گزارش خبرنگاران، بهمن سبحانی معاون بهداشت، درمان و توانبخشی جمعیت هلال احمر در گفت وگو با ایلنا درباره راه اندازی مراکز مراقبتی برای قرنطینه بیمارانی که از بیمارستان مرخص نمی شوند، گفت: قرار است، در چند استان کشور که بالاترین درگیری با بیماری کرونا را دارند و آمار مبتلایان در آنها بالاست، تخت هایی را برای مراکز مراقبتی بیماران اختصاص دهیم.

وی با بیان اینکه 2600 تخت برای این منظور از سوی هلال احمر در نظر گرفته شده است، ادامه داد: برای اینکه بار بیماران را از بیمارستان ها کاهش دهیم، قرار است، این مراکز را راه اندازی و از بیمارانی که از بیماران مرخص شده اند تا بهبودی کامل پذیرایی و نگهداری کنیم. در 6 استان این برنامه ریزی صورت گرفته است تا بیماران دوران نقاهت را در این مراکز بگذرانند.

معاون بهداشت، درمان و توانبخشی جمعیت هلال احمر درباره غربالگری مسافران در مبادی ورودی استان ها و شهرها اعلام کرد: در تمام استان های کشور کار غربالگری را با همکاری دانشگاه علوم پزشکی و ستاد مدیریت بحران استان انجام می دهیم. در بعضی از استان ها به تشخیص دانشگاه علوم پزشکی و استانداری حضور پررنگ تری داریم. در مبادی ورودی شهرها دو گیت قرار داده شده است که در گیت اول نیروهای هلال احمر هستند و اقداماتی چون تب سنجی را انجام می دهند. همچنین چند سوال از این افراد پرسیده می گردد و موارد مشکوک به گیت دانشگاه معرفی می گردد که توسط آنها آنالیز شده و چنانچه لازم باشد، به مراکز مربوطه معرفی می گردد.

سبحانی اعلام کرد: استان های شمالی بیشترین تردد را دارند، البته با توجه به محدودیت هایی که ایجاد شده ترددها نیز کمتر شده است.

وی همچنین درباره طرح دست یار گفت: خیرینی که تمایل دارند در این زمینه هزینه نمایند، اقلام و پک های بهداشتی تهیه نموده و با کاروان های هلال احمر بین احتیاجمندان و اقشار ضعیف جامعه توزیع می نمایند. همچنین لیستی از داوطلبان را در اختیار وزارت بهداشت قرار داده ایم تا در صورت احتیاج از آنها استفاده نمایند.

او درباره فراوری مواد ضدعفونی نماینده نیز اعلام کرد: تدارکات پزشکی هلال احمر دو شرکت سها دارد این شرکت ها از هفته گذشته وارد مرحله فراوری مواد ضدعفونی نماینده شده اند و روزانه 10 هزار لیتر ظرفیت فراوری این دو شرکت است، البته این فراوری روزانه منوط به تامین الکل مورد احتیاج آنها است. در کوشش هستیم که الکل مورد احتیاج برای این شرکت ها تهیه گردد تا ظرفیت فراوری را افزایش دهند. این فراوریات نیز یا در اختیار وزارت بهداشت و یا در اختیار شرکت های توزیع قرار می گیرد.

معاون بهداشت، درمان و توانبخشی جمعیت هلال احمر با بیان اینکه در داروخانه های هلال احمر مواد ضدعفونی نماینده نیز توزیع می گردد، توضیح داد: اقلامی که تعزیرات توقیف نموده است نیز در اختیار داروخانه های ما قرار می گیرد. اگر اتباع ایرانی در خارج از کشور به کرونا مبتلا شوند نیز توسط وزارت امور خارجه و ارگان های مربوطه به کشور بازگردانده می شوند و هلال احمر در این زمینه دخالتی نمی کند.

سبحانی همچنین درباره اعزام نیرو به مرکز درمانی ایرانیان در دبی گفت: در مرکز درمانی ایرانیان در دبی نیز نیروی اضافه ای اعزام نشده و طبق پروتکل های درمانی کشور امارات به وظایف شان عمل می نمایند.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 12 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: mnab.ir شناسه مطلب: 825

به "تمهیدات 6 استان برای بهبود یافتگان کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تمهیدات 6 استان برای بهبود یافتگان کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید