تشخیص بیماری قلبی با کیت تست بزاق

به گزارش مجله مدیریت ناب، محققان استرالیایی پیروز به ساخت وسیله ای مانند بیبی چک شده اند که با همان روش کار می نماید اما به جای تایید یا رد بارداری به ارزیابی احتمال ابتلای فرد به بیماری قلبی می پردازد.

تشخیص بیماری قلبی با کیت تست بزاق

ما از قبل کاملا با کیت های تست بارداری که به وسیله ادرار باردار بودن شخص را معین می نماید، آشنا هستیم. دانشمندان استرالیایی اکنون یک دستگاه مشابه را توسعه داده اند که به جای معین بارداری از روی ادرار، به کشف خطر ابتلا به بیماری های قلبی با تحلیل بزاق می پردازد.

این وسیله با همکاری بین استارتاپ ESN Cleer، محققان موسسه سلطنتی فناوری ملبورن(RMIT) و مرکز تحقیقاتی تعاونی فراوری نوآورانه ساخته شده است.

این ابزار دارای یک بدنه اصلی چوب مانند حاوی قطعات الکترونیکی به همراه یک سر قابل جدا شدن شامل نانوحسگرها است که کاربر نمونه بزاق خود را روی آن می اندازد.

مانند بسیاری دیگر از وسایل امروزی، این وسیله نیز با یک برنامه در تلفن هوشمند کاربر ارتباط برقرار می نماید.

پروفسور شرات سریرام استاد موسسه فناوری ملبورن گفت: حسگرهای دستگاه شش نشانگر زیستی مختلف را که از نظر پزشکی به عنوان نشانه های اولیه تضعیف سلامت قلب شناخته می شوند، اندازه گیری می نمایند.

وی اضافه کرد: اندازه گیری های حسگر به قطعات الکترونیکی منتقل می گردد و این اطلاعات به وسیله بلوتوث به تلفن همراه کاربر ارسال می گردد. یک الگوریتم مبتنی بر یادگیری ماشین با استفاده از تطبیق نشانه ها با روند سلامت قلب به پیش بینی خطر نارسایی قلبی می پردازد.

سریرام که سرپرست این تحقیق است، همچنین اظهار کرد که این دستگاه اولین کیت آزمایش قابل حمل برای تشخیص بیماری قلبی با چنین دقت و صحت بالایی است. در حقیقت این دستگاه غلظت نشانگرهای زیستی را هزار برابر با دقت بیشتری نسبت به آزمایش معمولی سایر مایعات بدن مانند خون اندازه گیری می نماید.

وی ادامه داد: آزمایش خون اغلب پس از رخ دادن یک نارسایی قلبی انجام می گردد. چنین آزمایشی واکنشی خیلی دیر است و در واقع فرد به بیماری قلبی مبتلا شده است. پیشگیری همواره بهتر از درمان است و این فناوری برای پیش بینی و پیشگیری از ابتلا به بیماری قلبی ساخته شده است. امید است تا سال 2021 این محصول به صورت تجاری در دسترس عموم قرار گیرد.

محققان می گویند این دستگاه همچنین می تواند خطر ابتلا به سرطان را در آینده نه چندان دور ارزیابی کند.،ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 18 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: mnab.ir شناسه مطلب: 330

به "تشخیص بیماری قلبی با کیت تست بزاق" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تشخیص بیماری قلبی با کیت تست بزاق"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید