بیش از 80 درصد مزارع غلات دالاهو در شرایط مطلوب قرار گرفته است

به گزارش مجله مدیریت ناب، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان دالاهو گفت: با توصیه های فنی مناسب و مدیریت تقویم زراعی و بارش های جوی، پیروز به ایجاد سطح سبز مناسب بیش از 80 درصد مزارع غلات شهرستان در شرایط مطلوب قرار گرفته است.

بیش از 80 درصد مزارع غلات دالاهو در شرایط مطلوب قرار گرفته است

به گزارش خبرنگار، فیض قربانی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان دالاهو گفت: با بهره گیری از کلاسهای آموزشی متعدد و ارتباط خوب کارشناسان این مدیریت و مراکز شهرستان با کشاورزان و حضور موثر کارشناسان اعزامی از مرکز تحقیقات استان با توصیه های فنی مناسب و مدیریت تقویم زراعی و بارش های جوی، پیروز به ایجاد سطح سبز مناسب و بموقع در بیش از 80 درصد مزارع غلات شده است .

فیض قربانی بیان نمود: مدیریت و زمان کاشت غلات دیم و بهره وری از بارشهای موثرپاییزه یکی از دغدغه های کشاورزان و کارشناسان این مدیریت بوده و ودر این راستا استفاده از اطلاعات و پیش بینی های هواشناسی(جهت تعیین تاریخ بارندگی های موثر)ازیک سو و مطابقت فنولوژی گیاه با تقویم زمانی فصول سال زراعی و مدیریت این دو فاکتور ضروری به نظر میرسد.

مدیر شهرستان دالاهو اضافه کرد: رویش بموقع بذور غلات با پنجه زنی بیشتر در فصل سرما و ایجاد پوشش یکنواخت و قوی موجب کاهش مصرف بذر و افزایش عملکرد(به دلیل بهره وری در استفاده از زمین و فضای زراعی) میگردد.

او گفت: از سوی دیگر سطح سبز یکنواخت و پوشش به هنگام زمین توسط غلات عرصه را بر علفهای هرز (بخصوص علفهای هرز پهن برگ با رویش تاخیری نسبت به غلات) تنگ کرده و یک روش زراعی موثر در کنترل علفهای هرز است.

قربانی بیان نمود: با این وجود متاسفانه در موارد محدودی برخی از کشاورزان به دلیل عدم رعایت مسائل فنی و توصیه های لازم با مسائل زراعی متعددی روبرو شده اند.

او گفت: مروجین کشاورزی از این مزارع به عنوان یک فرصت آموزشی (مزارع شاهد) و تاییدی بر ضرورت رعایت اصول فنی استفاده کرده اند .

قربانی در انتها گفت: توجه به سطح سبز مناسب و بهنگام غلات شهرستان در صورت تداوم بارشها در فصل بهار امید است به لطف خداوند سال زراعی پر محصولی در سطح این شهرستان شاهد باشم.

ز

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 26 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: mnab.ir شناسه مطلب: 666

به "بیش از 80 درصد مزارع غلات دالاهو در شرایط مطلوب قرار گرفته است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بیش از 80 درصد مزارع غلات دالاهو در شرایط مطلوب قرار گرفته است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید