بولتون: قرار بود به کره شمالی پول بدهیم، اما ندادیم

به گزارش مجله مدیریت ناب، مشاور امنیت ملی آمریکا در مصاحبه ای گفت با وجود آنکه واشنگتن تعهدنامه ای را با کره شمالی برای پرداخت پول بابت آزادی شهروند آمریکایی امضا نموده بود، اما هیچ پولی را برای آزادی او پرداخت نکرد.

بولتون: قرار بود به کره شمالی پول بدهیم، اما ندادیم

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، جان بولتون مشاور امنیت ملی آمریکا روز یکشنبه در مصاحبه ای گفت که آمریکا قطعا هیچ پولی به کره شمالی برای آزاد کردن اتو وارمبیر پرداخت ننموده است. او اما تایید کرد که نماینده آمریکا تعهدنامه ای را امضا کرد که طی آن با پرداخت پول موافقت نموده بود.

وی که با شبکه فاکس نیوز مصاحبه می کرد، درباره اینکه برای آزادی وارمبیر که در زندان کره شمالی به کما رفته بود، گفت: قطعا نه و من فکر می کنم که این نکته کلیدی است. رئیس جمهور در آزاد کردن بیش از 20 آمریکایی که در سراسر دنیا در زندان بودند بدون آنکه هیچگونه پولی برای آنها پرداخت کند، بسیار موفقیت آمیز عمل کرد.

بولتون افزود: البته جوزف یان نماینده وزارت امور خارجه که سال 2018 برای بازگرداندن وارمبیر به کره شمالی رفته بود تعهد نامه ای را امضا کرد که برای آزادی وارمبیر پولی پرداخت خواهد شد.

اظهارات بولتون در حالی مطرح می گردد که روزنامه واشنگتن پست هفته پیش فاکتور 2 میلیون دلاری را که توسط کره شمالی صادر شده، منتشر کرد. این فاکتور هزینه بیمارستان وارمبیر بوده و یان تعهدنامه ای را امضا نموده که آمریکا این مبلغ را پرداخت خواهد نمود.

واشنگتن پست گزارش داد که هنوز تعیین نیست آیا واشنگتن نهایتا این مبلغ را پرداخت نموده یا خیر، اما دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا روز آدینه هرگونه پرداخت پول توسط آمریکا به کره شمالی برای آزادی وارمبیر را رد کرد.

وی در پیامی در توئیتر نوشت: هیچ پولی برای اتو وارمبیر به کره شمالی پرداخت نشده، نه دو میلیون دلار و نه هیچ چیز دیگر.

کره شمالی سال 2016 اتو وارمبیر را به 15 سال کار سخت محکوم کرد و اندکی پس از این محکومیت، این دانشجوی دانشگاه ویرجینیای آمریکا به حالت کما رفت. وارمبیر زمانی که در سال 2017 به آمریکا بازگردانده شد همچنان در حالت کما بود و بدون آنکه هوشیاری خود را بدست آورد، درگذشت.

ق

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 23 تیر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: mnab.ir شناسه مطلب: 183

به "بولتون: قرار بود به کره شمالی پول بدهیم، اما ندادیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بولتون: قرار بود به کره شمالی پول بدهیم، اما ندادیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید