بهترین آثار هنر خیابانی مادرید را کجا ببینیم؟

به گزارش مجله مدیریت ناب، شاید هنر خیابانی مادرید مثل لندن و پاریس از شهرت جهانی برخوردار نباشد، اما درهرصورت، محبوبیت این جنبش هنری رو به افزایش است.

بهترین آثار هنر خیابانی مادرید را کجا ببینیم؟

بعضی از دیوارنگاره ها و گرافیتی های جذاب شهر مادرید، در محله های بخصوصی یافت می شوند؛ جایی که چندین هنرمند توانسته اند با کارهای خود، تاثیر قابل توجهی بر جامعه مادرید بگذارند.

اگر با تور اسپانیا ایوار راهی مادرید شدید، حتما آثار زیبای هنر خیابانی این شهر را خواهید دید.

ناحیه تاباکالرا در محله امباخادورس

تاباکالِرا یک کارخانه سابق فراوری دخانیات بود که در حال حاضر به کارگاه های آموزش عکاسی، پایکوبی، یوگا و سرگرمی های دیگر تبدیل شده است، اما آنچه توجه شما را جلب می نماید، ناحیه ای است که در اطراف تاباکالرا واقع شده است. ناحیه ای مملو از هنر خیابانی که توسط 25 هنرمند مختلف خلق شده است.

گرافیتی های این منطقه بر درون مایه طبیعت شهری تمرکز دارند و هنرمندان سالی یک بار، دیوارهای این ناحیه را با نقاشی های جدید رنگ آمیزی می نمایند.

این پروژه به نام موروس تاباکالرا یا دیوارهای تاباکالرا شناخته می گردد و سعی دارد تا آگاهی درباره موضوعات جنجال آفرینی نظیر فقدان فضای سبز کافی و آلودگی در میان مردم شهر ارتقا دهد.

بازار کبادا

بازار کِبادا یا مرکادو دلا کبادا در محله لاتینا واقع شده است و بر روی دیوارهای بیرونی و داخلی آن، آثاری از چند هنرمند مختلف نقش بسته است.

اگرچه غرفه های بازار کبادا میوه و سبزیجات تازه می فروشند اما بیشتر محلی ها به خاطر لذت گردش در میدان اطراف آن، از اینجا بازدید می نمایند؛ سرگرمی که به ویژه، عصرهای شنبه محبوبیت زیادی پیدا نموده است.

اگر از این محله دیدن کردید، نمای بیرونی بازار را که یکی از عظیم ترین گرافیتی های جهان را دارا است، نباید فراموش کنید.

محله مالاسانیا

محله شیک مالاسانیا مملو از انواع گرافیتی های جالب توجه و نامتعارف است. اگر بخت با شما همراهی کند، می توانید بعضی از کارهای پیچیده سی تو وان فایو (C215)، هنرمند گرافیتی اهل پاریس را ببینید که با استفاده از شابلون خلق شده اند.

خانم نوریا مورا و ال تونو دو هنرمند معاصر هنر هندسی هستند که دیوارنگاره های آن ها با رنگ های زیبا بر دیوارهای مالاسانیا خودنمایی می نمایند. کارهای این دو هنرمند را می توانید در اطراف میدان کالائو در نزدیکی خیابان گران ویا مشاهده کنید.

زکاریون خیابان دیگری در اطراف محله مالاسانیا است که هنرمندان گرافیتی هایی با محتوای سیاسی را نقاشی نموده اند. این گرافیتی ها به سبک بنسکی کشیده شده اند.

یکی دیگر از آثاری که حتماً باید دقت زیادی برای دیدن آن ها به خرج بدهید، آثار اِمیل (e1000) است. او معمولاً آثار خود را روی میله های آهنی اطراف در و پنجره ها به تصویر می کشد.

مرکز هنری نیومودخار

یکی از راه هایی که می توانید از هنر خیابانی مادرید دیدن کنید، ثبت نام در تور هنر خیابانی است. با ثبت نام در این تورها اطلاعات جالبی درباره تاریخچه هنر خیابانی مادرید به دست خواهید آورد و دیگر لازم نیست تمام حواستان به نقشه گوگل معطوف گردد تا نقاط مختلف شهر را پیدا کنید.

اما اگر قصد دارید خودتان به جستجوی گرافیتی های شهر مادرید بپردازید، مرکز هنرهای مدرن نیومودخار که در نزدیکی ایستگاه قطار آتوچا واقع شده است را از دست ندهید.

این مرکز هنری از فضاهای متروکه برای اهداف فرهنگی مثل برگزاری نمایشگاه و کارگاه های آموزشی استفاده می نماید. در نیومودخار می توانید علاوه بر بازدید از گرافیتی های زیبا از دیدن آثار هنری در زمینه های مختلف نیز لذت ببرید.

منبع: گردشبان
انتشار: 1 دی 1399 بروزرسانی: 1 دی 1399 گردآورنده: mnab.ir شناسه مطلب: 1276

به "بهترین آثار هنر خیابانی مادرید را کجا ببینیم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بهترین آثار هنر خیابانی مادرید را کجا ببینیم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید