بایدن میزبان نشست تغییرات اقلیمی با حضور 40 تن از رهبران دنیا

به گزارش مجله مدیریت ناب، رهبران 40 کشور سراسر دنیا امروز (پنج شنبه) در نشست مجازی تغییرات اقلیمی که از سوی ایالات متحده برنامه ریزی شده است، شرکت می نمایند.

بایدن میزبان نشست تغییرات اقلیمی با حضور 40 تن از رهبران دنیا

به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، یک مقام دولت جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا چهارشنبه به خبرنگاران گفت: تایید می کنم که تمامی 40 کشوری که نامشان چند هفته پیش طی اطلاعیه ای منتشر شد، در این نشست رهبران برای گفت وگو درباره تغییرات آب و هوایی شرکت می نمایند.

وزارت خارجه آمریکا اعلام نمود، ایالات متحده این نشست را نقطه آغازی برای تشکیل ائتلاف جهانی آب و هوایی و فرصتی برای مذاکرات با کشورهای کلیدی در این رابطه می داند.

در اطلاعیه وزارت خارجه آمریکا آمده است: این نشست نقطه عطفی مهم در راستا کنفرانس تغییر آب و هوایی سازمان ملل متحد است که نوامبر سال جاری در گلاسکو برگزار می گردد و به منظور افزایش فرصت ها برای نتایج معنادار در زمینه اقدام جهانی اقلیمی در گلاسکو برنامه ریزی شده است.

به دلیل مسائل فنی ، هیچ نشست رسمی دو جانبه ای در این اجلاس برگزار نخواهد شد. دلیل دیگر برای جلوگیری از جلسات دوجانبه اختلاف زمان بین کشورها است.

آمریکا متعهد به قطع انتشار گازهای گلخانه ای شده است. انتظار می رود کاخ سفید کاهش 50 درصدی انتشار گازهای گلخانه ای تا سال 2030 را اعلام کند. مقامات دولت از تأیید رسمی آن خودداری نموده اند ، اما روزنامه واشنگتن پست روز سه شنبه فاش کرد که بایدن روز پنجشنبه تعهد خود را برای این هدف اعلام خواهد نمود. این مرحله امکان دو برابر شدن کاهش انتشار گازهای گلخانه ای را که در اصل در توافق نامه آب و هوای پاریس آمده است ، فراهم می نماید.

کارشناسان آمریکایی پیشنهاد نموده اند که ایالات متحده گام های معین نماینده ای در زمینه تغییرات اقلیمی بردارد تا به تعهدات قبلی خود عمل کند و عدم پیشرفت در دولت ترامپ را جبران کند.

ولادیمیر پوتین ، رئیس جمهور روسیه گفته است که در این اجلاس شرکت خواهد نمود و روینمودهای کشورش در خصوص تغییرات اقلیمی را شرح خواهد داد.

پوتین روز چهارشنبه در سخنرانی خود در مجمع فدرال بر تعهد روسیه برای توسعه روینمودهای جدید در فراوری انرژی و انطباق اقتصاد با چالش های تغییرات اقلیمی تأکید کرد.

دولت بایدن همچنین شادمانی خود را از اینکه شی جینپینگ، دعوت برای شرکت در این نشست را پذیرفته اعلام نمود . یکی از مقامات به خبرنگاران گفت: ما امیدواریم که رئیس جمهور شی به جلسه بیاید و در خصوص اقدامات چین بیشتر شرح دهد. واشنگتن و پکن در خصوص تغییر آب و هوا موضع مشترک دارند. هر دو کشور این را یک بحران می دانند ، هر دو کشور اقدام در دهه 2020 را یک احتیاج می بینند.

دولت چین روز چهارشنبه تأیید کرد که شی در اجلاس سخنرانی خواهد نمود. هوآ چونینگ، سخنگوی وزارت امور خارجه چین گفت: به دعوت رئیس جمهور آمریکا جو بایدن ، شی جینپینگ رئیس جمهور چین در قالب یک کنفرانس ویدیویی در اجلاس اقلیم شرکت خواهد نمود و در آنجا سخنرانی خواهد نمود.

توافق نامه آب و هوایی پاریس ، که در کنوانسیون چارچوب سازمان ملل متحد درباره تغییرات آب و هوایی در سال 2015 منعقد شده است ، شامل هدف بلند مدت محدود کردن متوسط افزایش جهانی دما به 2 درجه سانتیگراد است.

دولت ترامپ 2017 اعلام نمود که ایالات متحده ، یکی از بازیگران اصلی ، را از توافق خارج خواهد نمود ، اما مجبور شد تا سال 2019 صبر کند تا به طور رسمی این کار را انجام دهد. بایدن در اولین روز حضور خود در کاخ سفید اعلام نمود که ایالات متحده به این توافق خواهد پیوست و در ماه فوریه رسماً بازگشت. ، ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 28 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 28 اردیبهشت 1400 گردآورنده: mnab.ir شناسه مطلب: 1559

به "بایدن میزبان نشست تغییرات اقلیمی با حضور 40 تن از رهبران دنیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بایدن میزبان نشست تغییرات اقلیمی با حضور 40 تن از رهبران دنیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید