اعلام مقدار آورده متقاضیان برای طرح مسکن حمایتی

به گزارش مجله مدیریت ناب، به گزارش خبرنگاران، محمود محمودزاده معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه اندازه آورده متقاضیان در طرح نهضت ملی مسکن معین شده است گفت: برای متقاضیان معمولی 40 میلیون تومان و برای دهک های دو تا سه هم 20 میلیون تومان در نظر گرفته شده است.

اعلام مقدار آورده متقاضیان برای طرح مسکن حمایتی

او ادامه داد: پروژه ها با تامین اقتصادی متقاضیان و بعلاوه پرداخت تسهیلات با سرعت بیشتری شروع و اجرایی می گردد.

معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه متقاضیان در چهار یا پنج مرحله باید آورده خود را پرداخت نمایند، اضافه کرد: ساخت واحد های طرح نهضت ملی مسکن براساس قیمت تمام شده واحد مسکونی است که این مقدار آورده به غیر از تسهیلاتی است که تعلق می گیرد و مابقی هرچه باقی بماند در قالب قراردادی است که بین سازندگان و متقاضیان منعقد می گردد و متقاضی باید با تامین اقتصادی پرداخت کند.

این مقام مسئول با بیان اینکه تسهیلات طرح جهش فراوری مسکن همان پیشنهاداتی بود که پیش از این اعلام شده بود، گفت: متقاضیان نهضت ملی مسکن در تهران 450 میلیون تومان، در شهر های بالای یک میلیون نفر جمعیت (کلان شهرها) 400 میلیون تومان و در مراکز استان ها 350 میلیون تومان تسهیلات ساخت دریافت خواهند کرد.

این مقام مسئول اعلام کرد: رقم این تسهیلات در سایر شهر ها 350 میلیون تومان و برای مسکن روستایی 250 میلیون تومان است.

محمود زاده تاکید نمود: این مقدار تسهیلات در شورای پول و اعتبار به تصویب رسیده و مقدار اقساط آن معین شده است.

او با بیان اینکه عملیات اجرایی طرح نهضت ملی مسکن از ابتدای آبان ماه در بیشتر استان ها شروع شده است، گفت: تا به امروز بیش از 950 هزار نفر در طرح نهضت ملی به وسیله سامانه ثمن ثبت نام نموده اند.

این مقام مسئول یادآور شد: متقاضیان این امکان را دارند تا طی یک ماه و حداکثر تا 28 آبان با داشتن چهار شرط تاهل و سرپرست خانوار بودن، حداقل سابقه پنج سال سکونت در شهر مورد تقاضا، فاقد مالکیت خصوصی و در نهایت عدم استفاده از امکانات دولتی از اول انقلاب در حوزه مسکن، نسبت به ثبت نام اقدام نمایند.

منبع: خبرنگاران

منبع: تجارت نیوز
انتشار: 18 آذر 1400 بروزرسانی: 18 آذر 1400 گردآورنده: mnab.ir شناسه مطلب: 1831

به "اعلام مقدار آورده متقاضیان برای طرح مسکن حمایتی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اعلام مقدار آورده متقاضیان برای طرح مسکن حمایتی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید