افزایش تحرکات هیأت آمریکایی در وین

به گزارش مجله مدیریت ناب، ایرنا نوشت: بعضی اخبار تایید نشده و شنیده ها حاکیست که هیات آمریکایی مستقر در وین به ریاست رابرت اقتصادی نماینده ویژه آمریکا در امور ایران، دیدار هایی را با نمایندگان بعضی کشورها در ارتباط با فرایند مذاکرات وین برگزار نموده است.

افزایش تحرکات هیأت آمریکایی در وین

گفته می گردد که نماینده ویژه آمریکا امروز (سه شنبه) با دیپلمات های عربستان سعودی در وین ملاقات نموده است. طبق شنیده ها این ملاقات در هتل ماریوت که عموما جلسات هیات آمریکایی با گروه 1+4 برگزار می گردد صورت گرفت. گفته می گردد که نمایندگان سه کشور اروپایی نیز در این جلسه حضور داشتند.

در همین شنیده ها حاکی است چوی جونگ-کان معاون اول وزیر خارجه کره جنوبی هم با رابرت اقتصادی امروز ملاقات نموده که هدف از این ملاقات، گفت وگو درباره مسئله بدهی نفتی سئول به ایران است که از سال 2018 و به بهانه تحریم های آمریکا به تهران پرداخت نشده است.

هنوز هیچ منبع رسمی شنیده های مذکور در مورد ملاقاتهای امروز هیات آمریکایی را رسما تایید یا تکذیب ننموده است.

پیشتر و در حدود دو ماه قبل و پیش از شروع دور نو مذاکرات وین، وزارت خارجه کره جنوبی بیان کرد که چوی جونگ-کان و رابرت اقتصادی در گفتگویی تلفنی، درباره کوشش ها برای ازسرگیری مذاکرات وین گفتگو کردند.

وزارت خارجه کره جنوبی بدون ذکر جزئیات این گفت وگو به ذکر این نکته بسنده کرد که اقتصادی آخرین تحولات مذاکرات هسته ای را به اشتراک گذاشت و چوی بر تمایل سئول برای حمایت از کوشش های دیپلماتیک تاکید نمود.

بعضی شنیده ها حاکی از این بود که دیپلمات کره جنوبی با علی باقری مذاکره کننده ارشد ایران هم ملاقات نموده که این مساله از سوی منابع نزدیک به هیات مذاکره کننده ایران تکذیب شد.

دور هشتم مذاکرات وین از دوشنبه هفته گذشته شروع شد و جلسات در سطوح و قالب های مختلف در جریان است. دقایقی پیش علی باقری کنی مذاکره کننده ارشد ایران برای ادامه گفت وگوها وارد هتل کوبورگ شد.

311311

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 9 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 9 اردیبهشت 1401 گردآورنده: mnab.ir شناسه مطلب: 1976

به "افزایش تحرکات هیأت آمریکایی در وین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افزایش تحرکات هیأت آمریکایی در وین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید