تعیینات فنی، قیمت و زمان عرضه پیکاپ کلوت تعیین شد

به گزارش مجله مدیریت ناب، مکث موتور که در اصل به عنوان زیرمجموعه ای از ماموت خودرو برای فراوری خودروهای آسیایی تأسیس شده است، در نخستین گام و با تأخیری 3 ماهه پیکاپ کلوت را رونمایی و معرفی کرد. در این مطلب مشخصات فنی، قیمت و زمان عرضه پیکاپ کلوت اعلام شده است.

تعیینات فنی، قیمت و زمان عرضه پیکاپ کلوت تعیین شد

مکث موتور که در حقیقت شرکتی زیرمجموعه ماموت خودرو محسوب می گردد، اولین پیکاپ خود به نام کلوت را رونمایی کرد. کلوت در حقیقت به برجستگی های بین شیارهای نعلی شکل در بیابان ها گفته می گردد. از آنجایی که این خودرو نیز به هدف اصلی آفرود در بیابان ها و بیراهه ها فراوری شده، نام کلوت برای آن انتخاب شده است.

مشخصات فنی پیکاپ کلوت

ابتدا مکث موتور قصد داشت تا این خودرو را با پیشرانه 2 لیتری عرضه کند، اما با کمی تأخیر بالأخره کلوت با یک پیشرانه 2.4 لیتری 4 سیلندر توربوشارژ راهی بازار شد تا کارت برنده ای جدی برای رقبای پیکاپ داخلی باشد. پیشرانه به کاررفته روی کلوت از شرکت میتسوبیشی با کد 4K22D4T است که به یاری سیستم پرخوران نصب شده می تواند حداکثر 215 اسب بخار و 320 نیوتن متر گشتاور را فراوری کند.

گیربکس نصب شده روی این خودرو 6 سرعته دستی است. شاسی این خودرو مستقل است تا بتواند اولین ملزومات اصلی یک پیکاپ برای آفرود را داشته باشد. بعلاوه همچون رقبایی مانند جک T8 و یا آمیکو آسنا، کلوت نیز دارای قفل دیفرانسیل است و 3 حالت مختلف برای تنظیمات دیفرانسل در نظر گرفته شده است.

وزن بار قابل حمل برای کلوت 1 تن است که به همراه پیکاپ آمیکو آسنا بیشترین وزن بار قابل حمل را در بین رقبا داراست. تعلیق های به کاررفته روی محور عقب فنر شمش است که درحقیقت برترین و تنها مکانیزم مناسب برای پیکاپ های شاسی مستقل است که قصد حمل بارهای سنگین را دارد. بعلاوه ترمزهای جلوی این خودرو دیسکی و عقب کاسه ای است.

در مراسم رونمایی از پیکاپ کلوت، مدیرعامل مکث موتور با تشریح برنامه های این شرکت درخصوص نحوه عرضه و قیمت گذاری کلوت گفت: سیاست مکث موتور این است که تا زمانی که خودروی آماده نداشته باشیم، تعهدی ایجاد نخواهیم کرد؛ به همین علت طرح پیش فروش کلوت منتفی است.

پیکاپ کلوت کی و با چه قیمتی به فروش می رسد؟

بابک وطن خواه با بیان این مطلب اضافه کرد: پیکاپ کلوت را با قیمتی کمتر از 800 میلیون تومان از آذرماه امسال و با گارانتی 3 سال یا 60 هزار کیلومتر وارد بازار خواهیم کرد. وی با اعلام زمان عرضه کلوت اتوماتیک از تابستان سال آینده، بیان نمود: پیکاپ کلوت را با 4 رنگ سفید، مشکی، نقره ای و آبی و با امکان ویژه تیونینگ در خط فراوری مکث موتور عرضه می کنیم.

وطن خواه با تشریح برنامه های مکث موتور در عرضه محصولات چینی و غیرچینی از آسیا گفت: مکث موتور از سال 1401 وارد مرحله ای نو خواهد شد و محصولات را در دسته بندی خودروهای لوکس، موردنیاز بازار و خودروهای مالی عرضه خواهیم کرد که 2 محصول آن در کلاس شاسی بلند در امسال رونمایی و معرفی می گردد.

مدیرعامل مکث موتور با بیان برنامه ریزی این شرکت برای تصاحب 50 درصد از بازار پیکاپ های ایران تأکید کرد: در امسال برنامه فراوری 1200 دستگاه خودرو و برای سال 1401 نیز برنامه ریزی های فراوری 2500 دستگاه خودرو در مکث موتور برای دستیابی به این هدف صورت گرفته است.

آگهی های خرید و فروش خودرو

***

شما می توانید اخبار روز خودرو را در بلاگ خبرنگاران بخوانید.

منبع: بلاگ دیوار
انتشار: 7 مرداد 1401 بروزرسانی: 7 مرداد 1401 گردآورنده: mnab.ir شناسه مطلب: 2054

به "تعیینات فنی، قیمت و زمان عرضه پیکاپ کلوت تعیین شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تعیینات فنی، قیمت و زمان عرضه پیکاپ کلوت تعیین شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید