همه چیز درباره نسخه تازه پورشه تایکان GTS

به گزارش مجله مدیریت ناب، کمپانی پورشه میخواهد به مناسبت نودمین سالگرد آغاز به کار هاکنهایمرینگ، پیست مشهور آلمانی، نسخه تازه ای از تایکان را ارائه کند. محصولی تمام الکتریکی که تحت نام تایکان جی تی اس هاکنهایمرینگ ادیشین (aycan GTS Hockenheimring Edition) به بازار عرضه می گردد.

همه چیز درباره نسخه تازه پورشه تایکان GTS

به گزارش خبرنگاران، پورشه هنوز قیمت نهایی این سدان محبوب را اعلام ننموده است. اما با آنالیز قیمتی دیگر نسخه های تایکان می توان احتمال داد که تایکان جی تی اس هاکنهایمرینگ ادیشین بین 134 هزار و 100 دلار تا 200 هزار دلار قیمت گذاری گردد.

طبق اعلام پورشه، محصول تازه در بازار آلمان و سایر بازار های منتخب اروپایی فروخته می گردد. اما فعلا تصمیمی برای ارائه آن در بازار آسیا و آمریکا گرفته نشده است.

در ایران نیز تا به امروز و به شکل رسمی هیچ یک از نسخه های پورشه تایکان پیروز به دریافت پلاک ملی نشده است. از آن جا که تایکان جی تی اس هاکنهایمرینگ ادیشین و دیگر محصولات پورشه جز خودرو های لوکس به حساب می آیند، پس از شروع واردات خودرو نیز به جاده های کشورمان نمی رسند.

هر چند دیگر مدل های شرکت پورشه همانند پورشه ماکان، 911، پانامرا، باکستر، کاین و کیمن که بین سال های 2006 تا 2018 وارد ایران شدند، هنوز در بازار خرید و فروش می شوند.

پورشه تایکان GTS هاکنهایمرینگ ادیشین 2022 چه ویژگی هایی دارد؟

مهم ترین تغییر تایکان GTS هاکنهایمرینگ ادیشین، رنگ خاص این سدان اسپرت و مجذوب کننده است. در واقع پورشه در ادامه برنامه سفارشی سازی رنگ خود، بدنه نسخه تازه تایکان را به رنگ خاکستری سنگی در آورده است. یکی دیگر از موارد مجذوب کننده، چرخ 21 اینچی Mission E Design است. مرکز این چرخ ها با رنگ برنزیت (ساتن) رنگ آمیزی شده است، در حالی که لبه رینگ با خاکستری سنگی تکمیل شده است.

علاوه بر این رینگ های تایکان تازه رنگی برنزی دارند که پورشه آن را برنزیت نامگذاری نموده است. بعلاوه در فضای داخلی این سدان نیز جا لیوانی و دریچه های هوا به رنگ برنزیت هستند. تغییر دیگر نسبت به نسخه پیشین، جانمایی عبارت 90 Hockenheimring Edition روی ستون های B بیرونی این سدان است. در نمای عقب نیز نشان Taycan GTS روی در عقب کار گذاشته شده است. این آرم بعلاوه به طرز ماهرانه ای در کنار کلید خودرو و کف جلوی کابین جا نمایی شده است.

البته تغییرات پورشه به همین جا ختم نمی گردد و شما می توانید قطعات تزئینی اسپرت دیگری را هم روی رکاب جانبی، دیفیوزر عقب و بعضی از قطعات تزئینی داخل خودرو پیدا کنید.

طراحان پورشه بعلاوه جایگاه ها را با چرم مشکی در نظر گرفته اند و کوشش نموده اند با دوخت متضاد سبز روشن و آرم های برجسته روی پشت سری ها و دسته مرکزی زیبایی دو چندانی به فضای داخلی تایکان GTS هاکنهایمرینگ ادیشین 2022 ببخشند. علاوه بر این فرمان اسپرت چند منظوره GT با تریم برنزیت نیز در داخل کابین به چشم می آید.

مشخصات فنی پورشه تایکان تازه

همانطور که در ابتدا هم اشاره شد، نسخه تازه تایکان GTS مطابق مدل پایه خود تمام الکتریکی است و برخلاف تغییرات ظاهری آن، پورشه در این بخش دست نبرده و تغییر ایجاد ننموده است. با این وجود این سدان از پیشرانه الکتریکی دوگانه ای برخوردار است که قادر به فراوری قدرت 590 اسب بخار (440 کیلووات) هستند.

چنین قدرتی باعث می گردد که تایکان GTS هاکنهایمرینگ ادیشین در 3.5 ثانیه به سرعت 60 مایل در ساعت (96 کیلومتر در ساعت) برسد. ظرفیت باتری نیز 93.4 کیلووات ساعت است.

پورشه در خصوص مصرف سوخت و برد این سدان اسپرت و مجذوب کننده هم گفته که نسخه جدد تایکان در هر 100 کیلومتر 23.3 - 20.3 کیلووات انرژی مصرف می نماید. برد خودرو نیز به 439 تا 504 کیلومتر می رسد. این برد در فضای شهر نیز 539 تا 624 کیلومتر است.

تصاویر پورشه تایکان GTS هاکنهایمرینگ ادیشین 2022

منبع: فرارو
انتشار: 14 تیر 1401 بروزرسانی: 14 تیر 1401 گردآورنده: mnab.ir شناسه مطلب: 2033

به "همه چیز درباره نسخه تازه پورشه تایکان GTS" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "همه چیز درباره نسخه تازه پورشه تایکان GTS"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید