رستاخیز دوباره فولکس پس از 81 سال

به گزارش مجله مدیریت ناب، فولکس واگن در حالی با خودرو تمام برقی و ارزان ID3 به نقطه کانونی نمایشگاه فرانکفورت 2019 تبدیل شده که شواهد موجود نشان می دهد بزرگ ترین خودروساز دنیا در فراوری محصول تازه خود انقلابی عمل نموده است. فولکس واگن برای اینکه اهمیت محصول تمام برقی تازه اش را نشان دهد حتی لوگو تازه ای هم برای خود تدارک دیده تا اعلام کند در روند برقی سازی محصولاتش بسیار جدی است. اتفاقی که خبر از عرضه یک خودرو مردمی برقی برای تداوم قبضه بازارهای دنیای می دهد. کاری که 81 سال پیش هیتلر پیشوای نازی از آنها خواست و حالا آنگلا مرکل در خلال سخنرانی در نمایشگاه فرانکفورت، روی اجرای آن تاکید نموده است.

رستاخیز دوباره فولکس پس از 81 سال
مرکل صدراعظم آلمان در راه فراوری خودروهای برقی از خودروسازان پیشرو حمایت خواهد نمود.

خب باید دید فولکس چقدر برای موفقیت در این عملیات مهیج کوشش نموده است؟ آنالیز ها نشان می دهد عملکرد فولکس برای آغاز بد نبوده و گرچه مثل تسلا درخشان کار ننموده ولی جسارتش تحسین برانگیز است. هاچ بک متوسط و پنج نفره فولکس که نام ID3 روی آن گویای حرکت الکتریکی است، طبق اعلام فولکس در بهترین نمونه قادر است با یک بار شارژ تا 550 کیلومتر حرکت کند. خودرویی با طول 4.3 متر که وزنی سنگین معادل 1720 کیلوگرم داشته و در مدل پایه 33 هزار دلار (حدود 400 میلیون تومان) قیمت دارد.

خریداران برای انتخاب باتری فولکس واگن آی دی3 سه گزینه مختلف خواهند داشت که مستقیماً بر میزان شعاع حرکتی خودرو تاثیرگذار است. مدل پایه به باتری با ظرفیت 45 کیلووات ساعت مجهز شده که با یک بار شارژ باتری و براساس استاندارد WLTP، شعاع حرکتی 330 کیلومتر را برای آن فراهم می سازد. علاوه براین دو گزینه 58 و 77 کیلووات ساعت نیز قابل انتخاب هستند که به ترتیب امکان حرکت تا شعاع 420 و 550 کیلومتر مسافت را به این خودرو هدیه خواهند داد. در صورت استفاده از شارژر سریع 100 کیلوواتی می توان ظرف 30 دقیقه انرژی مورد احتیاج باتری برای پیمودن 290 کیلومتر مسافت را تامین کرد.

این خودرو که به مدد یک پیشرانه الکتریکی جدید 204 اسب بخار قدرت و 300 نیوتن متر گشتاور فراوری می نماید، تا 160 کیلومتر در ساعت سرعت داشته و یک خودرو شهری بسیار مناسب و کم مصرف است. به لطف طراحی خاص پنل های بدنه، آی دی3 خودرو جاداری است در حالی که طراحان با طراحی دقیق بدنه، ضریب پسار خودرو را تا 0.26 که عدد بسیار مناسبی است، پایین آورده اند. این مورد یاری می نماید تا نه تنها تعادل خودرو در سرعت های بالا و مانورهای سریع حفظ گردد که میزان مصرف برق هم با توجه به سیال بودن بدنه تا مقادیر مناسبی کاهش یابد.

فولکس واگن که در بدو معرفی این خودرو به بازارهای اروپایی 30 هزار سفارش خرید دریافت نموده، نسخه اولیه ID3 را با تجهیزاتی چون سیستم رهیاب ماهواره ای، جایگاه های جلو و فرمان مجهز به گرمکن و رینگ های 18 اینچی عرضه می نماید. در نسخه های بالاتر هم دوربین پارک، کروز کنترل تطبیق پذیر، ورود و روشن کردن بدون کلید، شیشه های تیره، چراغ های LED جلو با آرایش ماتریکس هم به لیست تجهیزات اضافه می شوند تا در کنار آپشن های سفارشی جالبی نظیر هداپ دیسپلی، سیستم صوتی بیتس (Beats)، سقف پانورامیک و رینگ های 20 اینچی، سطح امکانات این هاچ بک الکتریکی قابل قبول باشد. البته گروه آلمانی فولکس واگن مدعی شده که تجهیزات این خودرو می تواند به راحتی با خودروهای مجهز سگمنت کامپکت در بازار اروپا رقابت کند. چیزی که از ظاهر اتاق و کیفیت طراحی و ساخت کابین هم تعیین است. فولکس در کابین با حذف تمامی نشانه های خودروهای معمول درونسوز، دست به یک حرکت انقلابی زده و کابینی تمام دیجیتال را به خریداران ارائه نموده است.

نکته عجیب پایانی درباره ID3 این است که به رغم عطش بالای بازار آمریکا به محصولات جدید الکتریکی، فعلا در آمریکای شمالی عرضه نخواهد شد و تنها مختص بازار اروپا است. تعیین نیست چرا خودروساز بزرگ آلمانی که از سوی تسلا در این کلاس به شدت تحت فشار است، خودرو جذاب خود را در آمریکا عرضه نمی نماید!

منبع: دیوار
انتشار: 20 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: mnab.ir شناسه مطلب: 338

به "رستاخیز دوباره فولکس پس از 81 سال" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رستاخیز دوباره فولکس پس از 81 سال"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید