اختلاف در بین اعضای ناتو؛ فرانسه، مأموریت خود در مدیترانه را تعلیق کرد

به گزارش مجله مدیریت ناب، وزارت دفاع فرانسه اظهار داشت که به دلیل اختلاف با ترکیه، تا اطلاع ثانوی مشارکت خود در عملیات ناتو در دریای مدیترانه را به حالت تعلیق درآورده است.

اختلاف در بین اعضای ناتو؛ فرانسه، مأموریت خود در مدیترانه را تعلیق کرد

با ما همراه باشید و با تور ارزان فرانسه از کشور عشاق دیدن کنید و در شهرهای پاریس، مارسی بگردیم و برج ایفل ، موزه لوور و دیگر جذابیت های این شهر زیبا را ببینیم

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، خبرگزاری فرانسه به نقل مقامات این کشور چهارشنبه گزارش داد که پاریس تصمیم گرفته مشارکت خود در عملیات پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) در آب های مدیترانه را تعلیق کند.

این تصمیم فرانسه به دلیل اختلافات این کشور با ترکیه، یکی از اعضای ائتلاف ناتو گرفته شده است. ارتش فرانسه همزمان با این تصمیم خود، از دبیرکل ناتو خواسته در خصوص نقض قوانین بین الملل از سوی ترکیه تحقیق کند.

اقدام فرانسه در تعلیق مشارکت خود در مأموریت دریایی ناتو در آب های مدیترانه بعد از آن صورت گرفت که مقامات این کشور اتهام ها و اظهارات تندی علیه ترکیه به زبان آوردند و همین مسئله واکنش آنکارا را در پی داشت.

امانوئل ماکرون، رئیس جمهور فرانسه این هفته طی اظهارات به همتای ترکیه ای خود حمله کرد و گفت که اردوغان بازی خطرناکی را در لیبی شروع نموده است.

فرانسه می گوید ترکیه با اعزام عناصر مسلح و تروریست از سوریه به لیبی، امنیت مرزهای جنوبی اروپا را تهدید می نماید و آنکارا باید دست از حمایت های خود از دولت وفاق ملی لیبی که از سوی سازمان ملل به رسمیت شناخته شده، بردارد.

ترکیه نیز اتهام های مشابهی را به فرانسوی ها نسبت داده است. مولود چاووش اوغلو، وزیر خارجه ترکیه امروز چهارشنبه گفت که پاریس از سارق دریایی و کودتاچی لیبی مانند خلیفه حفتر حمایت می نماید. اتهامی که فرانسه آن را رد نموده است.

وزارت ترکیه در توجیه حضور نظامی خود در لیبی گفته است که این حضور با درخواست رسمی دولت وفاق ملی که دولتی مشروع است، انجام شده است. حلوصی آکار گفته که ترکیه هیچ گونه اقدام غیر قانونی در لیبی انجام نداده است (جزئیات بیشتر).

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 5 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: mnab.ir شناسه مطلب: 1036

به "اختلاف در بین اعضای ناتو؛ فرانسه، مأموریت خود در مدیترانه را تعلیق کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اختلاف در بین اعضای ناتو؛ فرانسه، مأموریت خود در مدیترانه را تعلیق کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید