احتمال زنده بودن کولبران سقزی گرفتار در کولاک

به گزارش مجله مدیریت ناب، رییس هلال احمر شهرستان سقز در رابطه با شرایط نامشخص دو کولبر گرفتار شده در برف و کولاک روستای میشیاو سقز گفت: تماس هایی با فرمانداری سقز برقرار شده که حاکی از زنده بودن دو کولبر مفقود شده است.

احتمال زنده بودن کولبران سقزی گرفتار در کولاک

به گزارش گروه اجتماعی خبرنگاران، فاضل منیعی اظهار کرد: در آخرین جلسه مدیریت بحران سقز که امروز یکشنبه 13 بهمن برگزار شد، اعلام شده، دو کولبر مفقودی گرفتار در برف و کولاک به دلیل گم کردن راستا وارد خاک عراق شده اند.

رییس هلال احمر شهرستان سقز ادامه داد: در حال حاضر فرمانداری این شهرستان در حال پیگیری صحت تماس ها در خصوص زنده بودن این دو کولبر است.

وی بیان کرد: شنیده ها حاکی از آن است که یکی از کولبران، همراه خود را به دلیل آسیب دیدگی پا، بر دوش خود حمل کرده و خود را به یک روستا در آن حوالی رسانده اند.

گفتنی است؛ روز شنبه دوازدهم بهمن ماه 23نفر از اهالی محلی شهرستان سقز در ارتفاعات برفگیر سرشیو ناپدید شدند که خبر آن توسط منابع محلی مردمی از طریق 112 به هلال احمر رسید.

متعاقب اطلاع از خبر مفقودی 23نقر ضمن اعلام آماده باش عوامل امداد و نجات تیم های تخصصی کوهستان شهرستان های سقز و بانه آماده اعزام شده و تیم های تخصصی دیواندره و سنندج نیز به عنوان پشتیبان در حالت آماده باش کامل بوده اند.

به دلیل امکان نداشتن دسترسی زمینی به محل حادثه و صعب العبور بودن ارتفاعات سرشیو هماهنگی های لازم در خصوص استفاده از بالگرد جهت انجام عملیات امداد هوایی نیز صورت گرفت.

حوالی ساعت17:00 روز شنبه خوشبختانه تعداد 20 نفر از مفقودین در شرایط صحیح و سالم پیدا شده که هم اکنون در صحت و سلامت کامل بسر می برند. متاسفانه محرز شده که یک نفر از مفقودین گرفتار در برف و کولاک ارتفاعات برفگیر سرشیو بر اثر سرمازدگی شدید فوت کرد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 1 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: mnab.ir شناسه مطلب: 756

به "احتمال زنده بودن کولبران سقزی گرفتار در کولاک" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "احتمال زنده بودن کولبران سقزی گرفتار در کولاک"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید