آخرین وضعیت راه اندازی تاکسی هوایی در ایران ، تاکسی های هواپیمایی صرفاً برای افراد ثروتمند نیست

دبیر ستاد توسعه فناوری فضایی معاونت علمی ریاست جمهوری از برنامه راه اندازی تاکسی هوایی در کشور اطلاع داد و گفت: کلیه استان ها و شهرستان هایی که فرودگاه های غیرفعال یا کم فعال دارند می توانند در این حوزه درخواست دهند.

آخرین وضعیت راه اندازی تاکسی هوایی در ایران ، تاکسی های هواپیمایی صرفاً برای افراد ثروتمند نیست

خبرنگاران: منوچهر منطقی در رابطه با تاکسی های هوایی در ایران گفت: جابجایی مسافر در جهان دارای یک بخش کوچک و یک بخش بزرگ است. بخش کوچک آن جابجایی هواپیمای مسافربری توسط خطوط هوایی است اما بخش عمده آن توسط خطوط هوایی با ظرفیت پایین تر و غیربرنامه ای است.

منطقی ادامه داد: به عنوان مثال اگر تعداد هواپیماهای تجاری در کشورهای مختلف یک واحد باشد تعداد هواپیماهای تاکسی و هلی کوپترها حداقل 10 برابر و حداکثر 100 برابر است.

دبیر ستاد توسعه فناوری فضایی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با بیان اینکه تاکسی های هواپیمایی صرفاً برای افراد مرفه و ثروتمند نیست گفت: این هواپیماها خدمات عمومی بسیار زیادی از جمله جابجایی سریع محصولات حیاتی ارائه می دهند. علاوه بر این، افرادی را که اهدای عضو می نمایند نیز جابجا می نمایند. علاوه بر این، تاکسی های هوایی یک کسب و کار نیز محسوب شده و مهارت های عمومی ایران را در حوزه صنعت و خدمات هوانوردی به شدت ارتقاء می دهد.

منطقی اضافه کرد: با وجود اینکه تاکسی های هوایی منافع فوق العاده ای داشته و مورد توجه ویژه کشورهای مختلف جهان قرار گرفته اما ما کمتر به آن توجه نموده ایم.

وی یادآور شد: به منظور توسعه این موضوع، کمیته ای متشکل از سازمان هواپیمایی کشوری، شرکت فرودگاه ها، ناوبری و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری تحت نظر معاونت وزارت راه تشکیل شد و در همین مدت کوتاه، انجام کارهای اداری سرعت پیدا کرد. این کمیته راهکارهایی را برای تأمین هواپیما، آموزش و ایجاد ساختار نیز پیشنهاد نموده است.

دبیر ستاد توسعه فناوری فضایی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با اشاره به محدوده فعالیت این هواپیماها گفت: کلیه استان ها و شهرستان هایی که فرودگاه ها غیرفعال یا کم فعال دارند می توانند در این حوزه درخواست دهند.

وی همچنین مطرح کرد: اگر این صنعت را ارتقاء دهیم فراوری هواپیما در ایران تقویت خواهد شد. به عنوان مثال بالگرد هشت نفره در کشور رونمایی شده اما بازار جدی ندارد و اگر این تاکسی های هوایی راه بیفتد بازار جدی پیدا خواهد نمود.

منطقی اضافه کرد: تاکسی های هوایی معمولاً برای بین شهرها کاربرد دارند و استفاده از آن برای مسافتی در حدود 200 کیلومتر مقرون به صرفه خواهد بود.

منبع: چمدان
انتشار: بروزرسانی: 31 شهریور 1398 شناسه مطلب: 282

به "آخرین وضعیت راه اندازی تاکسی هوایی در ایران ، تاکسی های هواپیمایی صرفاً برای افراد ثروتمند نیست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آخرین وضعیت راه اندازی تاکسی هوایی در ایران ، تاکسی های هواپیمایی صرفاً برای افراد ثروتمند نیست"

نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید