آبشارهای لرستان ، خروشان در قلب زاگرس

به گزارش مجله مدیریت ناب، آبشارهای لرستان یکی از مقاصد مهم گردشگری در این استان هستند که تمام سال را به میزبانی توریست ها و مسافران مشغولند.

آبشارهای لرستان ، خروشان در قلب زاگرس

هنگامِ شمارش آبشارهای دائمی ایران به هیچ عنوان نمی گردد نام لرستان را از قلم انداخت. مهد آبشارهای سرزمین مان که با 33 رودخانه دائمی و همکاری طبیعت و همدستیِ صخره های تکیه زده بر کوه، چنان تابلوهایی زیبا از پایکوبی آب ها را به تصویر کشیده اند که گردشگران بسیاری را نه از ایران، بلکه از دنیا به دام گسترده ی آبشارهای لرستان انداخته اند. با چشم اندازی بی نظیر و فضاهای باز در اطراف که برای گذراندن یک روز کنارشان جان می دهد.

آبشار شِوی

آبشار شوی که یکی از زیباترین آبشارهای ایران است 100 متر ارتفاع دارد، با عرض 40 متر که از غاری سرچشمه گرفته و از گردنه به پایین سرازیر می گردد. آبشاری بین استان لرستان و خوزستان که اطرافش پر است از درختان بلوط و بادام. پوشش گیاهی اطراف این آبشار بسیار دیدنی است و در تغییر فصول تنوع رنگیِ دل انگیز را به شما هدیه می نماید.

آبشار بیشه

یکی از معروف ترین آبشارهای لرستان، آبشار بیشه است که در فاصله 35 کیلومتری شهر درود واقع شده و به رودخانه سزار می ریزد. با 48 متر ارتفاع و چشمه های متعددش در دل کوه تا یک صدا زمزمه کنان بجوشند و این آبشار را تشکیل دهند. از شهرستان درود به سمت آبشار که برویم، مناظر زیبایی سر راه مان قرار دارند که سرعت مان را به لحاظ زیبایی خواهند گرفت و ایستگاه بیشه را یکی از دیدنی ترین ایستگاه های راه آهن تهران-خوزستان نموده اند.

آبشار آب سفید

از اعماق تونلی در دل کوهی سنگی در 50 کیلومتریِ شهر الیگودرز، آبشار پرآبی با ارتفاع 68 متر سرازیر است، که به رودِ رودبار پیوسته و به رود دز می ریزد. از آن جا به آب سفید معروف است که آبِ آن پس از برخورد با سنگ ها به صورت حباب سفید در می آید و از دور مانند تور سپیدی بر سر صخره هااست.

آبشار نوژیان

95 متر ارتفاع آبشار نوژیان است در 51 کیلومتری خرم آباد. این زیبایی طبیعی در کوه تاف قرار گرفته است که مقصد گردشگران بسیاری است؛ گردشگاه جنگلی نوژیان نیز بالای همین کوه است با پوشش گیاهی متنوع و طبیعتی و بکر که معمولاً خاصه ِ آبشارهای لرستان است. همچنین، بعضی گیاهان دارویی مورد استفاده نیز در این حوالی می رویند.

آبشار چکان

یکی دیگر از آبشارهای لرستان آبشار چکان است در ارتفاعات مشرف به دره چکان در 141 کیلومتریِ خرم آباد، منطقه ای در جنوب غربیِ شهرستان الیگودرز. اطراف این آبشارِ زیبا و معروف، انواع درختان همانند گردو، زالزالک، گلابی، چنار، کیکم، بید، بلوط و… وجود دارد.

آبشار وارک

در فاصله 60 کیلومتریِ شهر خرم آباد در غرب گردنه نوژیان، نزدیک به آبشار نوژیان، سرچشمه آبشاری است به نام وارک. صخره ای سنگی که آبِ آبشار از آن جاری ا ست و پس از سقوط از ارتفاع 15 متری به صخره دوم ریخته و آبشار دومی را به وجود می آورد. در کل ارتفاع این آبشار به 57 متر می رسد و پوشش گیاهیِ اطرافش درختان بلوط، گلابی و زالزالک است.

از شما دعوت می گردد به ویدئوی زیبایی که در خصوص آبشارها و طبیعت بی نظیر لرستان تهیه شده است توجه بفرمایید.

به طور حتم مطالب زیر برای تان جذاب خواهد بود:

من و قلعه رودخان و خاطره سازی

دَرِ کاروانسرای تی تی همواره باز است

لرستان و قلعه فلک الافلاک

میبد زیبا، مُهر تاریخ بر پیشانیِ یزد

برای خواندن مطالب مرتبط به گردشگری به خبرنگاران در همین صفحه سر بزنید.

منبع: پیام دلتا
انتشار: 8 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: mnab.ir شناسه مطلب: 700

به "آبشارهای لرستان ، خروشان در قلب زاگرس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آبشارهای لرستان ، خروشان در قلب زاگرس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید