40 اقامتگاه بومگردی پذیرای مسافران نوروزی در خراسان جنوبی

به گزارش مجله مدیریت ناب، به گزارش خبرنگاران، حسن رمضانی ظهر یکشنبه در ستاد اجرایی خدمات سفر استان با اشاره به رشد سالانه 20 درصد مسافران ورودی به خراسان جنوبی اظهار کرد: امیدواریم سال جاری نیز با همکاری اعضای ستاد اجرایی خدمات سفر استان شاهد افزایش بیشتر مسافران نسبت به سال های گذشته باشیم.

40 اقامتگاه بومگردی پذیرای مسافران نوروزی در خراسان جنوبی

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی از فعال شدن ستاد خدمات سفر نوروز در تمامی شهرستان ها اطلاع داد و گفت: سال جاری کمیته شهرداران نیز در ذیل ستاد خدمات سفر استان تشکیل شده است.

وی با بیان اینکه سال جاری 40 اقامتگاه بوم گردی در استان پذیرای مسافران نوروزی خواهد بود، اضافه نمود: در 150 شهر و روستای خراسان جنوبی بازارچه صنایع دستی را برپا خواهیم کرد.

برپایی 278 غرفه بازارچه صنایع دستی

رمضانی بیان داشت: در مجموع در این شهرها و روستاها 278 غرفه بازارچه صنایع دستی در سطح استان به مناسبت ایام نوروز برپا می گردد که این تعداد در سال گذشته 170 غرفه بوده است.

وی از بهره برداری کاروانسرای چهارگنبد طبس برای نوروز سال 98 اطلاع داد و گفت: کاروان سرای شهر سرایان نیز در اختیار سرمایه گذار قرار گرفته است.

وی با اشاره به برگزاری ویژه برنامه نوروزگاه در استان گفت: سال جاری این برنامه با شادابی بیشتری برای گردشگران و مسافران اجرا می گردد.

رمضانی با اشاره به چاپ کتابچه معرفی ظرفیت ها و جاذبه های گردشگری استان در قالب کتابچه گفت: اپلیکیشن سفر نیز راه اندازی و در اختیار گردشگران قرار خواهد گرفت.

وی به راه اندازی پایگاه اطلاع رسانی فضای مجازی از محل پرداخت 100 میلیون تومان تسهیلات در استان گفت: با راه اندازی این پایگاه گردشگران از هر نقطه دنیا می توانند هتل مورد نظر خود را برای سفر به استان رزرو نمایند.

سیاه چادرهای عشایری در تمامی شهرهای خراسان جنوبی

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی به برگزاری جشنواره بازهای بومی و محلی در شهرهای مختلف استان اشاره نمود و بیان داشت:16 موزه خراسان جنوبی با استقرار راهنمایان نیز آماده بازدید مسافران نوروزی و گردشگران خواهد شد.

رمضانی از اجرای طرح همیار گردشگری با همکاری آموزش و پرورش استان اطلاع داد و گفت: در قالب این طرح دانش آموزان در نقاط پرتردد استقرار می یابند.

وی با اشاره به برپایی نمایشگاه باغ ایرانی در محل باغ و عمارت دنیای اکبریه بیرجند اظهارکرد: جشنواره بهار نارنج در طبس برای ابتدای سال 98 برنامه ریزی شده است.

وی با بیان اینکه در شهرستان خوسف دهکده گردشگری و کپر برای استقبال از مسافران نوروزی را داریم، اضافه نمود: برنامه خاوران نامه خوانی طی ایام نوروز در این دهکده اجرا می گردد.

رمضانی همچنین به برپایی سیاه چادرهای عشایری در تمام شهرهای استان طی ایام نوروز اشاره نمود و ادامه داد: تورهای یک روزه و نیم روزه برای مسافران نوروزی برنامه ریزی شده است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 29 خرداد 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: mnab.ir شناسه مطلب: 154

به "40 اقامتگاه بومگردی پذیرای مسافران نوروزی در خراسان جنوبی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "40 اقامتگاه بومگردی پذیرای مسافران نوروزی در خراسان جنوبی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید