یک کشف تازه از شهری مرزی در روم باستان ، قایقی که بازمانده اش در معدن زغال سنگ کشف شد

به گزارش مجله مدیریت ناب، یک قایق رومی باستانی، متعلق به شهری مرزی در امپراتوری، در معدن زغال سنگی در صربستان کشف شد.

یک کشف تازه از شهری مرزی در روم باستان ، قایقی که بازمانده اش در معدن زغال سنگ کشف شد

به گزارش خبرنگاران و به نقل از لایوساینس، معدنچیان زغال سنگ بقایای یک قایق چوب بزرگ رومی را پیدا کردند که احتمالا متعلق به یک شهر مرزی باستانی و مقر نظامی بوده است.

باستان شناسان منتظر بررسی تاریخ های رادیوکربن چوب بقایای قایق هستند، ولی در حال حاضر حدس می زنند که ممکن است متعلق به قرن سوم یا چهارم پس از میلاد باشد. آن ها گمان می کنند که کشتی باستانی برای حمل چیزها در امتداد رودهای کوچک بین دانوب و شهر مرزی رومی ویمیناسیوم استفاده می شد. بقایای این قایق باستانی در اواخر ماه ژولای در معدن سطحی زغال سنگ درمنو در نزدیکی کوستولاک در حدود 50 کیلومتری شرق بلگراد کشف شد.

بقایای چوبی در لایه ای از گل ولای در حدود 8 متر زیر سطح دفن شده بود. معدنچیانی که آن را پیدا کردند، با باستان شناسان پارک باستان شناسی ویمیناسیوم تماس گرفتند. گفته می شود اگرچه مواد آلی مانند چوب معمولا وقتی در معرض هوا قرار می گیرند می پوسند، اما تخته های چوبی و ماسه بالای آن ها مرطوب بودند، بنابراین به نظر می رسید که رطوبت به حفظ قایق باستانی کمک کرده است. اما پس از کشف آن، خطر بزرگ خورشید درخشان بود که قایق باستانی را تهدید می کرد.

این قایق حدود 20 متر طول و حدود 3.5 متر عرض داشته است. باستان شناسان فکر می کنند از آن برای حمل بار بین دانوب و ویمیناسیوم استفاده می شد. این قایق شکسته اولین قایق باستانی نیست که در این نزدیکی کشف شده است: بقایای قایق های مشابه در سال 2020 در این منطقه پیدا شد، که نشان می دهد زمانی آب این منطقه برای قایقرانی مناسب بوده است.

ویمیناسیوم یک سکونتگاه رومی و قلعه نظامی و پس از سال 87 پس از میلاد، مرکز استان مرزی موزیا بالای (Moesia Superior) امپراتوری روم بود. باستان شناسان تخمین می زنند که ویمیناسیوم تا 45000 نفر جمعیت داشته است که آن را به یکی از بزرگترین سکونتگاه های بالکان در آن زمان تبدیل می کند. شهر و قلعه از طریق هون ها در سال 411 ویران شد که به حکومت رومیان در بیشتر اروپا سرانجام داد.

بیشتر بخوانید:

  • تصاویر | کشف بزرگ ترین حیوان جهان | دو برابر سنگین تر از نهنگ

ویمیناسیوم در اوایل قرن ششم از طریق امپراتور بیزانس، ژوستینیان کبیر بازسازی شد، اما در سال 582 دوباره ویران شد. ویرانه های ویمیناسیوم در قرن نوزدهم کشف شد و اکنون یکی از مهم ترین مکان های رومی صربستان است، اگرچه تخمین زده می شود که تنها درصد کمی از آن حفاری شده است.

باستان شناسان ده ها هزار اثر، از جمله صدها اثر ساخته شده از نقره و طلا، و همچنین مقبره هایی با تزئینات غنی، کارگاه های باستانی، کاخ ها، معابد، خیابان ها، میدان ها و استحکامات، حمام های رومی، مسیری برای ارابه های مسابقه ای و یک آمفی تئاتر با گنجایش 12000 نفر را در آن جا کشف کرده اند.

در سال 2021 بقایای حداقل 13 سگ در ویرانه های آمفی تئاتر کشف شد که ممکن است آن جا قربانی شده باشند.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 15 مرداد 1402 بروزرسانی: 15 مرداد 1402 گردآورنده: mnab.ir شناسه مطلب: 2226

به "یک کشف تازه از شهری مرزی در روم باستان ، قایقی که بازمانده اش در معدن زغال سنگ کشف شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "یک کشف تازه از شهری مرزی در روم باستان ، قایقی که بازمانده اش در معدن زغال سنگ کشف شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید