گل هایی که عنکبوت ها را از خانه دور می نمایند

به گزارش مجله مدیریت ناب، پرمو و چندش آور، عنکبوت ها را می گویم این موجودات کوچکی که ما را می ترسانند. اما چه چیزی آنها را می ترساند و فراری می دهد؟ گل ها!

گل هایی که عنکبوت ها را از خانه دور می نمایند

عنکبوت هایی که در اطراف ما و در خانه مان زندگی می نمایند معمولا بی خطر هستند مگر اینکه شما دارید در استرالیا زندگی می کنید! با این حال خیلی از ما از آنها می ترسیم. با وجود اینکه عنکبوت ها در کنترل آفات و حشرات نقشی اساسی دارند، باز هم بسیاری ترجیح می دهند آنها را از خانه شان بیرون بیاندازند. خوشبختانه گل ها و گیاهانی هستند که عنکبوت ها را از خانه فراری می دهند.

اگر از عنکبوت هایی که در خانه تان زندگی می نمایند دل خوشی ندارید می خواهید هر چه سریع تر آنها را بیرون بیاندازید، این گیاهان را درون و بیرون خانه تان نگهدارید!

اکالیپتوس

گونه ای از درختان و بوته های گل دهنده، اکالیپتوس، فواید زیادی دارد که یکی از آنها فراری دادن آفات، مثلا عنکبوت ها، است. به علاوه می توانید عصاره برگ های این گیاه را خارج کنید و از آن برای فراری دادن عنکبوت ها، پشه ها و کک ها بهره ببرید. اگر در منطقه ای سرد زندگی می کنید نمی توانید تمام سال اکالیپتوس تان را در بیرون از خانه نگه دارید و باید در زمستان آن را به درون خانه بیاورید. اما در منطقه ها گرم و معتدل می توانید این درخت را تمام سال در بیرون از خانه پرورش دهید (مثلا در تهران می توانید بدون هیچ مسئله ای اکالیپتوس تان را در حیاط بکارید و لازم نیست نگران زمستان گذرانی گیاه باشید). این نکته را هم به یاد داشته باشید که ارتفاع این درخت می تواند تا 6 متر بلند گردد!

اسطوخودوس

این گیاه خوش عطر و بو، اسطوخودوس، عنکبوت ها را با متدهای مختلف از خانه تان دور خواهد نمود. گل های اسطوخودوس را خشک کنید و آنها را در کمد و هر جا که عنکبوت ها به چشم تان خورده اند آویزان کنید. وقتی عنکبوت بوی این گل ها را بشنود دمش را روی کولش می گذارد و فرار می نماید! راه دیگر آن است که عصاره اسطوخودوس تان را بگیرید و آن را در اطراف خانه اسپری کنید. با این کار نه تنها خانه خوشبو و تر و تازه می گردد، بلکه عنکبوت ها هم فرار می نمایند. حتی خود گیاه هم عنکبوت ها را از خانه دور نگه می دارد. اسطوخودوس را در گلدان هایی درون یا بیرون از خانه بکارید و منتظر ناپدید شدن این حشرات کوچک باشید.

پیاز

برای خلاص شدن از دست عنکبوت ها و کنه عنکبوتی قرمز پیاز بکارید. کنه عنکبوتی یکی از آفات معمول گیاهان بیرون و دورن خانه است. این آفت مضر شیره گیاهی را می مکد و باعث پژمرده شدن، زردی برگ ها و کند شدن یا توقف کامل رشد گیاه می گردد. اگر کنه عنکبوتی به شدت به گیاهان تان حمله نموده است و آنها را آلوده نموده باید به غیر از کاشت پیاز با استفاده از روشی دیگر به سرعت از شر آن راحت شوید. برای درست کردن سمی ارگانیک که این آفت موذی را از بین می برد 1 قاشق غذاخوری الکل را با 2 قاشق غذاخوری سر خالی مایع ظرفشویی، 1 قاشق غذاخوری روغن گیاهی و 4 لیتر آب مخلوط کنید و آن را درون یک بطری اسپری بریزید. با استفاده از این سم طبیعی گیاهان آلوده به کنه عنکبوتی تان را سم پاشی کنید. مطمئن شوید سم به همه جای گیاه رسیده و تمام سطح آن را پوشش داده. تا زمانی که هیچ اثری از کنه عنکبوتی روی گیاه نماند سم پاشی را ادامه دهید (به مدت چند هفته).

نعنا

نعنا، این سبزی خوش طعم و عطر، راه دیگری برای خلاص شدن از عنکبوت هایی است که درون یا بیرون خانه تان زندگی می نمایند. نعنا گیاهی جان سخت است که می تواند درون و بیرون خانه به خوبی رشد کند. اگر گیاه را در خانه پرورش دهید عطر قوی و خوش بوی این گیاه (که از آن در بسیاری از محصولات خوراکی و غیر خوراکی استفاده می گردد) تمام فضا را پر می نماید. به غیر از دفع عنکبوت ها، نعنا فواید بسیاری دیگری دارد. چای نعنا تسکینی برای معده درد است. نعنا در خاکی غنی با زهکشی نسبتا خوب رشد می نماید. نعناهایی که در بیرون خانه پرورش داده می شوند به آفتاب کامل و مستقیم احتیاج دارند اما نعناهای درون خانه در زیر نور فلورسنت معمولی هم رشد می نمایند.

منبع: فوت و فن / hunker.com
انتشار: 20 مرداد 1401 بروزرسانی: 20 مرداد 1401 گردآورنده: mnab.ir شناسه مطلب: 2067

به "گل هایی که عنکبوت ها را از خانه دور می نمایند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گل هایی که عنکبوت ها را از خانه دور می نمایند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید