توسعه گردشگری عربستان با توسعه جزایر توریستی

به گزارش مجله مدیریت ناب، کشور عربستان قصد جذب سالانه یک میلیون گردشگر خارجی را با احداث و توسعه 22 جزیره گردشگری واقع در دریای سرخ دارد.

توسعه گردشگری عربستان با توسعه جزایر توریستی

بدون شک یکی از پایه های کلیدی و محوری رشد مالی کشورهای پیشرفته و در حال توسعه صنعت گردشگری است و می تواند روی پیشرفت اجتماعی و فرهنگی جامعه، شرایط مالی، حفاظت از محیط زیست، گردش پولی در کشور و توسعه منطقه ها محروم و دورافتاده تاثیرات مثبتی را داشته باشد.

یکی از راهکارهای مهم رها شدن از وابستگی کامل به نفت و فروش مواد خام و اولیه، صنعت توریسم و جذب گردشگر است و حالا به نظر می رسد که این نگرش از طریق عربستان سعودی مورد توجه خاصی قرار گرفته است، چراکه بر اساس آمارهای منتشر شده، با بیش از 151 طرح و پروژه و اختصاص بالغ بر 11 میلیارد ریال معادل 2.9 میلیارد دلار عزم خود را برای توسعه زیرساخت های مذکور جزم کرده است.

در راستای توسعه گردشگری در کشور عربستان، شرکت توسعه دریای سرخ در این کشور از پروژه احداث و توسعه 22 جزیره گردشگری واقع در دریای سرخ خبر داد.

به نظر می رسد عربستان سعودی در سال های اخیر به فکر گردش بیشتر چرخ اقتصاد و احیای بخش تجارت افتاده است و بارها نیز اعلام کرده است که می خواهد اقتصاد خود را از وابستگی کامل به صادرات نفت و کسب درآمد از آن برهاند. به همین علت این کشور نفت خیر واقع در منطقه خاورمیانه به فکر اتخاذ استراتژی و سیاست های جدیدی برای جذب سرمایه در بخش های دیگر تجاری، تولیدی و گردشگری است.

شرکت توسعه دریای سرخ در عربستان سعودی نیز اعلام کرده است که با توسعه 22 جزیره واقع در دریای سرخ قصد دارد از ورود هزاران و میلیون ها گردشگر و گردشگر خارجی استقبال کرده و کمک بسزایی به گردش مالی و اقتصاد غیرنفتی در این کشور کند.

این شرکت همچنین در بیانیه خود اعلام کرده است که در این کشور پروژه مذکور بالغ بر 70 هزار شغل ایجاد خواهد کرد و علاوه بر آثار مثبت آن در آینده تحت تاثیر ورود ثروت و سرمایه، در عربستان سعودی نرخ اشتغالزایی و تولید ناخالص ملی را مثبت کرده و به 58.6 میلیارد دلار افزایش خواهد داد و این امر در تطابق کامل با چشم انداز ملی 2030 عربستان سعودی خواهد بود.

گفته می شود توسعه این 22 جزیره گردشگری در سواحل دریای سرخ عربستان می تواند سالانه بالغ بر یک میلیون گردشگر خارجی را وارد این کشور کند.

به گفته یکی از مقامات ارشد این شرکت، قرار است تا سال 2022 میلادی فاز نخست این پروژه که شامل ساخت یک فرودگاه اختصاصی بین المللی، هتل های لوکس برای اقامت گردشگران خارجی با ظرفیت بالغ بر سه هزار اتاق و امکانات تفریحی، ورزشی و رفاهی است، تکمیل شود.

صندوق ملی سرمایه گذاری در این کشور و در راستای توسعه صنعت گردشگری و ایجاد مشاغل پایداری مربوط به توریسم، تصمیم گرفته است که شرکت و نهادی را تاسیس کند تا تمامی مسائل مربوط به صنعت گردشگری را به صورت سامان دهی شده مدیریت کند.

منبع عکس کاور: عصر ایران

منبع: کجارو / خبرگزاری ایسنا
انتشار: 27 اسفند 1400 بروزرسانی: 27 اسفند 1400 گردآورنده: mnab.ir شناسه مطلب: 1943

به "توسعه گردشگری عربستان با توسعه جزایر توریستی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "توسعه گردشگری عربستان با توسعه جزایر توریستی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید