یاری 800 میلیون دلاری ژاپن به کوواکس، ارسال واکسن های مازاد به کشورهای دیگر

به گزارش مجله مدیریت ناب، مقامات ژاپنی به دنبال یاری 800 میلیون دلاری به برنامه کوواکس سازمان بهداشت جهانی و همچنین ارسال واکسن های مازاد خود به کشورهای دیگر هستند.

یاری 800 میلیون دلاری ژاپن به کوواکس، ارسال واکسن های مازاد به کشورهای دیگر

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از رویترز، روزنامه ماینیچی گزارش داد یوشیهیده سوگا، نخست وزیر ژاپن میخواهد 800 میلیون دلار به برنامه کوواکس سازمان بهداشت جهانی اختصاص دهد.

ژاپن پیش از این 200 میلیون دلار به کواکس اختصاص داده بود و انتظار می رود این کشور یاری های خود به شکل محموله های واکسن کرونا را به این برنامه اعلام کند.

نخست وزیر ژاپن امروز میزبان نشست آنلاین کوواکس خواهد بود که مقاماتی مانند کاملا هریس، معاون جو بایدن، بیل گیتس و نماینده هایی از کشورهای عضو گروه 7 حضور خواهند داشت.

این نشست میخواهد 1.7 میلیارد کمبود بودجه موجود را تامین نموده و امیدوار است کشورها و سازمان های مختلف به وسیله یاری اقتصادی یا اختصاص واکسن به کاهش فشارهای موجود یاری نمایند.

ژاپن متعهد شده که واکسن های آسترازنکای خود را در اختیار تایوان قرار داهد که تا به امروز 2 درصد از جمعیت 23.5 میلیونی خود را واکسینه نموده است. ژاپن برنامه فوری برای استفاده از دوزهای واکسن آسترازنکا نداشته و ذخایر کافی از واکسن های دیگر برای تمام جمعیت خود را نیز در اختیار دارد.

از سوی دیگر دولت ژاپن میخواهد با تغییر تدریجی تمرکز خود از سالمندان به سایر گروه های سنی، فرایند واکسیناسیون کرونا را سرعت دهد. دولت میخواهد از اواسط ژوئن در محل های کار و پردیس های دانشگاه های مختلف هم واکسیناسیون کرونا را شروع کند. این طرح قرار است از روز 21 ژوئن شروع گردد.

از روز دوشنبه سالمندان بیشتری واجد شرایط دریافت واکسن در دو مکان عظیم واکسیناسیون در توکیو و اوساکا شده اند. در این دو مکان در مجموع روزانه ظرفیت واکسیناسیون 15 هزار نفر وجود دارد.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 5 تیر 1400 بروزرسانی: 5 تیر 1400 گردآورنده: mnab.ir شناسه مطلب: 1618

به "یاری 800 میلیون دلاری ژاپن به کوواکس، ارسال واکسن های مازاد به کشورهای دیگر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "یاری 800 میلیون دلاری ژاپن به کوواکس، ارسال واکسن های مازاد به کشورهای دیگر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید