چگونه یک کارمند مایکروسافت 10 میلیون دلار از این شرکت دزدید؟!

به گزارش مجله مدیریت ناب، هر جا رخنه ای در سیستم های خرید و پرداخت یا نظارت باشد، نمی توان انتظار داشت که بعضی از انسان ها ضعف به خرج ندهند و تسلیم امیال و خواهش های نفش خود نشوند. به ویژه اگر ما تصور می کنیم که یک دزدی، متوجه یک شخص خاص نیست و داریم از یک سیستم با سرمایه زیاد، چیزکی جدا می کنیم، کمتر دچار عذاب وجدان می شویم.

چگونه یک کارمند مایکروسافت 10 میلیون دلار از این شرکت دزدید؟!

خبر امروز ما در همین مورد است. مطابق خبری که امروز در رسانه های متعددی درج شده، یک کارمند مایکروسافت به سرقت 10 میلیون دلار از این شرکت ظرف 2 سال، متهم شده است.

بر طبق اسناد دادگاه، این کارمند 26 ساله و اوکراینی است و نامش ولادیمیر کواشوک است. کار اصلی او در مایکروسافت تست محصولات بود و عمده کاری که می کرد این بود که درخواست های خرید آنلاین شبیه درخواست های واقعی در سیستم می گذاشت، تا معین گردد که سیستم درست کار می نماید یا نه.

اما بعد مدتی او متوجه یک رخنه در سیستم شد. او متوجه شد وقتی با حساب کار خود درخواست خرید ثبت می نماید، واقعا کارت هدیه یا گیفت کارت به اکانت تستی او ارسال می گردد! لابد چه لحظه باشکوه توام با اضطرابی برای او رقم خورد، وقتی متوجه این رخنه شد!

باقی مراحل او را می توانید حدس بزنید، او از گیفت کارت ها برای خرید محصولات مایکروسافت استفاده می کرد که شامل محصولات سخت افزاری هم می شد. بعد کارش را توسعه داد و اعتبار خود را به بیت کوین (که فروشگاه های آنلاین مایکروسافت می پذیرند) تبدیل می کرد و در گام بعد با استفاده از سرویس Coinbase بیت کوین را به پول نقد تبدیل می کرد.

با این کارها او ظرف این مدت صاحب یک خودروی تسلا و یک ملک کنار دریا شد.

خب، چطور قضیه لو رفت؟

در اسناد دادگاه به صورت واضح به این مطلب اشاره نشده است. اما گویا آقای کواشوک بعد از مدتی، متوجه ضرورت پنهان کرد ردپاهای خود شد و بعد مدتی با استفاده از اطلاعات دیگر همکاران یک سری کارها را انجام می داد و قضیه از همین طریق لو رفت. به علاوه دارایی های او هم برای بقیه شک برانگیز شده بودند.

منبع

منبع: یک پزشک
انتشار: 21 آذر 1399 بروزرسانی: 21 آذر 1399 گردآورنده: mnab.ir شناسه مطلب: 1256

به "چگونه یک کارمند مایکروسافت 10 میلیون دلار از این شرکت دزدید؟!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چگونه یک کارمند مایکروسافت 10 میلیون دلار از این شرکت دزدید؟!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید