پردرآمدترین مدیران فناوری در سال 2020

به گزارش مجله مدیریت ناب، همیشه با خاتمه یافتن سال میلادی، تحلیلگران بازار حساب های بانکی مدیران عامل در عظیم ترین شرکت های فناوری را زیر نظر می گیرند تا معین گردد در این عرصه رقابتی کدام یک از آنها ثروتمندتر شدند و بیشتر از رقبای خود حقوق گرفتند. مدیران شرکت های عظیم در طول سال بجز حقوق و دستمزد، مبالغ دیگری را در قالب پاداش، سود سهام و... دریافت می نمایند و مجموع آنها درآمد یک ساله این افراد را تشکیل می دهد.

پردرآمدترین مدیران فناوری در سال 2020

در بین 350 شرکت عظیم در ایالات متحده، هر کدام از مدیران عامل در سال 2019 میلادی به طور متوسط 14.5 میلیون دلار کسب درآمد کردند و اگر قرار باشد در شرایط مساوی یکی از ساکنان امریکا چنین درآمدی به دست آورد، باید 400 سال کار کند. حال توجه داشته باشید که میانگین درآمد مدیران عامل در سال 2020 میلادی 15درصد افزایش یافت تا این افراد پول بیشتری به جیب بزنند.

لازم به ذکر است از ابتدای دسامبر 2020 مرکز وال استریت به صورت 24ساعته در هفت روز هفته آنالیز های دقیق خود را انجام داد تا مجموع حقوق و درآمدهای یک سال گذشته هر یک از مدیران شرکت های عظیم فناوری را تعیین کند که نتیجه این آنالیز ها به قرار زیر منتشر شده است.

ایلان ماسک

ماسک بنیانگذار و مدیرعامل شرکت های عظیمی چون تسلا، اسپِیس اکس، بورینگ کمپانی، نورالینک و... است و برای نخستین بار نام او در جمع ثروتمندترین افراد دنیا هم مشاهده می گردد. او در شرکت تسلا به عنوان عظیم ترین کارخانه فراورینماینده خودروهای برقی در دنیا راهنمایی بخش طراحی محصول، مهندسی و فراوری دنیای را برعهده دارد و همچنین به صورت مستقیم در فرآیند فراوری باتری و پنل های خورشیدی مشارکت می نماید. ماسک در یک سالی که گذشت از مجموع شرکت های خود درآمدی بالغ بر 595.3 میلیون دلار را کسب کرد.

ایلان ماسککه هم اکنون 49 سال دارد و در شهر پرتوریا در آفریقای جنوبی متولد شده است با مجموع درآمدی که در سال 2020 میلادی به دست آورد پیروز شد ارزش ثروت شخصی خود را به 147.4 میلیارد دلار برساند تا به عنوان یکی از ثروتمندترین مردان دنیا هم معرفی گردد.

تیم کوک

کوک مدیرعامل شرکت اپل است که به واسطه فعالیت های خود در یک سال گذشته، یکی از بیشترین دستمزدها را در جمع عظیم ترین مدیران عامل به دست آورده است. از او به عنوان فردی یاد می گردد که در یک دهه گذشته در عرصه فناوری بیشترین حقوق به او پرداخت شده است.

این طور که خبرگزاری بلومبرگ گزارش داده است، کوک در سال 2020 میلادی بیش از 122 میلیون دلار حقوق و پاداش از شرکت اپل دریافت کرد. البته بد نیست بدانید پیش از آنکه کوک وارد شرکت اپل گردد، نام خود را به مدت یک دهه در جمع مدیرانی قرار داده بود که دستمزد چند میلیون دلاری می گرفتند.

ارزش مجموع سرمایه های تیم کوک حدود یک میلیارد دلار محاسبه می گردد. او که از سال 1998 وارد اپل شد، در سال 2011 میلادی توانست عنوان مدیرعاملی این شرکت را از آن خود کند و در نخستین سال سکانداری شرکت اپل، حقوق 3.4 میلیون دلاری بگیرد.

مارک زاکربرگ

زاکربرگ بنیانگذار و مدیرعامل شرکت فیس بوک محسوب می گردد و در جمع عظیم ترین مدیران عامل دنیا که در سال 2020 میلادی بیشترین حقوق را دریافت کردند، نام او در رتبه شانزدهم به چشم می خورد. او در یک سال گذشته 23.41 میلیون دلار حقوق و پاداش دریافت کرد و البته مجموع درآمدهای شرکت او در سال 2020 میلادی معادل 70.7 میلیارد دلار محاسبه شد.

مجموع دستمزد او در سالی که گذشت به طور میانگین 94 برابر بیشتر از دستمزد یک کارمند عادی در شرکت فیس بوک بود. البته باید توجه داشته باشید حقوق رسمی که زاکربرگ هر سال از شرکت فیس بوک دریافت می نماید تنها یک دلار است و در عوض او درآمد اصلی خود را از سود سهام و پاداش های سالانه به دست می آورد.

ارزش مجموع درآمدهای زاکربرگ در خاتمه سال 2020 میلادی معادل 98.3 میلیارد دلار محاسبه شد. مارک زاکربرگ هم اکنون 36 ساله است و از سال 2004 میلادی مدیرعاملی شرکت فیس بوک را در دست دارد. از او به عنوان جوان ترین میلیاردر دنیا هم یاد می نمایند و این مدیر جوان در سال های اخیر شرکت های عظیم دیگر از جمله واتس اپ و اینستاگرام را هم خریداری نموده است.

چارلز رابینز

رابینز که سکان شرکت سیسکو را در دست دارد به عنوان یکی از پیروز ترین مدیران دنیای محسوب می گردد و در سال 2020 میلادی درآمدی بالغ بر 25.82 میلیون دلار از این شرکت کسب نموده است.

شرکت سیسکو در سال گذشته پیروز شد به واسطه مدیریت رابینز، ارزش مجموع درآمدهای خود را به 49.3 میلیارد دلار برساند. میانگین دستمزدی که مدیرعامل سیسکو در یک سال گذشته دریافت کرد 182 برابر بیشتر از کارمندان عادی این شرکت محاسبه شد. سابقه همکاری چارلز رابینز با سیسکو به دو دهه می رسد و البته او از 26 ژوئیه 2015 به عنوان مدیرعامل شرکت فعالیت های خود را ادامه می دهد.

رابینز در سال 2019 میلادی 23.2 میلیون دلار حقوق و پاداش گرفته بود که این مسأله نشان داد مجموع درآمدهای او در سال 2020 بیشتر شده است. با تمام این توضیحات، شرکت سیسکو در سال 2020 میلادی از کاهش 5 درصدی درآمدهای خود اطلاع داد که این مسأله مدیرعامل و معاونان او را نگران کرد. رابینز هم اکنون در حال اجرا بعضی تغییرات ساختاری در سیستم مدیریتی شرکت است تا سال 2021 درآمدهای از دست رفته را جبران کند.

ساتیا نادلا

نادلا که مدیرعامل شرکت مایکروسافت است در سال اقتصادی 2020 توانست 44.3 میلیون دلار حقوق و پاداش از این شرکت دریافت کند و ارزش مجموع درآمدهای مایکروسافت را به 143 میلیارد دلار برساند.

میانگین دستمزدی که نادلا در یک سال گذشته دریافت کرد 249 بار بیشتر از دستمزد کارمندان عادی شرکت بود و با وجود این گفته شد در یک سال گذشته که بیشتر کارمندان مایکروسافت به علت شیوع ویروس کرونا خانه نشین شدند، حقوق آنها اندکی افزایش یافت.

مجموع درآمدهای نادلا در سال 2020 میلادی نسبت به سال قبل از آن 66 درصد افزایش یافت که این اتفاق به دلیل افزایش ارزش سهام مایکروسافت صورت گرفت. طی دو سال گذشته ارزش سهام مایکروسافت در بازارهای بورس تقریباً دو برابر شد.

نادلا در سال 1992 میلادی وارد شرکت مایکروسافت شد و از سال 2014 نیز فعالیت خود را به عنوان مدیرعامل شرکت شروع کرد. مایکروسافت در سال 2019 دستمزدی معادل 42.9 میلیون دلار به مدیرعامل خود پرداخت نموده بود.

ساندار پیچای

پیچای که مدیرعامل شرکت گوگل محسوب می گردد در یک سال گذشته 280.62 میلیون دلار حقوق و پاداش دریافت کرد و البته مجموع درآمدهای شرکت مادر آلفابت در این سال 161.9میلیارد دلار محاسبه شد.

میانگین حقوق پیچای در این سال 1085 برابر بیشتر از کارمندان عادی گوگل بود. بخش اعظم درآمد یک سال گذشته پیچای معادل 277 میلیون دلار در قالب سود سهام شرکت به او رسید.

ساندار پیچای که از سال 2015 میلادی به عنوان مدیرعامل این شرکت فعالیت می نماید حقوق ثابت سالانه 650 هزار دلاری را از این شرکت می گیرد. باید توجه داشت که گوگل هم اکنون چند پرونده قضایی نقض قوانین را در نقاط مختلف دنیا در دست دارد که باید به ازای هر کدام از آنها چندین میلیون دلار جریمه پرداخت کند.

جف بیزوس

بیزوس که ثروتمندترین مرد دنیا است و هم اکنون در سن 56 سالگی به سر می برد، بنیانگذار و مدیرعامل شرکت آمازون محسوب می گردد. ارزش مجموع سرمایه های شخصی بیزوس، هم اکنون 185.2 میلیارد دلار محاسبه می گردد و از سال 2017 تا به امروز عنوان ثروتمندترین فرد دنیا در تاریخ معاصر را از آن خود نموده است.

به گفته نشریه فوربز، بیزوس نخستین فرد در تاریخ است که ارزش مجموع درآمدهای او از 200 میلیارد دلار هم فراتر رفته است. در حالی که حقوق ثابت جف بیزوس در شرکت آمازون 81.8 هزار دلار در نظر گرفته شده است، ارزش مجموع حقوق و پاداشی که طی یک سال گذشته از سوی آمازون و زیرمجموعه های آن به آقای مدیرعامل پرداخت شد 1.68 میلیون دلار بوده است.

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 23 بهمن 1399 بروزرسانی: 23 بهمن 1399 گردآورنده: mnab.ir شناسه مطلب: 1371

به "پردرآمدترین مدیران فناوری در سال 2020" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پردرآمدترین مدیران فناوری در سال 2020"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید