چگونه خرید امن آنلاین داشته باشیم؟

به گزارش مجله مدیریت ناب، با افزایش خریدهای اینترنتی و خرید از فروشگاه های اینستاگرامی، کلاه برداری از شهروندان هم افزایش یافته است و به همین منظور، کاربران برای خرید امن آنلاین باید از سایت های دارای نماد الکترونیکی خرید اینترنتی انجام داده و نسبت به کلاه برداری با درج نماد اعتماد الکترونیکی جعلی هم احتیاط به خرج دهند.

چگونه خرید امن آنلاین داشته باشیم؟

در سال های اخیر با توجه به افزایش نفوذ اینترنت، شاهد افزایش استفاده از فروشگاه های الکترونیکی به منظور تأمین نیازهای کاربران در فضای مجازی هستیم. خریدهای آنلاین علاوه بر داشتن مزایای زیاد از قبیل صرفه جویی در وقت، مقایسه قیمت ها، تنوع و کیفیت کالا و هم پیشگیری از ابتلا به کرونا در این ایام، خطراتی را هم موجب شده و عدم احتیاط و خریده ای عجولانه می تواند کاربران را متحمل ضررهای اقتصادی کند.

مجرمان سایبری با ایجاد صفحات جعلی و انجام تبلیغات فریبنده در شبکه های اجتماعی و سایت های واسط با روش های مختلف از قبیل راهنمایی کاربر به صفحات درگاه جعلی بانک و سرقت اطلاعات بانکی، دریافت وجه و عدم ارسال کالا و یا ارسال کالای معیوب و نظایر آن اقدام به کلاه برداری از شهروندان می نمایند. به همین علت پلیس فتا به شهروندانی که قصد خرید الکترونیکی را دارند، هشدار می دهد که خرید از سایت های دارای نماد اعتماد الکترونیکی برترین راه برای جلوگیری از کلاه برداری های اینترنتی است.

قانونمند کردن، ساماندهی، احراز هویت و تائید صلاحیت از مهم ترین مزایای نماد اعتماد الکترونیک است و وب سایت های دارای ای نماد متعهد هستند رضایت کاربر را در تمام مراحل خرید اینترنتی جلب نموده و به درستی به وظایف خود عمل نمایند. پلیس فتا نماد اعتماد الکترونیکی را لازمه کسب وکارهای اینترنتی می داند و از وب سایت های اینترنتی می خواهد نسبت به دریافت آن اقدام نمایند.

بعضی از فروشگاه های غیرمجاز ممکن است اقدام به جعل نماد اعتماد الکترونیک نمایند که کاربران می توانند با کلیک کردن روی تصویر لوگوی نماد اعتماد الکترونیکی، صفحه مجوز مربوطه را مشاهده نمایند و به این نکته هم توجه داشته باشند که صفحه ای که مجوز دارد حتماً باید با آدرس enamad.ir شروع شده باشد و آدرس اینترنتی (URL) سایت فروشگاه با آدرسی که در این صفحه معرفی می گردد، باید یکسان باشد.،ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 22 مهر 1400 بروزرسانی: 22 مهر 1400 گردآورنده: mnab.ir شناسه مطلب: 1770

به "چگونه خرید امن آنلاین داشته باشیم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چگونه خرید امن آنلاین داشته باشیم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید