چشم پزشک آمریکایی 23 لنز تماسی را از چشم یک بیمار بیرون کشید

به گزارش مجله مدیریت ناب، بک چشم پزشک در کالیفرنیا پس از معاینه بیماری که با شکایت از درد چشم به او مراجعه نموده بود، 23 لنز تماسی را از زیر پلک های او خارج کرد.

چشم پزشک آمریکایی 23 لنز تماسی را از چشم یک بیمار بیرون کشید

به گزارش خبرنگاران به نقل از اینسایدر دکتر کاترینا کورتیوا که در نیوپورت بیچ در کالیفرنیا طبابت می نماید، این زن بیمار در میانه دهه 70 زندگی را که لنز تماسی به چشم می زد، بیش از دو سال بود که ویزیت ننموده بود. گرچه دید این بیمار تار شده بود، بیشتر درد چشم بود که او را آزار می داد.

دکتر کورتیوا می گوید به علل گوناگونی برای علائم بیمار فکر کردم، از جمله یک تکه جدا شده از لنز تماسی، خراش قرنیه، عفونت، مژه، خرده ریزهای مواد آرایشی.

او پس از بیحس کردن چشم بیمار و رنگ کردن سطح چشم با رنگ زرد برای تشخیص خراش ها یا اجسام خارجی نتوانست در سطح قرنیه چیزی پیدا کند. بنابراین با کشیدن پلک بالایی و پایینی فورنیکس ها یا چین های بالایی و پایینی ملتحمه را آنالیز کرد. این کیسه های کوچک ملتحمه در عمق گوشه های چشم قرار دارند و گاه اجسام خارجی در آنها گیر می نمایند.

دکتر کاتیوا در معاینه معمول فورنیکس ها او فقط اندکی ترشحات مخاطی دید، اما هنگامی که با استفاده از اسپکولوم که پلک های بالا و پایین را همزمان برای مدتی طولانی تر باز نگه می دارد، متوجه چند لنز تماسی به هم چسبیده شد که درون فورنیکس های چشم شد. او سپس متوجه یک توده به رنگ ارغوانی تیره از لنزهای متصل به هم شد که در زیر پلک واقع شده است و مانند یک مردمک دوم به نظر می رسید.

دکتر کاتیوا این لنزهای به هم چسبیده را به طور زنجیروار از چشم بیمار خارج کرد و پس از جدا کردن آنها از یکدیگر دریافت که در مجموع 23 لنز درون چشم بیمار واقع شده است.

این لنزها به رنگ های آبی و زرد به نظر می رسیدند. لنزهای تماسی به طور طبیعی به رنگ آبی روشن هستند و رنگ زرد مربوط به رنگی بود که او برای معاینه چشم بیمار به کار برده بود.

دکتر کاتیوا می گوید در طول 20 سال طبابتش تا به حال هرگز چنین چیزی را ندیده بود.

بیمار پس از خارج کردن این لنزها و شستشوی چشم بلافاصله احساس راحتی کرد و با تجویز قطره ضدالتهابی به خانه فرستاده شد.

فیلمی که دکتر کاتیوا از درمان این بیمار با تلفن همراهش ضبط نموده و به اشتراک گذشته بود، در اینترنت فراگیر شد بیش از 23 میلیون بار دیده شد.

به گفته این چشم پزشک این بیماری بسیار خوش اقبال بود که بینایی اش را از دست نداده بود، دچار خراش قرنیه نشده بود یا عفونت چشمی نگرفته بود.

او در پاسخ به این پرسش که چرا بیمار وجود این همه لنز را در چشمش احساس ننموده بود، می گوید این بیمار 30 سال بود که لنز به چشم می زد و هنگامی که شخصی برای این مدت طولانی لنز تماسی به چشم می زند، می تواند باعث حساسیت زدایی از پایانه های عصبی قرنیه گردد. از طرف دیگر در افراد سالمندتر فورنیکس های پلک که بخش با کمترین حساسیت چشم است، بسیار عمیق تر هستند. بنابراین این تعداد زیاد لنزهای تماسی مدت ها در گوشه های چشم به جای مانده بودند، بدون اینکه باعث ناراحتی زیادی برای او شوند.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 26 مهر 1401 بروزرسانی: 26 مهر 1401 گردآورنده: mnab.ir شناسه مطلب: 2103

به "چشم پزشک آمریکایی 23 لنز تماسی را از چشم یک بیمار بیرون کشید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چشم پزشک آمریکایی 23 لنز تماسی را از چشم یک بیمار بیرون کشید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید