پیشتازی چین، آلمان و انگلیس در استفاده خلاقانه از هوش مصنوعی

به گزارش مجله مدیریت ناب، به گزارش خبرنگاران به نقل از زددی نت، در این گزارش با عنوان چگونه کشورها به دنبال استفاده از مزایای هوش مصنوعی هستند، وضعیت استفاده از هوش مصنوعی در نقاط مختلف جهان آنالیز شده است.

پیشتازی چین، آلمان و انگلیس در استفاده خلاقانه از هوش مصنوعی

در گزارش یادشده که توسط شرکت Deloitte تهیه شده، به این نکته مهم پرداخته شده که بعضی کشورها تنها به دنبال استفاده کور از هوش مصنوعی هستند، بدون آنکه در این زمینه برنامه های یکپارچه و معین داشته باشند. اما بعضی کشورهای دیگر با استفاده صحیح از مزایای فناوری هوش مصنوعی کوشش می نمایند تا فاصله خود با سایر کشورها را افزایش داده و از رقبای خود پیش بیفتند.

این گزارش با همکاری 1900 مدیر اجرایی حوزه فناوری اطلاعات تهیه شده و در آن روش های مورد استفاده شرکتهای مختلف برای کاربرد هوش مصنوعی در حوزه فناوری آنالیز شده است.

از جمله مهم ترین چالش های استفاده از هوش مصنوعی در صنعت که در گزارش یادشده به آن اشاره شده، می توان به سازگار نمودن نقش ها و کارنمودهای مختلف با هوش مصنوعی، نحوه ارتقای مدیریت داده ها، شیوه اجرایی کردن فرایندهای تازه با هوش مصنوعی و شیوه ارزش گذاری فعالیت های اجرا شده با هوش مصنوعی اشاره نمود.

بر همین اساس شرکت ها باید برای استفاده از هوش مصنوعی استراتژی معینی داشته باشند و از آن در محل مناسب استفاده نمایند، داده های مناسب را بدین منظور گردآوری نمایند و آزمایش های متنوعی را اجرا نمایند.

علیرغم عدم وجود استراتژی جامع برای استفاده از هوش مصنوعی و نبود مهارت های لازم در این زمینه، 57 درصد مدیران مورد مصاحبه تصریح نموده اند که هوش مصنوعی انتها شیوه فعالیت در محیط های حرفه ای را تغییر می دهد و این تحول ظرف سه سال آینده رخ می دهد.

طبق همین گزارش کشورهای چین، آلمان و انگلیس در زمینه استفاده خلاقانه از هوش مصنوعی برای پیشرفت و افزایش فاصله با کشورهای رقیب پیشتاز هستند و آمریکا، کانادا، فرانسه و استرالیا در رتبه های بعدی قرار دارند.

با تور چین همراه باشید.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 3 تیر 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: mnab.ir شناسه مطلب: 159

به "پیشتازی چین، آلمان و انگلیس در استفاده خلاقانه از هوش مصنوعی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پیشتازی چین، آلمان و انگلیس در استفاده خلاقانه از هوش مصنوعی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید