ویروس کرونا، افزایش تعداد قربانیان به 563 نفر؛ 31 کشور درگیر هستند

به گزارش مجله مدیریت ناب، تلفات نوع جدید ویروس کرونا در چین به 563 کشته و حداقل بیست وهشت هزار مبتلا افزایش پیدا نموده و در حال حاضر 31 کشور و منطقه در دنیا درگیر این ویروس هستند.

ویروس کرونا، افزایش تعداد قربانیان به 563 نفر؛ 31 کشور درگیر هستند

با وبسایت سازمان نظام مهندسی همراه باشید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، علی رغم وعده دولتمردان پکن برای کنترل شیوع و درمان هرچه سریعتر نوع جدید ویروس کرونا، تعداد تلفات و مبتلایان به این ویروس در خاک چین هر روز به صورت تصاعدی بیشتر می رود.

به نوشته خبرگزاری رویترز، کمیسیون بهداشت ملی چین امروز (پنجشنبه) اظهار داشت که با جان باختن هفتادوسه نفر دیگر طی بیست وچهار ساعت گذشته، تعداد کسانی که بر اثر ابتلا به ویروس جدید کرونا جان خود را از دست داده اند به 563 نفر رسید.

بر این اساس، تعداد کل مبتلایان به این ویروس نیز به 28،018 نفر افزایش یافت.

علی رغم اینکه میزان خطر و احتمال همه گیر بودن (پاندمیک) این ویروس هنوز معین نشده، مسئولان چینی می گویند این ویروس در دوره نهفتگی خود نیز مسری است؛ دوره ای که حدس می زنند از یک تا 14 روز به طول بیانجامد.

گفته می گردد شیوع این نوع ناشناخته از ویروس کرونا، در روز های پایانی سال 2019 و به وسیله مواد غذایی غیرقانونی فروخته شده در یک بازار در شهر ووهان واقع در استان هوبِی آغاز شده است.

رویترز همچنین طبق آماری که از دولت های خارجی (غیر از چین) جمع آوری نموده، نوشت که 258 نفر در 31 کشور و منطقه (خودمختار) دنیا به نوع جدید ویروس کرونا مبتلا شده اند. تا کنون نیز دو مورد فوتی در فیلپین و هنگ کنگ ثبت شده است.

سازمان بهداشت دنیای نیز اظهار داشت هفته آینده صد ها کارشناس و متخصص از سراسر دنیا در ژنو گرد هم می آیند تا اولویت های تحقیقاتی و توسعه ای برای درمان، تشخیص و واکسن این ویروس را معین نمایند.

طارق جاسارِویچ سخنگوی سازمان بهداشت دنیای در پاسخ به سوالی درباره هر نوع پیشرفتی در ساخت دارو برای این ویروس جدید، گفت: هنوز درمان مؤثری برای این این ویروس جدید شناخته نشده است.

افزایش تلفات نوع جدید ویروس کرونا در چین در حالی است که بعضی مسئولان درمانی، اما همچنان معتقدند این ویروس، به اندازه دیگر نوع های خود یعنی ویروس سندرم حاد تنفسی شدید (سارس) که در سال های 03-2002 حدود 800 نفر را به کام مرگ کشاند یا ویروس سندروم تنفسی خاورمیانه (مِرس) که در سال 2012 بیش از 700 نفر را قربانی کرد، کشنده و مرگبار نیست.

دولت تایوان از روز پنجشنبه ورود هر شخصی از خاک چین به این منطقه را موقتاً ممنوع اظهار داشت. دولت هنگ کنگ نیز هر شخصی که از چین وارد این منطقه گردد، برای دو هفته قرنطینه می نماید.

در راستای تبعات احتمالی مالی و تجاری که شیوع ویروس جدید کرونا در چین و دنیا خواهد داشت، اسکات موریسون نخست وزیر استرالیا می گوید این معضل احتمالا اثر قابل توجهی بر اقتصاد این کشور می گذارد.

شرکت های خطوط هوایی امریکن ایرلاینز و یونایتد ایرلاینز بعد از متوقف کردن پرواز های خود به خاک چین، اظهار داشتند از هفته جاری تمام پرواز ها به هنگ کنگ را متوقف می نمایند.

بیش از 20 شرکت هوایی بین المللی نیز پرواز ها به تمامی مقصد ها در چین را متوقف نموده اند.

ویروس های کرونا (یا کروناویروس ها) دسته ای کلی از ویروس ها هستند که بیماری های مربوط به دستگاه تنفسی از سرماخوردگی معمولی گرفته تا برونشیت و عفونت مجاری تنفسی را منجر می گردد.

این ویروس جدید که هنوز از سوی سازمان های مانند بهداشت دنیای یا سی. دی. سی نامی برای آن انتخاب نشده، به وسیله تنفس و تماس هم منتقل می گردد و همین امر کنترل آن را سخت نموده است. این ویروس، بیماری سندرم زجر تنفسی حاد یا ARDS را در فرد مبتلا ایجاد می نماید، یک بیماری خطرناک و نارسایی دستگاه تنفسی است که با گسترش سریع التهاب و عفونت در ریه ها آغاز می گردد. در ادامه، به دلیل پر شدن کیسه های هوایی شُش ها از مایع میان بافتی، اکسیژن کافی به فرد نمی رسد و در صورت عدم رسیدگی به موقع بیمار با خطر مرگ روبرو خواهد بود.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 5 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: mnab.ir شناسه مطلب: 767

به "ویروس کرونا، افزایش تعداد قربانیان به 563 نفر؛ 31 کشور درگیر هستند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ویروس کرونا، افزایش تعداد قربانیان به 563 نفر؛ 31 کشور درگیر هستند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید