هوآوی برای رسیدن به جایگاه بزرگترین تولیدکننده گوشی های هوشمند نیازی به گوگل ندارد

به گزارش مجله مدیریت ناب، مدیر عامل هوآوی در روزهای گذشته اعلام کرد که هوآوی همچنان می تواند به جایگاه بزرگ ترین شرکت تولیدکننده گوشی های هوشمند دست پیدا کند، حتی اگر به نرم افزارها و خدمات رسمی گوگل دسترسی نداشته باشد.

هوآوی برای رسیدن به جایگاه بزرگترین تولیدکننده گوشی های هوشمند نیازی به گوگل ندارد

به گزارش خبرنگاران بنابراعلام هوآوی، رن ژنگفی در مصاحبه خود با CNN Business در پاسخ به این سوال که آیا هوآوی بدون پشتیبانی رسمی گوگل، همچنان می تواند به بزرگ ترین شرکت تولیدکننده گوشی در جهان تبدیل شود، گفت: فکر نمی کنم این موضوع مسئله ای برای ما ایجاد کند، فقط به زمان بیشتر برای رسیدن به اهداف مان نیاز خواهیم داشت.

پس از اعمال تحریم های تجاری آمریکا در ماه مه سال جاری میلادی، شرکت گوگل تصمیم گرفت تا ارائه خدمات و ثبت لایسنس رسمی برای محصولات جدید شرکت هوآوی را متوقف کند، به همین دلیل گوشی های جدید این شرکت مانند پرچم داران خانواده Huawei Mate 30 بدون برنامه های گوگل عرضه شدند.

گوگل خدمات و برنامه های خود را در قالب سرویسی با نام (Google Mobile Services (GMS عرضه می کند که شرکت ها برای نصب آن روی دستگاه های خود باید از این شرکت تأییدیه دریافت کنند. تحریم های تجاری آمریکا، هوآوی را از دریافت این تأییدیه منع کرده است؛ به همین دلیل هوآوی برای گوشی های جدید خود از سرویس اختصاصی (Huawei Mobile Services (HMS استفاده می کند و در تلاش است تا خدمات و برنامه های گوگل را با نمونه های مشابه جایگزین کند. آمار و ارقام نشان می دهد تا به حال استقبال کاربران از برنامه های اختصاصی هوآوی، خوب بوده است.

همان طور که مدیران هوآوی پیش از این اعلام کرده بودند، محدودیت های دولت آمریکا و نبود خدمات رسمی گوگل، فرایند رشد این شرکت را متوقف نکرده است؛ به طوری که پرچم داران Huawei Mate 30 با وجود تمام محدودیت ها، در دو ماه ابتدایی عرضه خود، فروش بسیار خوب 7 میلیون دستگاه را تجربه کردند و با استقبال کاربران روبرو شدند.

همچنین علی رغم همه موانع برای هوآوی، با اعلام آمار رسمی سه ماهه سوم سال 2019 تعیین شد که این شرکت توانسته در فروش محصولات خود در بخش گوشی های هوشمند به رشدی 27 درصدی رسیده و حتی در چین، رکوردشکنی کند. هوآوی در سه ماه اخیر در داخل چین پیروز شده بیش از 41.5 میلیون دستگاه گوشی هوشمند به فروش برساند که بیش از 66 درصد افزایش را نسبت به دوره گذشته نشان می دهد.

هفته گذشته وزارت بازرگانی ایالات متحده آمریکا، مجوزی را برای برخی از شرکت ها مانند مایکروسافت صادر کرده که شرایط ادامه همکاری تجاری با هوآوی را به منظور ارائه خدمات فراهم می کند. به همین دلیل لپ تاپ جدید هوآوی با نام MateBook D با ویندوز 10 همراه شده است. به همین دلیل این امکان وجود دارد که به زودی شرکت گوگل هم بتواند خدمات نرم افزاری خود را به هوآوی ارائه کند و محدودیت های ثبت لایسنس رسمی خدمات GMS گوگل در گوشی های جدید هوآوی برطرف شود.

انتهای رپرتاژ آگهی

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 6 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: mnab.ir شناسه مطلب: 614

به "هوآوی برای رسیدن به جایگاه بزرگترین تولیدکننده گوشی های هوشمند نیازی به گوگل ندارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هوآوی برای رسیدن به جایگاه بزرگترین تولیدکننده گوشی های هوشمند نیازی به گوگل ندارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید