هشدار سازمان جهانی بهداشت درباره افزایش آمار هفتگی فوتی های کرونا

به گزارش مجله مدیریت ناب، سازمان جهانی بهداشت (WHO) هشدار داده است که به زودی شاهد 100 هزار مورد مرگ ناشی از کرونا در هفته خواهیم بود.

هشدار سازمان جهانی بهداشت درباره افزایش آمار هفتگی فوتی های کرونا

به گزارش گروه اجتماعی خبرنگاران، سازمان دنیای بهداشت با اشاره به افزایش موارد ابتلا و مرگ ناشی از همه گیری کروناویروس نسبت به احتمال فوت بیش از 100 هزار نفر در دنیا طی هر هفته بر اثر بیماری کووید-19 هشدار داد.

دکتر مایکل رایان رئیس بخش فوریت های سازمان دنیای بهداشت پیش بینی نموده است که در صورت تداوم یافتن شرایط کنونی و با توجه به شیوع گونه های جدید ویروس این نگرانی وجود دارد که آمار فوتی های هفتگی کرونا در دنیا از مرز 100 هزار نفر عبور کند.

وی در جریان یک کنفرانس خبری در ژنو اظهار کرد: هفته گذشته دست کم 93 هزار نفر در کشور های مختلف دنیا بر اثر ابتلا به بیماری کووید-19 جان خود را از دست داده اند. همچنین قاره آمریکا و اروپا مناطقی هستند که بیشترین شمار مرگ ناشی از ابتلا به این بیماری را در حال حاضر به ثبت رسانده اند.

به گفته رایان 87 درصد از کل موارد ابتلا و مرگ ناشی از کروناویروس در دنیا طی هفته گذشته در کشور های دو منطقه یاد شده گزارش و ثبت شده است.

وی همچنین شرایط همه گیری کروناویروس کرونا و بیماری کووید-19 در دنیا را در حال حاضر پویا و غیر هم گون توصیف کرد و یاد آور شد که با توجه به شیوع گونه های جدید ویروس شرایط بسیار پیچیده تر شده است.

به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری رویترز، رئیس بخش فوریت های سازمان دنیای بهداشت همچنین توضیح داد که سیستم های بهداشتی و کادر پزشکی در بسیاری از کشور های دنیا هم اکنون از نظر ظرفیت پذیرش و خدمات دهی، نیروی متخصص و تامین تجهیزات و دارو تحت فشار شدید قرار دارند.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 1 اسفند 1399 بروزرسانی: 1 اسفند 1399 گردآورنده: mnab.ir شناسه مطلب: 1390

به "هشدار سازمان جهانی بهداشت درباره افزایش آمار هفتگی فوتی های کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هشدار سازمان جهانی بهداشت درباره افزایش آمار هفتگی فوتی های کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید