نگهداری حیوانات در آپارتمان

به گزارش مجله مدیریت ناب، طبق قانون نگهداری حیوانات خانگی مانند سگ، گربه، مرغ و… در نقاط مشترک آپارتمان ممنوع است و در صورت تخطی هر یک از ساکنان، بقیه همسایه ها در صورت نارضایتی، از حق شکایت برخوردار هستند.

نگهداری حیوانات در آپارتمان

جهت دریافت خدمات خرید اینترنتی درب ضد سرقت با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. گروه آبان ارائه دهنده بهترین درب ضد سرقت ایرانی و خارجی میباشد.

نگهداری حیوانات خانگی یکی از اصلی ترین مسائل همسایگان در آپارتمان ها و مجتمع های مسکونی است.آیا قوانینی برای نگهداری این نوع از حیوانات خانگی خصوصا سگ و گربه در آپارتمان وجود دارد که بتواند بسیاری از مسائل و دعاوی بین همسایگان را برطرف کند؟ در این مطلب خبرنگاران موضوع نگهداری سگ، گربه و دیگر حیوانات خانگی در واحد های آپارتمانی و مسائل همسایگان در خصوص نگهداری حیوانات خانگی در آپارتمان را از منظر قانون شرح داده است.

نگهداری حیوانات در آپارتمان

در قانون برای نگهداری حیوانات در آپارتمان ها قوانینی در نظر گرفته شده است. با توجه به قانون، در صورتی که نگهداری حیوانات مثل سگ و گربه در آپارتمان، زمینه ساز ایجاد سر و صدا و شیوع بیماری های متداول باشد؛ حق طرح دعوی شکایت از واحد آپارتمانی که از سگ، گربه و دیگر حیوانات خانگی نگهداری می کند برای سایر همسایگان محفوظ است. با این اوصاف روشن است که در قوانین آپارتمان نشینی، در خصوص نگهداری سگ، گربه و دیگر حیوانات خانگی سخت گیری های زیادی وجود دارد و اشخاصی که تمایل به نگهداری حیوانات در آپارتمان خود دارند باید مقررات و مسائل بهداشتی را به نحو احسن رعایت نمایند.

نگهداری حیوان در واحد شخصی

برای نگهداری این نوع از حیوانات در واحدهای شخصی آپارتمانی نیز، مقرارت بهداشتی در خصوص سلامت حیوان و مزاحمت ایجاد نکردن برای همسایه ها وضع شده است. اگر دو مورد گفته شده رعایت گردد، نگهداری این حیوانات در خانه اشکالی ندارد، در غیر این صورت صاحب حیوان خانگی متخلف بوده و همسایگان می توانند از وی شکایت نمایند. در حالت کلی در قوانین قضایی نگهداری سگ و گربه و … به دلیل سر و صدا و ایجاد مزاحمت برای همسایگان مصداق سلب آسایش عمومی است و پیگرد قانونی دارد.

حکم نگه داشتن سگ در آپارتمان

هم اکنون با توجه به قوانین آپارتمان نشینی کشور به نظر می رسد عنوان مجرمانه تعیین در خصوص سگ گردانی یا نگهداری سگ در آپارتمان وجود ندارد. البته اگر یکی از همسایگان ساختمان به دادسرا در این مورد شکایت و بتواند ثابت کند که نگهداری و رفت و آمد حیوان خانگی بهداشت ساکنان را تهدید می نماید، می تواند از مصادیق جرم باشد. یا اگر حیوان خانگی سر و صدای غیر متعارف ایجاد کند، در این مورد نیز همسایگان می توانند برای برطرف مزاحمت به دادسرا شکایت نمایند.

پیشنهاد مطالعه : برای آشنایی با قوانین آپارتمان نشینی نکات حقوقی مهم در خصوص آپارتمان نشینی را مطالعه کنید.

منبع: پیام دلتا
انتشار: 5 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: mnab.ir شناسه مطلب: 765

به "نگهداری حیوانات در آپارتمان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نگهداری حیوانات در آپارتمان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید