نجات 9 بال سهره طلایی از چنگال شکارچیان در الموت قزوین

به گزارش مجله مدیریت ناب، 9 بال سهره طلایی که با روش زنده گیری در چنگال شکارچیان الموت شرقی قزوین اسیر شده بودند، با مداخله محیط بانان نجات یافته و به طبیعت بازگشتند.

نجات 9 بال سهره طلایی از چنگال شکارچیان در الموت قزوین

به گزارش خبرنگاران آنلاین به نقل از ایرنا، مسئول سرمحیط بانی الموت شرقی شهرستان قزوین گفت: 2 شکارچی پرنده در الموت با چسب زدن به شاخه های درختان و استفاده از کومه و تور، 9 سهره طلایی را زنده گیری نموده بودند.

مصطفی قندی اضافه کرد: شکارچیان با استفاده از 2 سهره طلایی که به همراه داشتند، نظر سهره های دیگر را به محیط تله گذاری شده جلب می کردند و با پاشیدن دانه و استفاده از کومه، این پرندگان را به دام می انداختند.

به گفته این مسئول، ماموران محیط بانی پس از کسب اطلاع از همیاران زیست محیطی مبنی بر فعالیت این شکارچیان بلافاصله به محل مورد نظر اعزام شده و توانستند این متخلفان محیط زیست و حیات وحش را دستگیر نمایند.

قندی اظهار کرد: از شکارچیان یک قبضه سلاح شکاری بادی و ادوات شکار پرنده کشف و ضبط شد و در نهایت با تشکیل پرونده به مراجع قضایی معرفی شدند.

به گفته مسئول سرمحیط بانی الموت شرقی، سهره یکی از پرندگان نادر و کمیاب حیات وحش الموت است که همیشه مورد هدف شکارچیان قرار میگیرد.

سهره یا فنج از خانواده پرندگان دانه خوار است که نوع طلایی آن به سهره آمریکایی نیز شهرت دارد.

بخش الموت شرقی شهرستان قزوین جزو مناطق حفاظت شده و شکار و تیراندازی ممنوع استان قزوین است.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 5 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: mnab.ir شناسه مطلب: 883

به "نجات 9 بال سهره طلایی از چنگال شکارچیان در الموت قزوین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نجات 9 بال سهره طلایی از چنگال شکارچیان در الموت قزوین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید