شاسی بلند بزرگ کیا در بازار ایران به آخر خط رسید ، عکس

به گزارش مجله مدیریت ناب، کیا موهاوی، بزرگ ترین شاسی بلند این خودروساز به علت فروش ضعیف، به خاتمه مسیر خود رسید. فراوری این مدل به زودی متوقف و از پلتفرم آن برای ساخت مدل های دیگر استفاده خواهد شد.

شاسی بلند بزرگ کیا در بازار ایران به آخر خط رسید ، عکس

امیرمسعود عابدین- کیا موهاوی که در بازار آمریکا به نام Borrego شناخته می گردد، با مدل 2009 وارد این کشور شد و پس از آن همچنان در کشورهای دیگر فراوری و عرضه می شد. این خودرو همچنان در کره جنوبی به فروش می رسد.

کیا موهاوی از سال 2009 در مدل 6 سیلندر و از سال 2010 در مدل 8 سیلندر به ایران آمد. نسخه V6 آن تا مدل 2011 به دست مشتریان ایرانی می رسید.

به گفته مجله ET، فراوری این خودرو در ماه جولای (تیر) و در کارخانه هواسونگ به علت کاهش فروش به سرانجام می رسد. تحویل موهاوی در ماه آوریل به 257 دستگاه کاهش یافت. مقررات سخت گیرانه تر انتشار گازهای گلخانه ای نیز روند نابودی این مدل را تسریع می نماید. ظرفیت فراوری آزادشده برای ساخت سورنتو و پیکاپ تاسمان استفاده خواهد شد. طبق گزارش ها، کیا از اواخر جولای تا اواسط آگوست (مرداد) فعالیت خود را در کارخانه متوقف خواهد نمود تا خطوط فراوری را برای تغییرات برنامه ریزی شده آماده کند.

به گزارش خبرنگاران ، موهاوی یا Borrego یکی از قدیمی ترین محصولات کیا است که هنوز به فروش می رسد. این خودرو در سال 2008 عرضه و در سال 2016 فیس لیفت شد. نسل دوم آن در سال 2019 معرفی گردید، اساساً طراحی مجدد سنگین بود و نمی توان آن راخودروی واقعی نسل بعدی دانست.

این شاسی بلند سه ردیفه منحصراً با سیستم چهارچرخ محرک، گیربکس هشت سرعته اتوماتیک و یک موتور 3 لیتری V6 توربودیزل ارائه می گردد. این خودرو قادر به فراوری 256 اسب بخار قدرت و 559 نیوتون متر گشتاور است. کیا موهاوی اکنون قیمتی معادل 37 هزار دلار (معادل 2 میلیارد و 150 میلیون تومان) دارد. تریم پرچم دار نیز 45600 دلار (معادل 2 میلیارد و 650 میلیون تومان) قیمت دارد.

54322

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 4 خرداد 1403 بروزرسانی: 4 خرداد 1403 گردآورنده: mnab.ir شناسه مطلب: 2257

به "شاسی بلند بزرگ کیا در بازار ایران به آخر خط رسید ، عکس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شاسی بلند بزرگ کیا در بازار ایران به آخر خط رسید ، عکس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید