مراسم روز کتاب، کتابخوانی و کتابدار یزد به صورت مجازی برگزار گردید

به گزارش مجله مدیریت ناب، به گزارش خبرنگار خبرنگاران از یزد، مراسم بزرگداشت روز کتاب، کتابخوانی و کتابدار امروز به صورت مجازی با حضور محمد علی طالبی استاندار یزد در محل کتابخانه مرکزی یزد برگزار گردید.

مراسم روز کتاب، کتابخوانی و کتابدار یزد به صورت مجازی برگزار گردید

این مراسم که پخش زنده از فضای مجازی نیز داشت از کتابخانه ها، کتابداران و مروجان برتر کتابخوانی یزد تجلیل و قدردانی شد.

رقیه دوست فاطمیها، مدیر کل نهاد کتابخانه های عمومی یزد در این مراسم با اشاره به برگزاری این مراسم به صورت مجازی گفت: ما در سال گذشته میزبان 500 نفر از همکاران سراسر کشور بودیم اما سال جاری حتی نمی توانیم لبخندهای یکدیگر را پشت ماسک ببینیم و امیدواریم سال آینده بتوانیم بار دیگر این حضور را داشته باشیم.

وی با اشاره به کوشش های کادر درمان وقدردانی از آنها اضافه نمود: امروز کادر درمان کوشش های زیادی دارند که امیدواریم بتوانیم با قطح زنجیره کرونا در جهت ریشه کن شدن ویروس کرونا گام برداریم.

محمد علی طالبی، استاندار یزد نیز در این مراسم گفت: امروز باید از فرصت ارزشمندی که جبر کرونا برای ما ایجاد نموده، برای کتاب وکتابخوانی استفاده کنیم.

وی اضافه نمود: ظرفیت های خوبی در اختیار داریم که می تواند در دسترس قرار دریافت کتاب به ما استفاده کند مانند کسب و کارهای اینترنتی که رشد پیدا کرد، تحویل کتاب به صورت اینترنتی و بدون حضور مردم می تواند راهکاری برای دسترسی بهتر به کتاب باشد و ما نیز آمادگی یاری به چنین طرح هایی داریم تا افزایش کتابخوانی در سطح استان را داشته باشیم.

استاندار یزد گفت: استان یزد به عنوان سرآمدهای کشور در زمینه های مختلف است که امیدواریم بتوانیم با همکاری دستگاه ها و مجموعه های فرهنگی در سطح کشور به عنوان استان کتاب و کتابخوان مطرح شویم.

رمضانی معاون توسعه کتابخانه ها و ترویج کتابخوانی نهاد کتابخانه های عمومی کشور نیز در این مراسم گفت:ما از استان یزد خاطرات خوب و شیرینی در زمینه فعالیت های کتاب و کتابخوانی داشتیم و امیدواریم که کتابخانه مرکزی یزد نیز هرچه زودتر به روی مردم باز گردد و وعده ما محقق گردد و به بهره برداری برسد.

در سرانجام این مراسم نیز از کتابخانه ها و فعالان کتابخوانی برتر استان تجلیل شد که اسامی آنها به توضیح زیر است:

3 انجمن برترشامل شهرستان های مهریز، تفت، یزد ؛ کتابخانه های برتر در حوزه فضای مجازی شامل کتابخانه حاج علی اکبر کاظمینی، کتابخانه حضرت زهرا(س)، کتابخانه فرخی؛ کتابداران برتر در حوزه فعالیت های ترویجی از شهرستان تفت، کتابخانه سید الشهدا اسلامیه، و از شهرستان تفت کتابخانه شهدای بنادکوک؛ کتابخوان برتر نیز راحله سلطانی تجلیل شدند.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران
انتشار: 30 آذر 1399 بروزرسانی: 30 آذر 1399 گردآورنده: mnab.ir شناسه مطلب: 1275

به "مراسم روز کتاب، کتابخوانی و کتابدار یزد به صورت مجازی برگزار گردید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مراسم روز کتاب، کتابخوانی و کتابدار یزد به صورت مجازی برگزار گردید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید