مجهول بعد از کرونا به صحنه می رود

به گزارش مجله مدیریت ناب، سیروس کهوری نژاد از اجرای نمایش مجهول بعد از بازگشایی تماشاخانه ها و کنترل بیماری کرونا اطلاع داد و از وزارت ارشاد درخواست کرد که هوای هنرمندان خسارت دیده را داشته باشد.

مجهول بعد از کرونا به صحنه می رود

به گزارش گروه سیاسی خبرنگاران، سیروس کهوری نژاد بازیگر و کارگردان تئاتر که اجرای نمایشش در عمارت نوفل لوشاتو به دلیل تعطیلی تماشاخانه ها برای پیشگیری از شیوع بیماری کرونا لغو شده است در این باره گفت: قرار بود از سوم اسفند ماه نمایش مجهول را در عمارت نوفل لوشاتو به صحنه ببرم، اما اجرا لغو شد. برای اجرای مجدد نمایش مسئله ای با بازیگران کار ندارم، چون بازیگران نمایش علاوه بر خودم، همسر و فرزندم هستنند و هماهنگی با آن ها راحت است، اما باید دید چه زمانی شرایط به حالت طبیعی باز می گردد و تماشاخانه ها اجرایشان را از سر می گیرند.

وی ادامه داد: طی صحبتی که با داود نامور مدیر تماشاخانه نوفل لوشاتو داشتم قرار شده بعد از بازشدن تماشاخانه ها این اثر نمایشی نیز اجرای عمومی خود را شروع کند، اما معلول نیست کی این اتفاق رخ خواهد داد. نمایش مجهول نوشته خودم است و علاوه بر بازی طراحی صحنه نمایش را نیز برعهده دارم. آذر طهماست و مسعود کهوری نژاد دیگر بازیگران این اثر نمایشی هستند.

بازیگر سریال مختارنامه درباره مضمون نمایش شرح داد: مجهول قصه ای ایرانی دارد و درباره مردی است که در ساحل جنوب به دنبال شخصی می گردد که او را از بین ببرد، چون خودکشی حرام است او در این راه با چند شخصیت جادویی و اساطیری روبرو شده و متوجه می گردد که در حقیقت همان آرش کمانگیر است و در ذهن و خاطرات مردم جاودانه شده است. در واقع نمایش مجهول گزاره ایست از مردی که در پی مرگ است. او در سعی خویش و رویارویی با مرگ متوجه می گردد که دچار جاودانگی شده و در ذهن مردم به عنوان آرش کمانگیر زنده است و نمی تواند بمیرد و مرگ، شرط مرگ او را انجام کاری قرار می دهد که از خاطر مردم پاک گردد و او را در پی انجام این کار به زندگی باز می گرداند. او گرفتار در روزمرگی خود شده و از حکم شرم آور مرگ سرپیچی نموده رنج قهرمانی و جاودانگی خود را می پذیرد ...

کهوری نژاد در خاتمه درباره شرایط این روز های هنرمندان مطرح کرد: متاسفانه به دلیل اپیدمی شدن این بیماری بسیاری از مردم کشورمان را از دست دادیم که همه ما هنرمندان با افرادی که عزیرانشان را از دست داده اند ابراز همدری می کنیم و امیدواریم که به زودی سلامتی به جامعه بازگردد. همچنین عده زیادی از هموطنانمان به لحاظ اقتصادی و فرهنگی دچار خسارت و آسیب شدند که هنرمندان تئاتر نیز از این قاعده مستثنی نیستند. معتقدم وزارت ارشاد باید سازوکاری برای جبران خسارت اقتصادی اهالی هنر بیندیشد و با تشکیل جلساتی از میزان زیان هر پروژه آگاه گردد، چون در این شرایط بسیاری از پروژ ها لغو شده و کارگردان و تهیه کننده آثار به دلیل تعهد بازیگران به پروژه های دیگر، نمی توانند مجددا کارشان را از سر بگیرند.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 5 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: mnab.ir شناسه مطلب: 807

به "مجهول بعد از کرونا به صحنه می رود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مجهول بعد از کرونا به صحنه می رود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید