لیبی، حمله نیروهای حفتر به مناطق مسکونی در طرابلس

به گزارش مجله مدیریت ناب، نیروهای شرق لیبی تحت فرماندهی خلیفه حفتر در ادامه حملات به طرابلس پایتخت این کشور، محله های مسکونی و یک مدرسه را هدف قرار دادند.

لیبی، حمله نیروهای حفتر به مناطق مسکونی در طرابلس

جهت دریافت خدمات بازسازی خانه با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. از طراحی پلن بازسازی تا اجرای جز به جز بازسازی منزل، ویلا و ساختمان اداری تخصص ماست.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، نیروهای تحت امر خلیفه حفتر در ادامه حملات به طرابلس، یک مدرسه در شهرک تاجوراء را هدف قرار دادند که باعث ایجاد رعب و وحشت میان دانش آموزان شد.

رقیه عکریم یکی از معلمان این مدرسه در مصاحبه با وبگاه العربی الجدید گفت که دانش آموزان در حال آماده شدن برای ترک مدرسه بوده و در حیاط مدرسه منتظر پدر و مادر خود بودند که چند خمپاره به نزدیکی مدرسه اصابت کرد اما هیچ یک از دانش آموزان آسیبی ندیدند.

بر اساس این گزارش، خمپاره ها به منزل یک شهروند در محله أبی الاشهر که در نزدیکی مدرسه مذکور بوده، اصابت نموده و در نتیجه آن یک زن کشته و چند نفر از اعضای خانواده او زخمی شده اند.

اسامه علی سخنگوی رسمی سازمان امداد و اورژانس وابسته به دولت وفاق ملی در طرابلس نیز گفت که در این حمله یک زن سالخورده کشته و چند نفر دیگر از جمله یک کودک زخمی شدند.

نیروهای حفتر پنج شنبه گذشته نیز یک مرکز آموزشی را بمباران نموده و مدعی شدند که مقر یکی از گردان های مسلح در این شهر را هدف قرار داده اند.

بعضی رسانه ها نیز از وقوع درگیری بین نیروهای شرق و غرب لیبی در جاده فرودگاه طرابلس خبر دادند.

پیشتر غسان سلامه فرستاده سازمان ملل در لیبی حملات هوایی به اماکن غیرنظامی در غرب لیبی را محکوم نموده بود.

بر اساس گزارش سازمان ملل، از زمان شروع حملات نیروهای تحت امر حفتر به طرابلس تا کنون 284 نفر کشته و 363 نفر نیز زخمی شدند.

لیبی از زمان سرنگونی رژیم معمر قذافی دیکتاتور سابق این کشور، دچار دودستگی شدید شده است و هم اکنون دو دولت یکی در شرق که حفتر نیز به آن وابسته است، قرار گرفته است و دیگری در غرب که همان دولت فائز السراج است که در سطح بین الملل نیز به رسمیت شناخته شده است.

م

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 21 بهمن 1398 بروزرسانی: 28 شهریور 1400 گردآورنده: mnab.ir شناسه مطلب: 652

به "لیبی، حمله نیروهای حفتر به مناطق مسکونی در طرابلس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لیبی، حمله نیروهای حفتر به مناطق مسکونی در طرابلس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید