غلامی: کسری بودجه دانشگاه ها باید از منابع دستگاه های دولتی تأمین گردد

به گزارش مجله مدیریت ناب، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: برای برطرف کسری بودجه دانشگاه ها باید منابع مختلف اقتصادی که در دستگاه های دولتی، شرکت ها و سازمان ها وجود دارد، به سمت مراکز علمی و پژوهشی سوق پیدا کند.

غلامی: کسری بودجه دانشگاه ها باید از منابع دستگاه های دولتی تأمین گردد

منصور غلامی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در گفت وگو با خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرنگاران با اشاره به اینکه برای کسری بودجه دانشگاه ها در حال کوشش برای تأمین منابع اقتصادی هستیم ، گفت: در سطح کشور منابع اقتصادی مختلفی در دستگاه های دولتی، شرکت ها و سازمان ها وجود دارد که ضرورتا هم می تواند برای حل مسائل و مسائل مصرف گردد که اگر این منابع به سمت مراکز دانشگاهی و پژوهشی بیاید بسیاری از خلاءهای دانشگاهیان را برطرف می نماید.

عدم مدیریت در منابع اقتصادی یک خلاء جدی است

وی اضافه نمود: این موضوع که منابع اقتصادی در دستگاه های دولتی نگهداری گردد و در انتها سال به صورت موثر مدیریت نگردد یک خلاء جدی است که باید از این منابع نهایت استفاده را برای جبران کمبود کسری ها برد.

بسیاری از دستگاه ها توان لازم رامانند دانشگاه ها برای هزینه ها ندارند

غلامی توضیح داد: بسیاری از دستگاه ها و نهادها شاید توان و گستردگی لازم را برای هزینه های مختلف به اندازه کافی و همانند دانشگاه ها را ندارند که باید این منابع به سمت دانشگاه ها راهنمایی گردد.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 6 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: mnab.ir شناسه مطلب: 398

به "غلامی: کسری بودجه دانشگاه ها باید از منابع دستگاه های دولتی تأمین گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "غلامی: کسری بودجه دانشگاه ها باید از منابع دستگاه های دولتی تأمین گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید