صخره های شگفت انگیز نروژ را بشناسید

به گزارش مجله مدیریت ناب، در کشور نروژ، در امتداد خط ساحلی و منطقه ها ناهموار و پر از صخره، چندین ساختار سنگلاخی جالب و شگفت انگیز وجود دارد که هر ساله هزاران صخره نورد حرفه ای و گردشگران ماجراجو را به سمت خود جذب می نماید. در این مقاله با سه صخره در نروژ آشنا خواهیم شد که جزو محبوب ترین جاذبه های گردشگری این کشور محسوب می شوند با خبرنگاران همراه باشید.

صخره های شگفت انگیز نروژ را بشناسید

به غیر از حس شور و هیجانی که بالا رفتن از صخره ها به فرد القا می نماید، چشم اندازی که از بالای این صخره ها دیده می گردد به قدری زیبا و منحصربه فرد است که قابل بیان نیست.

صخره ترول تونگا (Trolltunga)

ترول تونگا صخره ای است که به صورت افقی از کوه بیرون آمده است. این صخره در بالای اسکیه گدال (Skjeggedal) در منطقه اُدا (Odda) واقع شده است. عبارت نروژی ترول تونگا به معنای زبان ترول (Trolls tongue) است. از آنجایی که صخره ترول تونگا به ساختار زبان شباهت بسیار دارد این صخره با این نام شناخته می گردد. در آن سوی صخره، پرتگاهی وجود دارد که ارتفاع آن از سطح دریا 350 متر است. برای رسیدن به ارتفاع 950 متری یک جهت پلکانی و یک راه پیاده رویی کوهستانی وجود دارد بعد از رسیدن به این قسمت، گردشگران می توانند از جهت پیاده رویی که به وسیله عبور دیگر مسافران به وجود آمده است بقیه راه را طی نمایند. سابقا گردشگران با استفاده از تله کابین این فاصله 950 متری را طی می کردند و به بالای صخره ها می رسیدند ا ما امروزه تله کابین این منطقه دیگر مورد استفاده قرار نمی گیرد بنابراین گردشگران و ماجراجویان باید جهت طولانی تری را طی نمایند.

کجراگ بولتن (Kjeragbolten)

کجراگ بولتن تخته سنگ گردی است که دو متر پهنا دارد. این تخته سنگ گرد و شگفت انگیز بین شکاف صخره های کوه کجراگ گیر افتاده و به حالت معلق به جای مانده است. ایستادن بر روی این تخته سنگ، دل و جرأت بسیاری می خواهد زیرا پرتگاهی با عمق 984 متر، در زیر این تخته سنگ وجود دارد. در واقع پایین این صخره، آبدره ی Lysefjorden واقع شده است. صخره کجراگ برای صخره نوردان حرفه ای و علاقه مندان به پرش از ارتفاع، مقصد بسیار مناسبی است .

پریکستولن (Preikestolen)

صخره پریکستولن صخره ای بزرگ و مرتفع در کشور نروژ است. پریکستولن که ترجمه انگلیسی آن Preachers Pulpit است با نام Pulpit Rock نیز شناخته می گردد. این صخره وسیع در ارتفاع 604 متری از آبدره ی Lysefjorde و روبروی فلات کجراگ واقع شده است. در نوک این صخره ، محوطه ای نسبتاً مسطح، به شکل مربع و بسیار شبیه به یک سکو با ابعاد تقریبی 25 در 25 متر وجود دارد که از نظر بسیاری از گردشگران یکی از محبوب ترین جاذبه های گردشگری در نروژ است. بالا رفتن از صخره پریسکتولن 2 الی 3 ساعت طول می کشد و برخی قسمت های جهت بسیار ناهموار و دارای شیب تند است .

برای سفر و ماجراجویی در این صخره ها، داشتن دو شرط لازم است؛ اولاً اینکه مسافران باید تجربه صخره نوردی و پیاده رویی های طولانی مدت را داشته باشند و ثانیاً از ارتفاع نترسند تا اینکه سفری لذت بخش داشته باشند .

منبع: کجارو / amusingplanet.com
انتشار: 9 بهمن 1400 بروزرسانی: 9 بهمن 1400 گردآورنده: mnab.ir شناسه مطلب: 1891

به "صخره های شگفت انگیز نروژ را بشناسید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "صخره های شگفت انگیز نروژ را بشناسید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید