تور آلمان ارزان: سیستم حمل و نقل عمومی در برلین چگونه است؟

به گزارش مجله مدیریت ناب، حمل و نقل در برلین

در سفرهای توریستی به کشور آلمان و مرکز این کشور، آشنایی با سیستم حمل و نقل در برلین بسیار یاری کننده خواهد بود. اگر با این سیستم ها آشنایی داشته باشید، نه تنها در برلین گیج یا گم نمی شوید، بلکه می توانید در هزینه های رفت و آمد خود صرفه جویی نموده و به راحتی به تماشا جاذبه های معروف شهر بروید. مجله خبرنگاران برای سفر و گشت و گذار شما در برلین سیستم حمل و نقل این شهر را معرفی می نماید. با گزینه های مختلف تهیه بلیط و خرید کارت نیز آشنا خواهید شد.

تور آلمان ارزان: سیستم حمل و نقل عمومی در برلین چگونه است؟

با تور آلمان ارزان از دیدنی ترین کشور اروپایی بازدید کنید و از شهرهای برلین، هانوفرو، فرانکفورت و مونیخ آلمان دیدن کنید.

خرید کارت های حمل و نقل جهانگردی

اگر به عنوان جهانگرد وارد شهر برلین شوید، می توانید از کارت های عبوری جهانگردی که با نام های AB یا ABC شناخته می شوند بر روی پکیج های تور خود بهره ببرید یا از هتل ها بخرید. این کارت ها شامل تخفیف های ویژه برای جهانگرد ها بوده و گاهی خدمات اضافه را نیز شامل می گردد. صرف نظر از اینکه چه مدت در برلین خواهید ماند، تا زمانی که ویزای شما اعتبار داشته باشد، می توانید از این کارت ها بدون محدودیت بهره ببرید. با داشتن این کارت دیگر نباید نگران خرید بلیط های حمل و نقل در برلین باشید. از مزیت های این کارت، داشتن تخفیف های ویژه برای رستوران ها و ورودی جاذبه ها می باشد.

مواردی که قبل از سوار شدن باید بدانید

همواره قبل از ورود به ایستگاه های حمل و نقل در برلین از اعتبار داشتن کار خود مطمئن شوید. در ورودی اتوبوس ها و تراموا دستگاه های کوچک اعتبارسنجی کارت را پیدا خواهید کرد اما برای مترو های U و S این نوع دستگاه ها یافت نمی گردد. در قطار گاهی مأمورانی برای چک کردن بلیط شما هستند. بنابراین بلیط خود را دور نیندازید. اگر بدون بلیط در قطار دستگیر شوید، باید 60 یورو جریمه پرداخت کنید و دردسر آن را نیز خواهید کشید.

بعلاوه دستگاه های بلیط برای قطارهای U و S متفاوت با آنچه که در اتوبوس یا تراموا می بینید، است. دستگاه های خطوط قطار S به رنگ آبی و قرمز و دستگاه های خطوط U به رنگ زرد و سفید هستند. با این حال نخوه کار کردن با همه دستگاه ها مشابه هم و بسیار آسان است. حتی می توانید در دستگاه ها زبان انگلیسی را انتخاب کنید.

انواع حمل و نقل در برلین

با تماشا حمل و نقل های متفاوت با نام های مختلف در برلین گیج نشوید و هول نکنید. در واقع تمام وسایل حمل و نقل در برلین جزو سیستم حمل و نقل عمومی محسوب شده و با یک کارت بلیط یا کارت جهانگردی معتبر می توانید سوار تمام آن ها شوید. حتی بین این خطوط و وسایل حمل و نقل خط عوض کنید.

سیستم حمل و نقل در برلین شبانه روزی کار می نماید. اتوبوس ها و قطارهای شهری هر 20 دقیقه به ایستگاه ها می رسند. اگر چه قطارهای شهری در مرکز شهر در مدت زمان کوتاه تری به ایستگاه ها می رسند.

در هنگام شب، خدمات و سرویس های حمل و نقل عمومی کمی محدود می شوند. در تمام روزهای هفته قطار اس-بان S-Bahn و قطار یو-بان U-Bahn از صبح ساعت 04:30 صبح تا ساعت 01:00 صبح روز بعد کار می کنند. بعلاوه در تمام این خطوط اتوبوس ها نیز رفت و آمد دارند. در آخر هفته ها تمام سیستم حمل و نقل در برلین به صورت شبانه روزی و 24 ساعته فعالیت دارند.

اس-بان | The S-Bahn

اس-بان یک سیستم حمل و نقل عمومی و قاط شهری با یک جهت اصلی و طولانی در شهر است که در مدت زمان بسیار کمی کل این جهت را می پیماید. این سرویس حمل و نقل همچون قطارهای اکسپرس یا تندرو است. د راین سیستم حمل و نقل در کل 4 خط اصلی وجود دارد. خطوط آن شامل خطوط گردشی، راهروی اصلی شرقی-غربی، خط شمال به جنوب (مترو زیرزمینی) و خطی که به بیرون از شهر برلین و حومه می رود یا خطی که تا پوتسدام، مرکز استان براندنبورگ می رود، است. این خطوط مترو با حروف انگلیسی S و به رنگ سبز معین شده است و در سردر ورودی ایستگاه ها تمام حروف به رنگ سبز نوشته شده است.

یو-بان | The U-Bahn

سیستم حمل و نقل در برلین اگر با نام یو-بان بیاید یعنی با یک سیستم حمل و نقل قدیمی و کلاسیک روبرو خواهید بود. این سیستم قطار شهری بیشتر برای حمل و نقل در منطقه ها اطراف برلین استفاده می گردد. تمام خطوط مترو یو-بان به برلین متصل می شوند و مقصد آن ها مکان های خارج از شهر است. این مترو ها در تمام روزهای کاری هفته شبانه روز فعالیت داشته و از آدینه تا یکشنبه تا شب قبل از تعطیلات رسمی رفت و آمد دارند. خطوط این سیستم حمل و نقل در برلین با حرف U در انگلیسی معین شده است و بعد از این حرف عدد آمده نشان دهنده شماره خط می باشد. مانند U1 و الی 4.گاهی ممکن است در ادامه حرف U یک نام نیز آمده باشد که معین کننده نام آن ایستگاه بخصوص است.

اتوبوس ها

سیستم حمل و نقل در برلین شامل یک سیستم بزرگ، کارآمد و قابل اعتماد از اتوبوس هاست. اتوبوس های شهر هر روز از ساعت 06:30 صبح تا 12:30 نصف شب یا همان 00:30 صبح روز بعد فعالیت می کنند. از ساعت 12:30 صبح تا ساعت 04:30 صبح نوع دیکری از اتوبوس ها به نام اتوبوس Nachtbus در طول شهر حرکت می کنند. بعلاوه اتوبوس های اکسپرس و تندرو نیز وجود دارد. اتوبوس های معمولی با شماره 100 و 200 بسیار شبیه به هم و دوقلو بوده و اکثراً همه نقاط شهر را پوشش می دهند. این اتوبوس ها گاهی به صورت اتوبوس های جهانگردی نیز فعالیت می کنند. اتوبوس هایی که در شب رفت و آمد دارند با کد اختصاری N1 و اتوبوس های خطوط اکسپرس با کد X11 نشانه گذاری شده اند.

تراموا یا قطارهای خیابانی

در دهه 1950، مردم راجع به ماشین ها بسیار خوش بین بودند. بنابراین دیگر از سیستم حمل و نقل عمومی کمتر استفاده کردند. در سمت غرب برلین این نوع سیستم حمل و نقل عمومی منسوخ شد اما در قسمت آلمان شرقی این گونه نبود. در واقع آلمان شرقی نتوانست ماشین های سواری به میزان کافی به مردم عرضه کند و در نتیجه آن، سیستم حمل و نقل در آلمان شرقی به شیوه تراموا زنده باقی ماند. امروزه اگر در محله های آلمان شرقی قدم بزنید، می توانید خطوط متراکم ترمینال های تراموا یا ریل های آن ها که با نام تراموا 12 نام گذاری شده اند ببینید.

منبع: freetoursbyfoot.com

منبع: الی گشت
انتشار: 25 اسفند 1400 بروزرسانی: 25 اسفند 1400 گردآورنده: mnab.ir شناسه مطلب: 1941

به "تور آلمان ارزان: سیستم حمل و نقل عمومی در برلین چگونه است؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور آلمان ارزان: سیستم حمل و نقل عمومی در برلین چگونه است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید