ساخت بزرگترین مزرعه بادی به دست چینی ها

به گزارش مجله مدیریت ناب، چین قصد دارد تا قبل از سال 2025 مزرعه ای بادی به طول 10 هزار کیلومتر بسازد.

ساخت بزرگترین مزرعه بادی به دست چینی ها

به نقل از اینترستینگ انجینرینگ، در چهاردهمین برنامه 5 ساله چائوژو (متعلق به استان گوانگ دونگ چین) برنامه ای بلندپروازانه برای توسعه پروژه 43.3 گیگاواتی در تنگه تایوان توصیف شده است. فرایند احداث این پروژه قبل از 2025 میلادی آغاز می شود و طبق اطلاعات موجود وسعت آن پس از تکمیل از بزرگترین مزرعه بادی جهان نیز بزرگتر خواهد بود.

این مزرعه به طول 10 کیلومتر هزاران توربین بادی را در بر می گیرد که در فاصله 75 تا 185 کیلومتری ساحل قرار دارند. به دلیل ویژگی های جغرافیایی و آب وهوای بادخیز منطقه، این توربین ها می توانند بین 43 تا 49 درصد مواقع فعالیت کنند. این بدان معنا است که توربین ها قادر به 3800 تا 4300 ساعت فعالیت در هر سال خواهند بود.

یک گیگاوات معادل یک میلیارد وات است و 3 میلیون پنل خورشیدی برای تولید یک گیگاوات برق لازم است. 100 میلیون ال ای دی کافی است یا یک گیگاوات، برق مورد نیاز 300 هزار خانه اروپایی راتامین می کند.

واحد انرژی بادی با ظرفیت تولید 43.3 گیگاوات برق می تواند الکتریسیته مورد نیاز 13 میلیون خانوار راتامین کند که معادل 4.3 میلیارد چراغ ال ای دی است.

واحد برق بادی جیوکوان در چین ظرفیت تولید 20 گیگاوات برق را دارد و هم اکنون عنوان بزرگترین مزرعه بادی جهان را یدک می کشد.

در اوایل سال جاری میلادی شهری در نزدیکی استان فوجیان پیشنهاد توسعه یک پروژه یک هزار میلیارد یوانی (138 میلیارد دلار) را ارائه کرد که شامل یک مزرعه بادی 50 گیگاواتی بود.

با توجه به آنکه چین 25 درصد ظرفیت برق بادی جهان را دارد، در زمینه انرژی بادی پیشرو محسوب می شود.

خبرنگاران علمی پزشکی فناوری

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 6 آبان 1401 بروزرسانی: 6 آبان 1401 گردآورنده: mnab.ir شناسه مطلب: 2108

به "ساخت بزرگترین مزرعه بادی به دست چینی ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ساخت بزرگترین مزرعه بادی به دست چینی ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید