رونمایی از تویوتا یاریس آتیو 424 میلیون تومانی!

به گزارش مجله مدیریت ناب، تویوتا روز گذشته از مدل یاریس تازه 2023 تحت نام آتیو رونمایی کرد. پیش از این شرکت ژاپنی نسل چهارم یاریس را در نسخه های هاچ بک سه در، پنج در و کراس اوور به بازار های جهانی عرضه کره بود. اما حالا نوبت به سدان این نسل رسید که در تایلند به نمایش عایدی.

رونمایی از تویوتا یاریس آتیو 424 میلیون تومانی!

به گزارش خبرنگاران، این سدان که با نام یاریس آتیو شناخته می گردد، با وجود ویژگی ها و آپشن های فراوان در رده خودرو های ارزان قرار می گیرد. تویوتا گفته که این محصول مجذوب کننده را با قیمت بین 15 هزار و 95 دلار تا 19 هزار و 300 دلار (تبدیل شده از پوند انگلیس) بسته به سطح تریم، عرضه خواهد نمود.

این رقم به پول ما و با حساب دلار 28 هزار و 100 تومانی صرافی ملی، در کمترین حالت 424 میلیون تومان و در حداکثر قیمت 542 میلیون تومان برای خریدار آب می خورد.

امکانات غافلگیر کننده تویوتا یاریس آتیو 2023

آنالیز مشخصات رفاهی، ایمنی و فنی تویوتا یاریس آتیو تازه به ما نشان می دهد که این سدان، جایگزین خوبی برای محصولات کلاس B این شرکت ژاپنی به شمار میرود و تا مقدار ای خریدار را هم از نظر امکانات غافلگیر می نماید.

در این رابطه جالب است بدانید که حتی مدل پایه دارای رینگ های آلیاژی 16 اینچی، چراغ های جلو LED به همراه صفحه نمایش لمسی هشت اینچی و دکمه استارت است. در تریم میانی اسمارت، اما شرایط فرق دارد و شاهد سیستم اطلاعاتی-سرگرمی 9 اینچی هستیم و آپشن هایی همانند دوربین داشبورد (دوربین ثبت وقایع) و پورت های USB عقب اضافه می گردد.

در تریم پریمیوم، این سدان از کنترل تهویه مطبوع اتوماتیک و دریچه های AC کولر برای سرنشینان عقب و کروز کنترل تطبیقی برخوردار است. پرمیوم لوکس نیز با سیستم صوتی پایونیر عرضه می گردد.

تویوتا یاریس آتیو با وجود اینکه مالی است، اما با امکانات ایمنی خوبی عرضه می گردد. در واقع قرار است که نسخه تازه امکاناتی همانند هشدار پیش از برخورد، هشدار خروج از خط را به صورت استاندارد دریافت کند.

سیستم اطلاعاتی-سرگرمی همه تریم ها نیز از اپل کارپلی و اندروید اتو پشتیبانی می نماید. در تریم بالا نیز از نور پردازی محیطی در 64 رنگ استفاده شده و روکش های چرم مصنوعی و طبیعی برای خریدار قابل انتخاب است، اما به شکل استاندارد تویوتا یاریس آتیو از جایگاه های پارچه ای برخوردار است.

علاوه بر این خریدار برای شخصی سازی خودروی خود می تواند دو گزینه تزئینات بیرونی و دو اسپویلر مختلف درب صندوق عقب را انتخاب کند.

مشخصات فنی تویوتا یاریس آتیو 2023

یاریس آتیو برای شکستن رکورد سریع ترین سدان ساخته نشده است، بنابراین نباید انتظار بالایی از آن داشت. این خودرو به یک موتور 1.2 لیتری چهار سیلندر تنفس طبیعی تجهیز شده است که قادر به فراوری قدرتی معادل 94 اسب بخار (69 کیلووات) در 6000 دور در دقیقه و گشتاور 110 نیوتن متر (81 پوند فوت) در 4400 دور در دقیقه است. نیرو نیز به وسیله CVT به چرخ ها منتقل می گردد.

نکته قابل توجه اینجاست که تویوتا برای این خودرو حالت اسپرت را در نظر گرفته است. سیستم تعلیق یاریس آتیو نیز در جلو از نوع مک فرسون و در عقب نیز از نوع محور پیچشی است. اما مهم تر از همه این است که ترمز ها در هر چهار چرخ دیسکی هستند.

یاریس آتیو قرار است که در کارخانه Toyota Gateway در تایلند فراوری گردد و از آنجا به بیش از 35 کشور صادر خواهد شد. از مهم ترین رقبای این خودرو در اروپا نیز می توان به داچیا لوگان یا همان ال 90 نسل تازه اشاره نمود.

تصاویر تویوتا یاریس آتیو 2023

منبع: فرارو
انتشار: 25 مرداد 1401 بروزرسانی: 25 مرداد 1401 گردآورنده: mnab.ir شناسه مطلب: 2071

به "رونمایی از تویوتا یاریس آتیو 424 میلیون تومانی!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رونمایی از تویوتا یاریس آتیو 424 میلیون تومانی!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید