روسیه: آمریکا و ناتو از نهادهای غیردولتی سوءاستفاده می نمایند

به گزارش مجله مدیریت ناب، دبیر شورای امنیت روسیه با اشاره به کوشش غرب برای متزلزل کردن اوضاع کشورش در آستانه برگزاری همه پرسی قانون اساسی گفت: آمریکا و شرکای این کشور در ناتو برای اقدامات خود در روسیه از سازمان های غیردولتی و بین المللی که اکثرا در آمریکا و کشورهای اروپای غربی مستقرند، استفاده می نمایند.

روسیه: آمریکا و ناتو از نهادهای غیردولتی سوءاستفاده می نمایند

نیکلای پاتروشف روز چهارشنبه در مصاحبه با هفته نامه روسی آرگیومنتی ایفاکتی هشدار داد که غرب برای برهم زدن اوضاع روسیه در آستانه همه پرسی اصلاح قانون اساسی روسیه و نیز روز انتخابات سطوح مختلف در این کشور که در پاییز برگزار می گردد، برنامه ریزی نموده است.

همه پرسی برای اصلاح قانون اساسی روسیه اول ماه جولای (11 تیر ماه) برگزار خواهد شد.

انتخابات در روسیه معمولا در ماه سپتامبر برگزار می گردد و در این روز که تقریبا هر سال برگزار می گردد، استانداران چندین استان، شهرداران و نیز بعضی نمایندگان دومای روسیه و مجالس قانونگذاری و شورای محلی استانها، جمهوریها و شهرهای روسیه انتخاب می شوند.

دبیر شورای امنیت روسیه گفت: در آستانه این رویدادها، انتظار افزایش فعالیت کشورهای غربی با استفاده از امکانات موجود آنها ازجمله در مناطق روسیه با یاری سازمان های غیردولتی می رود و آنها قصد دارند روحیه ملی گرایانه و جدایی طلبانه را بین مردم برانگیزند.

به گفته پاتروشف، این گونه اقدامات علیه روسیه به وسیله افزایش فعالیت سازمان های کارگری غیررسمی نیز صورت خواهد گرفت.

وی اضافه نمود: غرب میخواهد فشار اطلاعاتی را بر روسیه به منظور کمرنگ کردن و بی اعتبار ساختن ارزشهای دینی، اخلاقی، فرهنگی و تاریخی که اساس حکومت روسیه را تشکیل می دهد، افزایش دهد.

پاتروشف توضیح داد: هدف اصلی غرب، ایجاد تفرقه در جامعه روسیه و تحمیل ارزش های مورد نظر خود بر این کشور و سوء استفاده از افکار عمومی روسیه است.

به گفته مقام ارشد روس، از هماهنگ نمایندگان اقدامات مخرب غرب علیه روسیه، وزارت امور خارجه آمریکا و آژانس توسعه بین المللی آمریکا و شورای آمریکایی روابط بین المللی، انستیتو دمکراسی ملی آمریکا در امور بین المللی، بنیاد ملی حمایت از دمکراسی، انستیتو روسیه معاصر و بنیاد سوروس است.

دبیر شورای امنیت روسیه گفت: آمریکا و شرکای این کشور در ناتو برای اقدامات خود در روسیه از سازمان های غیردولتی و بین المللی که اکثرا در آمریکا و کشورهای اروپای غربی مستقر شده اند، استفاده می نمایند.

پاتروشف اعلام نمود که کشورهای حوزه بالتیک ازنظر سازماندهی تماس های مستقیم با نیروهایی در داخل روسیه که قادر به برهم زدن اوضاع کشور هستند، نقش مهم ایفا می نمایند.

لازم به ذکر است، دادگاه قانون اساسی روسیه اسفند ماه سال 98 در بیانیه ای بیان کرد که طرح اصلاح قانون اساسی روسیه، ازنظر محتویات و مراحل تصویب با قانون اساسی مطابقت دارد و قاضی های دادگاه به این نتیجه رسیدند که طرح اصلاح قانون اساسی روسیه با فصل های اول، دوم و نهم این قانون مغایرت ندارد.

با اصلاح قانون اساسی روسیه ازجمله به پوتین امکان برای ادامه ریاست جمهوری پس از سال 2024 داده می گردد.

از سوی دیگر در آن موقع، 357 دانشمند، نویسنده، خبرنگار، وکیل و منتقد تئاتر در نامه ای سرگشاده، مخالفت خود را با اصلاح قانون اساسی روسیه بیان کردند.،ایرنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 23 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: mnab.ir شناسه مطلب: 1010

به "روسیه: آمریکا و ناتو از نهادهای غیردولتی سوءاستفاده می نمایند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روسیه: آمریکا و ناتو از نهادهای غیردولتی سوءاستفاده می نمایند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید