روایت جالب یزدانی از انجام کار خیر تا توصیف دنیا پهلوان تختی

به گزارش مجله مدیریت ناب، هر ساله 17 دی ماه روز درگذشت دنیا پهلوان تختی برای کشتی گیران و ورزشکاران روزی است که یادی از اسوه مردانگی و جوانمردی و مردمی بودن این فقید نشان می دهد.

روایت جالب یزدانی از انجام کار خیر تا توصیف دنیا پهلوان تختی

به گزارش گروه ورزشی خبرنگاران، حسن یزدانی آزادکار 7 مداله کشورمان که مدال های طلا، نقره و برنز المپیک و دنیا را در کارنامه ورزشی خود دارد، در گفت و گو با فدراسیون کشتی در خصوص دنیا پهلوان غلامرضا تختی صحبت هایی را به توضیح زیر اعلام کرد

توصیف ویژگی های تختی را از بزرگترها شنیدیم

دارنده مدال طلای المپیک ریو گفت: توصیف ویژگی های دنیا پهلوان تختی را ما هم از دوستان و پیشکسوتان شنیدیم که بسیار انسان خاکی و مردم داری بود و همین مردمی بودنش باعث شد که تا به امروز از وی به نیکی یاد گردد و همواره در دل و فکر مردم است. یکی از دلایل محبوبیت وی هم این بود که در کنار افراد ضعیف و بی بضاعت جامعه همواره حضور داشته است. این موضوعات باعث شد که از دنیا پهلوان تختی همواره به نیکی یاد نمایند و همواره در فکر مردم مردم زنده باشد.

محبت مردم به بنده، تماما از عنایت و لطف خداست

دارنده مدال طلای مسابقات دنیای نروژ اعلام کرد: اگر مردم به بنده محبت دارند تماما از عنایت و لطف خدا است. اینکه در کشتی کمتر دیده می گردد که کسی برای دیگران خودش را بگیرد یا به مردم بی احترامی کند. در بیشتر ورزشکاران هم افرادی هستند که راه دنیا پهلوان تختی را می فرایند و دیده نمی شوند و حالا این موضوع هر دلیلی دارد.

ورزشکارانی هستند که بدون دیده شدن کارهای خیر زیادی نموده اند

دارنده مدال نقره المپیک توکیو توضیح داد: من چند نفر از دوستان و رزشکاران را می شناسم که کار های خیر زیادی انجام می دهند، اما دوست ندارند که دیده شوند. قهرمانانی هستند که به قشر ضعیف جامعه یاری هایی می نمایند، ولی علاقه ای به دیده شدن ندارند. امیدوارم این فرهنگ و اخلاق و مردمی بودن در همه ورزشکاران وجود داشته باشد. بیشتر ورزشکاران و هنرمندان و کسانی که دورادور من آن ها می شناسم که چهره مردمی دارند.

به هر جایگاهی که رسیدیم گذشته خود را فراموش نکنیم

دارنده مدال طلای رقابت های دنیای قزاقستان گفت: تمام سعی من این است که گذشته خود را فراموش نکنم و بدانم که از کجا به اینجا رسیده ام، البته امیدوارم وقتی کسی در رشته ورزشی پا می گذارد مهمترین موضوع برای وی اخلاق باشد و تا هر جایگاهی که رسیدند گذشته خود را فراموش ننمایند و همواره در کنار مردم باشند.

اگر تختی زنده بود، برایش آروزی سلامتی و عاقبت بخیری داشتم

دارنده مدال طلای رقابت های دنیای پاریس گفت: اگر الان آقا تختی اینجا بودند سخت بود جمله ای به وی بگویم، اما قطعا برای او آرزوی سلامتی و عاقبت به خیری می کردم.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 18 اسفند 1400 بروزرسانی: 18 اسفند 1400 گردآورنده: mnab.ir شناسه مطلب: 1933

به "روایت جالب یزدانی از انجام کار خیر تا توصیف دنیا پهلوان تختی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روایت جالب یزدانی از انجام کار خیر تا توصیف دنیا پهلوان تختی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید