دولت آمریکا ورود و خروج پروازهای مسافربری چین را ممنوع می نماید

به گزارش مجله مدیریت ناب، دولت آمریکا اعلام نموده است که از دو هفته دیگر ورود و خروج پروازهای مسافربری چین را ممنوع می نماید.

دولت آمریکا ورود و خروج پروازهای مسافربری چین را ممنوع می نماید

این تصمیم دولت آمریکا با هدف فشار بر دولت چین برای برداشتن محدودیت پرواز شرکت های آمریکایی به چین گرفته شده و قرار است از روز 16 ژوئن اجرا گردد.

وزارت حمل و نقل آمریکا اظهار داشت، پکن با وجود قراردادهای دو طرف عملا مانع آغاز دوباره پروازهای آمریکایی بعد از محدودیت های مربوط به شیوع کرونا شده است.

چین از 26 مارس (اوایل فروردین) با اعمال مقرراتی پرواز شرکت های خارجی به این کشور را به یک پرواز در هفته محدود کرد اما سه شرکت عظیم هوایی آمریکا که به چین رفت و آمد دارند، در آن موقع پرواز به این کشور را به دلیل شیوع کرونا تعلیق کردند.

آمریکا اظهار داشت، چین اکنون عملا مانع از سرگیری این پروازها می گردد. این شرکت ها خواستار از سر دریافت پروازهایشان از دوشنبه اول ژوئن شده بودند.

روابط چین و آمریکا در ماه های اخیر به دلیل اختلافات در زمینه های مختلف به شدت وخیم شده است.

دستور تعلیق پروازهای چینی شامل شرکت های هوایی ایرچاینا، خطوط هوایی شرق چین، خطوط هوایی جنوب چین و شرکت هوایی هاینان می گردد.

پیشتر دو شرکت هوایی آمریکایی دلتا و یونایتد ایرلاین خواستار از سر دریافت پروازهای خود به چین شده بودند. توقف پرواز این خطوط هوایی در حالی ادامه دارد که پرواز شرکت های چینی به آمریکا در زمان همه گیری ویروس کرونا هم ادامه داشته است.

شرکت دلتا امروز در بیانیه ای اظهار داشت که از اقدامات دولت آمریکا برای احقاق حقوقمان و اطمینان از برخورد منصفانه حمایت و قدردانی می کنیم.

وزارت حمل و نقل آمریکا اظهار داشت، چین هنوز اعلام ننموده است که چه زمانی در مقررات خود برای از سر دریافت پروازهای آمریکایی بازنگری خواهد نمود.

دولت دونالد ترامپ، رییس جمهوری آمریکا حدود دو هفته پیش چین را متهم کرد که عملا آغاز دوباره پروازهای آمریکایی را غیرممکن نموده است.

به گزارش رویترز، خطوط هوایی چینی طبق برنامه پروازی بیش از یک پرواز در هفته به آمریکا ندارند اما پروازهای چارتر زیادی عمدتا برای بازگرداندن دانشجوهای چینی از آمریکا صورت گرفته است.،ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 16 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: mnab.ir شناسه مطلب: 995

به "دولت آمریکا ورود و خروج پروازهای مسافربری چین را ممنوع می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دولت آمریکا ورود و خروج پروازهای مسافربری چین را ممنوع می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید