در صنعت لوازم خانگی به خودکفایی رسیدیم

به گزارش مجله مدیریت ناب، وزیر صمت با اشاره به رشد فراوریات داخل در سال های اخیرگفت:لوازم خانگی ایران خودکفا شده و می توانیم جشن فراوری لوازم خانگی را برگزار کنیم.

در صنعت لوازم خانگی به خودکفایی رسیدیم

به گزارش از ، علیرضا رزم حسینی وزیر صمت گفت: با وجود تحریم های مالی، فراوری لوازم خانگی در کشور رشد زیادی داشته و با فراوری انواع آن در حوزه در آستانه رسیدن به خودکفایی قرار گرفته ایم و به زودی جشن خودکفایی این صنعت را برگزار خواهیم کرد.

او افزود: پارسال 13 میلیون عدد انواع لوازم خانگی در کشور فراوری شد که این مهم اقدام بزرگی برای تقویت ساخت داخل به تعداد می رود.

وزیر صمت ادامه داد: شرکت الکتروفرامهر پارسه از جمله فراوریکنندگانی است که در شرایط تحریم با یکی از صاحبان برندهای شناخته شده خارجی کار مشترک فراوریی را شروع نموده و یک برند مشترک در حوزه ماشین لباسشویی تمام اتوماتیک وارد بازار نموده است.

رزم حسینی بیان نمود: این نوع رشد در صنعت لوازم خانگی نشان دهده تعمیق ساخت داخل و فعالیت بیشتر کارگاه ها در این زمینه است به طوری که این کارگاه ها به صورت روزانه دو یا حتی سه نوبته فعالیت دارند، کیفیت محصولاتشان مناسب بوده و در آینده نزدیک جایی برای برندهای خارجی لوازم خانگی در ایران باقی نخواهند گذاشت.

او توضیح داد: سیاست این وزارتخانه تقویت فراوری داخل و کاهش واردات کالاهای مشابه داخلی است و تا زمانی که نیازی در داخل وجود نداشته باشد، وارداتی صورت نمی گیرد.

در شرکت الکتروفرامهر پارسه روزانه 150 تا 200 دستگاه ماشین لباسشویی فراوری و روانه بازار می گردد که با افتتاح این شرکت، برای 50 نفر به صورت مستقیم اشتغال ایجاد شده است.

/م.ج

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 7 شهریور 1400 بروزرسانی: 7 شهریور 1400 گردآورنده: mnab.ir شناسه مطلب: 1720

به "در صنعت لوازم خانگی به خودکفایی رسیدیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "در صنعت لوازم خانگی به خودکفایی رسیدیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید