در انتظار یک لبخند آبی دیگر

به گزارش مجله مدیریت ناب، استقلال کی بازی داره؟ ساعت 22.15. چه خوب. بازی اول را ندیدم چون فکر می کردم می بازند اما وقتی فردایش شنیدم 5 تا زده اند دو دستی زدم توی سرم. حسرت خوردم چرا بازی را ندیدم. بازی با الشرطه را دیدم و فردایش خواب ماندم و کلی مشتری از دستم پرید؛ فدای سر استقلال. باز امشب ساعت بازی خوب است و می گردد راحت دید.

در انتظار یک لبخند آبی دیگر

به گزارش خبرنگاران به نقل از روزنامه خبرنگاران ، اینها حرف های مهرداد رشتی است. به دنیا آمده در رشت و به واسطه شهرش به او پسوند رشتی داده اند.

آقای آرایشگر، اول ملوانی است و بعد استقلالی. خودش هم گیر نموده بین دو تیم. می گفت اگر ملوان، ملوان بود کسی نباید هوادار استقلال و پرسپولیس می شد اما زود حرف خودش را قورت می دهد و می گوید:چه کار کنم بابا؟ عشق است عشق. در و دیوار آرایشگاهش پر است از عکس های سیروس قایقران، پوسترهای قدیم استقلال که شاخص ترین آن عکس تیمی با حضور عابدزاده است. درباره آن عکس می گوید:دادم خود احمدرضا امضا کرد. البته من که ندیدمش یکی از رفقا گفت من می برم و برایت امضایش را می گیرم. رفت و با امضا برگشت. حالا نمی دانم خود احمدرضا امضا کرد یا نه؟ اصلا مهم هم نیست. همه می دانند خودش امضا نموده است. مهرداد در حقیقت اسم اصلی اش محمد است. کسی نمی داند چرا به او می گویند مهرداد. غریبه که باشی اگر قبل از بازی های استقلال به آرایشگاهش بروی وسط کار شانه و قیچی را کنار می گذارد و بازی را می بیند. یک بار چه دعوایی شد سر همین کار. بچه محل ها نرسیده بودند کار تمام بود. برای همین هیچ مشتری غریبه ای ندارد. همه آشنا هستند و می دانند که زمان بازی های استقلال نباید به آرایشگاه او بفرایند و اگر هم می فرایند یا برای آب خوردن است یا تماشای دسته جمعی بازی. هرچند حالا کرونا این فرصت را هم از آنها گرفته است. استقلال امشب با الدحیل بازی دارد.می گویند عیار تیم فرهاد در این بازی تعیین می گردد؛ کدام عیار؟ چرا مدام باید دنبال این بگردیم که یک تیم مثلا نقطه ضعف دارد، یک تیم نتایجی که می گیرد شانسی است و یک تیم اصلا چرا باید در لیگ قهرمانان برنده باشد.

استقلال با فرهاد مجیدی دارد می برد. لذتش را ببرید. فارغ از این که شاید خیلی از پرسپولیسی ها نتایجی که این تیم می گیرد را دوست نداشته باشند اما آن طرف میلیون ها استقلالی خوشحالند. نه فقط به دلیل پیروزی در آسیا به این دلیل که استقلال ، استقلال شده است. سال ها بود که آنها نتیجه نمی گرفتند، سال ها درگیر تغییر مربی، رفتن بازیکنان و حاشیه های زیاد بودند و شاید به جرات بتوان گفت که در هیچ کدام از برهه 8 -7 سال قبل تا این اندازه منسجم نبوده اند.

این روزها دنیا درگیر کروناست. تا دور دست ها هر چیزی که می بینی کنارش مرگ و میر هم هست. البته همواره بوده ولی نه به این شکل. کار و بار خیلی ها کساد شده، خیلی از شغل ها تعطیل شده اند و خیلی وقت است که مردم از ته دل نخندیده اند اما چند روز قبل، دقیق بخواهم بگویم می گردد فردای بازی استقلال و الشرطه که از کنار مغازه مهرداد رشتی می گذشتم دیدم چقدر حالش خوب است. قشنگ معلوم بود برای مشتری اش وقت گذاشته و با لذت دارد سر و صورت او را اصلاح می نماید.

آن روز در اتوبوس و مترو خیلی ها را دیدم که مثل مهرداد رشتی بودند. آنها نه از قیمت دلار و سکه، نه از کرونا و مرگ و میر و نه حتی از کوچکترین مسائل سیاسی حرف می زدند. عمده بحث ملت نشان دادن عکس های بازی شب قبل استقلال و الشرطه، تماشای خلاصه بازی و دیدن گل هایی بود که لبخند را روی لب میلیون ها ایرانی نشاند. امشب استقلال با الدحیل بازی دارد و بی خیال عیار و سنجش. استقلال می تواند دوباره کاری کند که قلب های آبی بیشتر از قبل به تپش در بیاید و خون آبی امید را به روح جامعه تزریق کند. استقلالی ها می توانند...

رضا پورعالی - گروه ورزش / روزنامه خبرنگاران

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 25 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 25 اردیبهشت 1400 گردآورنده: mnab.ir شناسه مطلب: 1554

به "در انتظار یک لبخند آبی دیگر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "در انتظار یک لبخند آبی دیگر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید